Skip to main content

Hallo,

We hebben laatst 3 beveiligingscamera's bij mijn oma aangesloten. Echter verliezen de camera's na 2-3 dagen hun verbinding met het internet. Ze zijn aangesloten via een normaal Tele2 modem. Het ip-adres lijkt elke keer te veranderen en ook verschillend te zijn per camera. Dit is nu twee keer gebeurd.

Bv 19x.xxx.x.12 de laatste 2 cijfers lijken elke keer te veranderen en die zijn dus anders per camera. Van .11.12 .16 naar .16 .17 .18

Degene die de camera's geplaatst heeft zegt dat het modem oud is. Maar Tele2 klantenservice zegt dat het modem het nieuwste model is (VI-3223u). Waarschijnlijk is die wel 6~  jaar oud. 

 

Groet, Ghannis

Bv 19x.xxx.x.12 de laatste 2 cijfers lijken elke keer te veranderen en die zijn dus anders per camera. Van .11.12 .16 naar .16 .17 .18

Het lijkt erop dat de ‘specialist’ de ip nummers van de camera’s op DHCP heeft laten staan  en dan kunnen ze voortdurend wisselen zoals je schrijft.

Ga in het menu van de modem de ip nummers vast zetten van de camera’s en dan zal het blijven werken.

 

 


Je kunt ook in het menu van de camera’s de IP adressen vast zetten. Tevens kun je dan ook andere access poorten toewijzen aan elk van de die camera’s. Anders gebruiken ze allemaal b.v. poort 8080 en dat kun je in het modem maar toekennen aan 1 intern IP adres.


Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik zit nu in het menu van het modem, maar weet helaas (nog) niet hoe ik de ip nummers vast kan zetten. 

Ik zie wel “DHCP Server for Lan” staan met daaronder: 
start ip adres: xxx.xxx.1.10
end ip adress: xxx.xxx.1.254
leased time (hour): 24

DHCP lijkt uitgeschakeld te zijn bij het menu van de camera's.  Kan het ook zijn dat de modem wellicht twee keer is gerestart / uitgevallen en daardoor opnieuw de ip adressen uitdeelt aan de camera's?


Je kunt ook in het menu van de camera’s de IP adressen vast zetten. Tevens kun je dan ook andere access poorten toewijzen aan elk van de die camera’s. Anders gebruiken ze allemaal b.v. poort 8080 en dat kun je in het modem maar toekennen aan 1 intern IP adres.

Bedankt voor je reactie!! Ik wat rondgekeken in het menu van de camera's, maar het is me helaas niet gelukt om het ipadres vast te zetten. Daarnaast leek DHCP uitgeschakeld te zijn.