Afgesloten en inconsequente informatie van Tele2

  • 14 January 2021
  • 9 reacties
  • 148 x bekeken

Afgelopen maandag bleek plotseling onze lijn voor internet, televisie en bellen niet meer te werken. Gebruikelijke geprobeerd, opnieuw opstarten, geduld hebben, etc, werkte niet. 

Mijn partner heeft vervolgens gebeld met klantenservice. Na 40 minuten werd duidelijk dat de lijn gekaapt was, waardoor wij waren afgesloten. Ze konden er niets aan doen. Het kon wel tot 3 weken duren voor dit hersteld was.

Op alle boosheid en irritatie dat dit in deze tijd niet meer kan (thuiswerken, maar sowieso, geen internet, telefonie en televisie in 1x) werd lauw gereageerd. ‘computer says no’ style, verwijzingen naar procedures.

Conclusie was, melding was doorgezet, het zou tot 5 werkdagen duren voor het ticket opgepakt zou worden door de technische helpdesk. Afijn, ik wacht af.

Dag 2 (dinsdag 12/1) bel ik om status na te vragen. Verduidelijkt wordt dat het om slamming gaat, alleen krijg ik nu een ander verhaal. Het kan tot 5 werkdagen (dan nog 4) duren voor de technische helpdesk het ticket beantwoordt, maar dan nog tot 3 weken voor het hersteld is. Opnieuw boosheid, maar dat leidt tot niets, en het leek de medewerker ook niet te interesseren. Alternatieven waren niet te bieden, sneller kon het niet, en urgentie van het verzoek verhogen al helemaal niet. Ik heb hierop een klacht ingediend over de ervaring met de klantenservice.

Later die dag nogmaals gemeld. Kreeg nu een hele invoelende medewerker aan de lijn (dat is al iets...) die zijn best deed, maar ook geen nadere oplossing kon bieden. Nog steeds geen oplossing, maar een compliment gegeven voor iig die medewerker. Dag 2 verstreek.

Gisteren gebeld naar de status van de melding. Er werd toen gesuggereerd om een hele nieuwe aansluiting te doen, dat ging sneller. Daarop kreeg ik bijbehorende mails dat ik nieuwe apparatuur ga ontvangen, een nieuw telefoonnummer en dat ik voor 12 maanden weer bij Tele2 aansloot, allemaal zaken die ik niet wil. O ja, en er kwamen ook 30 euro aansluitkosten bij, ik ben al flink wat jaren klant bij Tele2 en was dus al aangesloten.

Toen ik de mails ontving n.a.v. voorgaand gesprek, zag ik dat daar zaken in stonden die ik niet wilde, zoals gezegd. Hierop heb ik gisteren weer contact gehad met de klantenservice. In een gesprek werd me mondeling verzekerd dat ik op 19 januari weer aangesloten zou zijn, met de bestaande apparatuur. Dat zou per mail bevestigd worden. De eerdere mails m.b.t. de nieuwe aansluiting mocht ik als niet verzonden beschouwen. Wel krijg ik 5 euro extra compensatie voor de schade...collega begreep niet helemaal mijn punt toen ik een voorbeeld gaf van wat voor schade ik door deze situatie heb.


Vanochtend had ik geen mail, dus ik heb vandaag opnieuw gebeld. Nu kreeg ik als antwoord dat het voorgaande antwoord niet klopte, aansluitdatum is 21 januari en met nieuwe apparatuur. De mails zijn dus toch wel zoals bedoeld?

Afijn, ik heb nog altijd geen aansluiting, thuiswerken kan nu niet. Ik baal verschrikkelijk van Tele2 en ga ook weg als klant. Dat was al mijn plan ivm verhuizing en is nu versneld. 

Desalniettemin zal ik nog tot maart gebruik moeten maken van deze dienst. Een oplossing is zeer dringend gewenst. Graag een reactie van iemand van Tele2.


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Line slamming is inderdaad een probleem. Alleen Tele2 mag geen NEE zeggen als een andere provider om jouw lijn vraagt. 

Als het goed is heeft de nieuwe provider die de lijn heeft gekaapt ook een brief o.i.d. naar je huisadres gestuurd. Er is geen “draai terug process".. Alleen weer een nieuwe lijn aanvragen.

Helaas...geen brief of mail van een andere provider. Dus totaal onverwacht. Maar gaat me ook om de communicatie en afhandeling. Ben geen klager, maar dit is een kafkaëske situatie.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Misschien kom je via de geschillencommissie snel verder?

 

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 kreeg een melding dat de lijn werd overgenomen door een andere provider, dan moeten ze daar aan voldoen. Dat je daarna niet snel genoeg naar jouw wens geholpen bent is duidelijk, maar geen geschillencommissie zaak denk ik.

 

Reputatie 7

Heb je ook mobiel van Tele2? Misschien kan een moderator hier je dan tegemoet komen door een flinke internet bundel ofzo, zodat je niet helemaal zonder internet zit.

Nee, helaas. Heb (zakelijke) abonnementen van T-mobile en KPN, geen Tele2. Die optie werd genoemd (er is niet helemaal niet meegedacht), maar dat wordt het niet in dit geval.

Maar dank voor het meedenken :-)

Reputatie 7
Badge +8

Bij de geschillencommissie zijn vaker zaken aangedragen met gekaapte lijnen. De uitspraken hiervan worden jammer genoeg meestal stil gehouden.

Die overstapbonussen bij louche bedrijfjes zijn hier schuld aan. 

De geschillencommissie heeft in ieder geval lijntjes naar elke provider. 

Reputatie 7
Badge +12

Ja, die lijnkaper zal dan op de vingers worden getikt. Toch is het een raar systeem. Stel dat ik mijn buren een hak wil zetten en gewoon online op hun adres een internet abonnement aanvraag?

Reputatie 7
Badge +8

Daarom is er zoveel fraude bij die louche bedrijfjes! Voor de geschillencommissie is het in ieder geval gemakkelijker om gegevens boven water te krijgen!