Skip to main content

Hi,

Vorige week ben ik overgezet op het ‘nieuwe 4G netwerk’ maar sinds deze verandering is het bereik slechter geworden bij mij thuis.

Voorheen was het bereik acceptabel maar nu komt het voor dat als ik bel de telefoon de server niet kan bereiken. Paar keer gehad dat contacten mij bellen maar dan gaat mijn telefoon niet over.

Graag hoor ik wat er gedaan kan worden om dit probleem op te lossen. Voor wat het uitmaakt ik heb een Samsung Galaxy A40 telefoon.

 

Mvg,

Kevin

Ervaar je dit alleen thuis of op meer plaatsen/steden?
Je kunt sowieso zelf hier kijken hoeveel T-Mobile antennes er in jouw buurt staan https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.49589826&lng=4.72806931&zoom=13&providers=t-mobile

Ook kan je op de Tele2 dekking kaart kijken hoe de dekking bij jou thuis zou moeten zijn en of er werkzaamheden zijn. Een Tele2 moderator kan een case voor je uitzetten bij de techneuten als dat nodig is. Zij reageren binnenkort vanzelf in dit topic.


Hoi Kevin, Van harte welkom op de Community! We denken en helpen graag zo goed mogelijk mee.

Een goed werkende verbinding is natuurlijk wel zo handig. Ik ga dus meteen met je meekijken! Waar bevind je je precies? Bevind je je in een goed geïsoleerd gebouw? De verbinding kan dan minder zijn. Het kan ook zijn dat je je in een gebied bevindt waar de dekking niet optimaal is of waar er misschien onderhoud gedaan wordt zoals @pipodeclown  al zegt. Op onze dekkingskaart kan je zien hoe de verbinding in jouw omgeving is: https://bit.ly/39iRB3O.  

Is de dekking goed maar heb je nog steeds geen goed 4G? Dan raad ik je aan om je telefoon helemaal uit te zetten en weer opnieuw op te starten, en te kijken of je de laatste updates geïnstalleerd hebt. In de meeste gevallen helpen deze stappen! Als dit voor jou niet werkt, hebben we nog wat meer stappen in een topic gezet hier op onze Community. Je kan deze stappen hier vinden: https://bit.ly/2WxKWh6

Mocht je er niet uitkomen of mochten al deze stappen niet werken, laat het dan weten. Dan gaan we een stap verder en licht ik de technische dienst in. Ik sta voor je klaar! :muscle:


Hi Cas & Pipo,

Ik heb het probleem alleen thuis & buiten rond het huis. Geen probleem in steden zoals Utrecht etc.

Ik stoor mij vooral aan de kwaliteit van het bellen. Ook het 4G internet bereik is hier slecht terwijl de dekkingskaart aangeeft dat het goed moet zijn (ook mijn vriendin heeft hier last van, die zit echter bij T-Mobile). Voor de update was dit overigens ook ‘beter’ maar echt minimaal. Ik gebruik nu thuis Wifi waardoor ik het probleem niet ervaar met mobiel internet.

De dingen die in het gelinkte topic staan heb ik al uitgeprobeerd. Helaas heeft dit geen verbetering mogen bieden. Sinds dat ik vorige week de SMS kreeg, je bent overgezet op ‘het nieuwe 4G netwerk’ (wat neem ik aan gewoon T-Mobile netwerk is i.p.v. het Tele2 4G netwerk?) is het belabberd slecht geworden.

Adres gegevens plaats ik liever niet online, dit kan ik wel prima in een PM bericht vertellen alleen niet op het publieke forum.


Hoi @KevinMol,

Bedankt voor jouw reactie en duidelijke uitleg! Het is mij duidelijk wat ik voor jou ga doen. Met deze informatie kan ik een compleet dossier aanmaken voor de technische dienst. Zij gaan een netwerk onderzoek bij jou, dit duurt ongeveer 5 werkdagen. Het kan zijn dat zij jou bellen of een sms sturen. Geen zorgen, we gaan dit uitzoeken voor jou! 

Jouw adres gegevens hoef je inderdaad niet hier online te plaatsen. Mocht je in de tussentijd vragen hebben stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! :muscle:


Beste,

Inmiddels is er een maand verstreken. Is er al meer informatie? Ik heb geen SMS gehad en ben niet gebeld. 

 

Met vriendelijke groet,
Kevin


Hallo Kevin,

Dat duurt veel langer dan ik had verwacht mijn excuses daarvoor! Ik ga dit nu meteen voor je doorzetten. Daarvoor heb ik twee voorbeelden nodig van jouw mobiele internetsnelheid!
Kan je een internet snelheid test uitvoeren?

  • Behaalde download snelheid (bij traag internet)
  • Behaalde upload snelheid (bij traag internet)

Je kan de resultaten hier plaatsen. Dan zorg ik dat dit direct wordt doorgezet naar de technische dienst! 


 


Hoi Kevin,

Bedankt voor jouw reactie met uitkomst van de test! Ik heb het aan jouw case toegevoegd en de netwerkspecialisten gaan het dekkingsonderzoek vervolgen.

Als tip voor de een beter bereik binnenshuis kan ik je meegeven om gebruik te maken van VoWifi! Dat is bellen via wifi. Dat doe ik zelf ook thuis en dat helpt enorm omdat de verbinding dan via de wifi loopt. Voor meer uitleg hierover verwijs ik je naar dit topic: 

Je hoort van ons als we de uitslag hebben van het dekkingsonderzoek!