Sinds de overzetting op het nieuwe netwerk krijg ik het niet voor elkaar om een extra GB aan te vragen zodra mijn internet bijna op is (unlimited).
Ik ben er de hele tijd op tijd bij, maar zelfs als ik nog internet heb dan doet ie het eigenlijk nooit. En als het internet op is dan is het al helemaal niet mogelijk, dit is natuurlijk heel onhandig.
Toen het nog mogelijk was met de sms ging het altijd heel goed!
In deze tijd van corona heb ik het internet echt heel hard nodig en kan ik niet onzeker zijn of t wel gaat werken. Het wifi in het pand waar ik woon is namelijk heel onbetrouwbaar en ik moet mijn colleges kunnen volgen.
Ik zou graag willen weten of dit op deze manier zo blijft want als dat zo is moet ik ASAP overstappen naar een andere provider.
Bladzijde 1 / 2
Ik gebruik de unlimited data van tele 2 al langer dan 2 jaar en het heeft tot nu toe geweldig gewerkt voor mijn leefsituatie. Maar sinds deze week kan ik dus die smsjes niet meer sturen en moet die extra GB via de app. Maar die werkt niet altijd. Zelfs al heb ik minder dan 500 MB dan geeft ie vaak alsnog niet de mogelijkheid om 1gb extra te krijgen. Als de app goed zou werken dan zou er niks aan de hand zijn, maar dat doet ie bij mij dus niet.
Het unlimited kent een FUP van 5gb per dag. Als je een toepassing hebt die meer en continue data nodig heeft, dan is dit niet het juiste product voor je.
Volgens Tele2 zelf is unlimited data anders hét product voor de toepassingen zoals Lisebouwsema die gebruikt; “Streamen tot je een ons weegt”. En dat is toch precies wat ze wil doen, streamen van haar colleges?
Bij de andere providers werkt het net zo, alleen betaal je daar wat meer. Als je unlimited, maar ook ononderbroken data wilt is een vaste verbinding de enigste echte goede oplossing.
Net zo? Is het daar ook zo dat je niet meer met een sms meer kunt aanvragen, en moet wachten tot je internet er helemaal uit ligt vóórdat je een GB kunt toevoegen?
Ik dacht dat je bij bijv KPN gewoon vóór het volledig verbruiken van je GB's kon bijbestellen, en dat als je al te laat bent je internetsnelheid gewoon wordt afgeknepen totdat je weer een GB hebt toegevoegd, maar dat je wel gewoon je internet houdt, waardoor er geen sprake is van een onderbreking, en zeker niet een één waardoor je niet meer kunt aanvragen. Zeker, het is 2.50 per maand duurder, maar ja, dat is goedkoper dan honderden euro's voor een mesh netwerk neertellen terwijl je al een unlimited abonnement hebt lijkt me?
Het kan aan mij liggen hoor, maar ik zie een hoop klanten die prima tevreden waren met hun tele2 unlimited bundel (en terecht!) veranderen in ontevreden klanten. Ik begrijp niet waarom er veranderd wordt naar een systeem waarbij je je internet helemaal kwijtraakt. En dan ook nog zonder van te voren informeren. Sterker nog, nog steeds wordt er hierover niets verteld bij de toelichting op unlimited. En de klanten allemaal maar voor jan met de korte achternaam contact zoeken met de helpdesk omdat ze denken dat het een bug is.
Ik ben een zeer tevreden tele2 vast internet en vaste telefoon klant, (mail moeten we het maar niet over hebben) maar hier kan ik met goed fatsoen het echt alleen maar de klanten eens zijn die het onprettig vinden om bij een unlimited abonnement helemaal zonder internet te komen zitten. En dan doet de enige overgebleven optie om direct te kunnen boosten het ook nog niet eens in dit geval.
Ik heb bewust gekozen voor Tele 2 unlimited zodat ik onbeperkt (unlimited..) GB’s kan aanvragen. Er zijn zoveel plekken waar slechte verbinding is ( trein, school, hotel,thuis enz. Het is dan prettig dat je normaal data onbeperkt kan aanvullen om lekker een film/tv te kijken op je laptop via mobiele data. Met deze vernieuwingen is dit echt drama. Na 40 minuten moet je elke 20 minuten nieuwe data aanvragen. Waar slaat dat op? Ik heb toch niet voor niks data unlimited.
jullie hebben dit niet doorgegeven aan jullie vaste klanten, alles wordt beter zeggen jullie.. een argument dat andere providers het ook zo doen, is erg zwak. Het is juist één van de redenen dat ik voor jullie heb gekozen. En het onderscheidt jullie juist van andere providers. Het is nu zeker de overweging waard om op zoek te gaan naar een andere provider. Want dit vind ik hele slechte service van Tele-2
Zo irritant dit! Ik herken het volledig en het is met name irritant tijdens het kijken van colleges, maar het maakt het maken van tentamens letterlijk onmogelijk. Alsof we tijdens online (en gefilmde!) tentamens ongezien even een extra GB zouden kunnen activeren
Stront irritant, maar gelukkig kan ik gewoon maandelijks overstappen. Als KPN inderdaad beter werkt, betaal ik graag iets meer daarvoor. Vooral nu tijdens Corona moet ik zoveel via tel doen en dit is gewoon frustrerend. Je wordt zo onderbroken en wanneer ik opwaardeer via app moet ik steeds mijn netwerk resetten anders werkt het niet. gelukkig niet elke dag dit probleem, maar toch...
Beste Tele2,
Als ik dit allemaal lees , blijkt dat ik niet alleen sta in deze.
Als er geen verbeteringen komen ( App ,sms,..) dan zal het aantal klanten die nu gebruik maakt van Tele2 unlimited de komende 24 maanden dalen.
Misschien ben ik wel een van de eerste die overstapt naar een alternatieve aanbieder, want mijn contract eindigt binnen 4 maanden en dus ga ik weer marktonderzoek doen.
Als ik wat leuks tegenkom, dan zal ik het hier posten.
Wild guess: Robin Mobile?
Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.
Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!
Wat klopt er niet aan de advertentie?
Er staat “streamen tot je een ons weegt” terwijl er na het overzetten zou moeten staan; “compleet ongeschikt voor streaming diensten”.
Volgens mij ben je intelligent genoeg om te zien wat er niet aan klopt. Want het systeem wat na overzetten in werking treed mag dan wel onjuist gebruik ontmoedigen, het heeft technisch gezien precies dezelfde negatieve effecten op juist en correct gebruik van een smartphone, waar continu genoeg voorbeelden van gegeven worden, maar waar jullie gewoon overheen praten.
Is dit nog klant helpt klant, of klant die zoveel mogelijk het ongelijk van klanten probeert te bewijzen?
Als je de klant echt zou willen helpen, zou je er voor moeten strijden dat tele2 er weer voor zorgt dat je binnen de laatste 500 mb kunt blijven boosten, inclusief sms.
En als dat niet kan zou je als iemand die echt klanten zou willen helpen er voor moeten gaan strijden dat alle unlimited bundel klanten kosteloos hun contract kunnen openbreken vanwege deze verslechtering zodat ze over kunnen stappen.
Dat is wat een klant helpt klant zou moeten doen.
Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.
Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!
Helaas werkt de nieuwe app zoals hij bedoeld is. Na het overzetten kun je niet meer smsen voor de extra GB, en via de app kun je alleen de eerste keer als je 5GB bijna op is van te voren een booster van 1GB aanvragen, als die booster op is kun je elke volgende booster pas aanvragen als je helemaal zonder internet zit. Je bent zeker niet de enige die dit vervelend vindt, en persoonlijk vind ik het jammer dat men voor deze wijziging gekozen heeft, en er dan ook nog eens voor kiest om de klanten hier niet vóór het overzetten duidelijk over te informeren.
Beter dan dit wordt het dus voorlopig niet. Ik zou zeggen, laat vooral je stem horen, misschien kan het tele2 / t-mobile nog aanzetten tot wat verandering!
Bedankt voor je reactie,
Wat jammer dat het nu op deze manier werkt. Dat had ik inderdaad graag van te voren willen weten! Want het moment dat ik zonder internet zit dan doet de app het bij mij niet meer en kan ik dus niet die extra GB aanvragen! Dat lijkt me toch gek..
Ik denk inderdaad dat meerdere mensen hier wel last van zouden kunnen hebben, dus ik zal m'n stem laten horen!
Bedankt!
Laten we even duidelijk zijn dat nieuw netwerk in bijna alle aspecten is een vermindering voor klanten dan oude tele2 netwerk .
Unlimited is niks meer dan een mooie verkoop word , echte naam moeten zijn ( 5Gb per dag) , Je kan wel meer MB's gaan vragen maar dat wordt in alle mogelijke manieren moeilijk gemaakt ( soms gaat je verbinding helemaal weg voor 30 sec of je moet je mobiel opnieuw opstarten).
4G netwerk argumenten "4G in Buitenland" was ook met Tele2 en is niks nieuw.
Nog een laatste opmerking : zo geheten Klanten dat anderen klanten helpen! En ze zijn meerdere jaren actief ! Ze werken voor tele2 voor geen geld, alleen zijn ze zelf niet bewust van . En heel gek , ze verdediging Tele2 meer dan tele2 klantenservice.
Ja, er staat ook in de app dat je het gewoon kunt blijven aanvragen, maar de praktijk laat iets anders zien.
Haha ik zie het al voor me, een uur in de wachtrij voor een snelle extra 1gb :')
Ik ben benieuwd of ze hier serieus naar gaan kijken, zou heel graag bij tele 2 blijven en niet het gedoe ondergaan van het switchen van provider, huis nu ik en vele anderen het internet zo hard nodig heb
Laten we even duidelijk zijn dat nieuw netwerk in bijna alle aspecten is een vermindering voor klanten dan oude tele2 netwerk .
Unlimited is niks meer dan een mooie verkoop word , echte naam moeten zijn ( 5Gb per dag) , Je kan wel meer MB's gaan vragen maar dat wordt in alle mogelijke manieren moeilijk gemaakt ( soms gaat je verbinding helemaal weg voor 30 sec of je moet je mobiel opnieuw opstarten).
4G netwerk argumenten "4G in Buitenland" was ook met Tele2 en is niks nieuw.
Nog een laatste opmerking : zo geheten Klanten dat anderen klanten helpen! En ze zijn meerdere jaren actief ! Ze werken voor tele2 voor geen geld, alleen zijn ze zelf niet bewust van . En heel gek , ze verdediging Tele2 meer dan tele2 klantenservice.
Tele2 had geen 4G in het buitenland, behalve in 4 landen waar Tele2 een eigen netwerk had.
Het systeem met aanvullers is er altijd geweest en heeft elke provider. Er zijn nu echter klachten dat het aanvullen niet altijd goed werkt, daar lijkt aan gewerkt te worden.
Systeem met aanvullers betekent niet dat je internet soms voor 30 sec weg is.
Ik vergelijk Tele2 van afgelopen twee Jaar met wat nu is , en dat is simpel een verslechtering in meeste aspecten. Hebben ze moeite gehad met mensen dat te veel aanvullers gebruikten , hadden ze daar iets moeten doen en niet de hele system verkloteren voor klanten.
Wat heb ik aan 4G in buiteland als in mijn eigen land niet gewoon gebruik van maken kan?
Wat Tele2 doet is misleidende worden gebruiken in groot en in klein heel vaag regels bijstopen.
" denk, jij loopt een "onbeperkt eten" resturant binnen en eenmaal heb je betaald : Je mag niet te veel eten! die meneer naast je eten ze ook niet veel ! en soms je eten word zomaar weg gehaald omdat?!!!
feit : Tele2 is niet onbeperkt Internet.
Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.
Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!
Wat klopt er niet aan de advertentie?
De app zou overigens wel moeten blijven werken op dat moment, maar de praktijk blijkt weerbarstiger. Laten we hopen dat tele2/t-mobile inziet hoe knullig dit is, en dat je mensen, zeker in deze corona tijd niet zonder internet kunt zetten, en dat met een ‘unlimited’ abonnement…
Ik heb gelezen dat je als de nood heel hoog is nog via de telefonische klantenservice iets kunt regelen om je extra GB er bij te krijgen als de app niet aan de praat te krijgen is, maar of het praktisch is om daar eerst weer een uur in de wacht te gaan hangen tot je iemand aan de lijn krijgt, dan is je college ook al weer voorbij...
Het unlimited abonnement is bedoeld voor je smartphone en heeft een FUP van 5Gb per dag. Als je afhankelijk bent van een ononderbroken signaal op je laptop en je gaat die 5Gb per dag te boven, dan is dit niet het juiste product voor jou. Door niet zulke slimme systemen bij Tele2 konden gebruikers gewoon 10 smsjes sturen en hadden dan opeens 15 Gb op een dag. T-Mobile heeft wat slimmere systemen en als je bent overgezet naar het nieuwe netwerk heb je voordelen zoals 4G in het buitenland, maar unlimited wordt nu geleverd en gehandhaafd zoals bedoeld.
Al deze argumenten gaan niet op als er anders wordt geadverteerd!
Wat klopt er niet aan de advertentie?
goh
moet ik er nog op in gaan?
of kom je weer met de fub op de proppen?
“Streamen tot je een ons weegt”
“Overal altijd” unlimited
maar dat is niet zo hè
het is 5gb en dan een melding en dan nog een melding en dan een app openen klikken op je databundel, een aanvuller aanvragen en bevestigen en dit herhalen tot je een ons weegt mocht je een dag hebben dat je meer internet verbruikt.
Alleen dat verkoopt natuurlijk niet zo lekker
@Lisebouwsema - als bij mij de app niet werkt, kan het helpen om:
nog 1gb te smsen naar 1280 (dit werkt schijnbaar binnenkort ook niet meer)
de telefoon op vliegtuigstand te zetten, en na 30 seconden weer terug te schakelen om opnieuw verbinding te maken met het netwerk
Alsnog gruwelijk irritant wel..!
Even wat rechtzetten: Ik onderken dat er sprake is van een gewijzigde situatie en dat impact heeft op hoe de bundels werden gebruikt. Of dat gevolgen moet hebben voor de contractverplichting, dat laat ik aan Tele2. Het is in feite een andere uitvoering van de bestaande voorwaarden met aanvullers. Lijkt me een juridische kwestie.
Wat ik echter tegenspreek is dat er gedaan wordt alsof de aanvullers een verrassing zijn of het compleet onwerkbaar maken. Je mag heel veel streamen, bijvoorbeeld YouTube is geen probleem, even aanvullen en weer door. Dat de bundels door velen gebruikt worden als vervanging van vast internet is nooit de bedoeling geweest. Als je de hele dag thuis werkt of voor school bezig bent, dan is vast internet het beste product. Met mobiel internet kan je prima onderweg af en toe op je laptop. Maar als je eerst 4K gaat video streamen en daarna ononderbroken uren video chats wil voeren, dan voldoet dat niet helemaal de voorwaarde “normaal gebruik in een mobiele telefoon”. De vraag is of contract vrijheid gaat helpen aangezien het voor zover ik weet bij alle providers hetzelfde werkt.
Het probleem ligt hem voor mij niet in het aanvragen van een bundel. Dat was duidelijk van begin af aan. Het probleem is het compleet niet meer hebben van internet. Als ik de melding 80% verbruikt krijg, valt volledig de verbinding weg, moet ik naar de app, dan mijn telefoon op vliegtuigstand zetten en weer terug en dan maar hopen dat hij het weer doet. Als ik in een videomeeting zit of aan het streamen ben dan is dat super vervelend. Als het inderdaad zo was dat ik bij 80% een nieuwe bundel kon aanvragen en zo door, dan had je mij nu niet gehoord. Steeds een meeting uitgegooid worden of een stream opnieuw starten is niet werkbaar.
Kpn heeft zijn eigen rules om hun netwerk met een FUP te beschermen. Lees dit topic.
Ik hoor inderdaad positieve geluiden dat er gewerkt wordt aan het in ere herstellen van via sms boosten en het kunnen boosten voordat het internet er helemaal uitligt. Ik hoop op gunstige berichten op korte termijn. Dat zou voor de helpdesk ook extra ontlasting betekenen, want volgens mij lopen ze bij de helpdesk zo langzamerhand op hun tandvlees...
Laten we even duidelijk zijn dat nieuw netwerk in bijna alle aspecten is een vermindering voor klanten dan oude tele2 netwerk .
Unlimited is niks meer dan een mooie verkoop word , echte naam moeten zijn ( 5Gb per dag) , Je kan wel meer MB's gaan vragen maar dat wordt in alle mogelijke manieren moeilijk gemaakt ( soms gaat je verbinding helemaal weg voor 30 sec of je moet je mobiel opnieuw opstarten).
4G netwerk argumenten "4G in Buitenland" was ook met Tele2 en is niks nieuw.
Nog een laatste opmerking : zo geheten Klanten dat anderen klanten helpen! En ze zijn meerdere jaren actief ! Ze werken voor tele2 voor geen geld, alleen zijn ze zelf niet bewust van . En heel gek , ze verdediging Tele2 meer dan tele2 klantenservice.
Tele2 had geen 4G in het buitenland, behalve in 4 landen waar Tele2 een eigen netwerk had.
Het systeem met aanvullers is er altijd geweest en heeft elke provider. Er zijn nu echter klachten dat het aanvullen niet altijd goed werkt, daar lijkt aan gewerkt te worden.
Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? Ik hoor het graag. KPN heb ik al horen vallen. Iemand hier ervaring mee?
Is er een aanbieder waar je wel ononderbroken kan streamen? Zonder dat de verbinding wegvalt? Ik hoor het graag. KPN heb ik al horen vallen. Iemand hier ervaring mee?
Ik denk dat je dat beter op het forum van KPN kunt vragen.
@Lisebouwsema- als bij mij de app niet werkt, kan het helpen om:
nog 1gb te smsen naar 1280 (dit werkt schijnbaar binnenkort ook niet meer)
de telefoon op vliegtuigstand te zetten, en na 30 seconden weer terug te schakelen om opnieuw verbinding te maken met het netwerk
Alsnog gruwelijk irritant wel..!
Vooral de vliegtuigstand helpt, maar erg werkbaar is het niet
Beste tele 2,
Sinds de overzetting op het nieuwe netwerk krijg ik het niet voor elkaar om een extra GB aan te vragen zodra mijn internet bijna op is (unlimited).
Ik ben er de hele tijd op tijd bij, maar zelfs als ik nog internet heb dan doet ie het eigenlijk nooit. En als het internet op is dan is het al helemaal niet mogelijk, dit is natuurlijk heel onhandig.
Toen het nog mogelijk was met de sms ging het altijd heel goed!
In deze tijd van corona heb ik het internet echt heel hard nodig en kan ik niet onzeker zijn of t wel gaat werken. Het wifi in het pand waar ik woon is namelijk heel onbetrouwbaar en ik moet mijn colleges kunnen volgen.
Ik zou graag willen weten of dit op deze manier zo blijft want als dat zo is moet ik ASAP overstappen naar een andere provider.
Deel geheel de behoefte om betrouwbare internetverbinding te hebben. Met Tele2 gebeld, maar heb niet het idee dat zij er wat mee gaan doen. Nu is het ook nog zo dat als mijn dagbundel op is en mijn 1GB boostundel 80% leeg is en dan opnieuw 1 GB boostbundel activeer, dat dan mijn hotspotfunctie niet meer functioneert (ook al staat de APN op internet.tele2.nl) - ofwel, mijn werkzaamheden komen stil te vallen. Ik kijk het nog heel even aan….maar lees in de reacties dat er ook prima alternatieven inmiddels zijn. Wel jammer, want toen ik wegging bij, jawel, T-Mobile was ik prima tevreden met Tele2. Maar ja, sinds die overname…...beleef weer dezelfde troubles en manieren van omgaan met klantservice….
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.