beantwoord

raar smsje kosten buitenland

  • 13 April 2021
  • 5 reacties
  • 133 x bekeken

Ik heb recent dit sms’je ontvangen, nu ben ik gewoon in Nederland en staat roaming uit. Enig idee waar dit vandaan komt en wat het precies betekent? 

icon

Beste antwoord door eric 14 April 2021, 07:57

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt per maand een bepaalde hoeveelheid data uit je NL bundel in de EU gebruiken. Daarboven is er een toeslag per MB. Als je een sms naar 1280 stuurt wordt de dataverbinding weer hersteld. Door vertraging kun je misschien eerder in de EU zijn geweest en wat later de sms gehad.

Of woon je toevallig in de buurt van de grens?

Reputatie 7

Je geeft aan dat roaming uit staat, dan zou het inderdaad niet mogelijk moeten zijn. Heeft roaming al die tijd uit gestaan? Wat zegt je verbruiksoverzicht in Mijn Tele2 of de mobiele app?

Je geeft aan dat roaming uit staat, dan zou het inderdaad niet mogelijk moeten zijn. Heeft roaming al die tijd uit gestaan? Wat zegt je verbruiksoverzicht in Mijn Tele2 of de mobiele app?

In de app staat dat ik nog 6gb aan data over heb hierdoor is dit sms’je dus ook zo raar.

ik woon niet bij de grens en ben ook niet recent in het buitenland geweest 

Reputatie 7
Badge +12

Dan kun je deze sms als niet verzonden beschouwen!

Reputatie 7

Je geeft aan dat roaming uit staat, dan zou het inderdaad niet mogelijk moeten zijn. Heeft roaming al die tijd uit gestaan? Wat zegt je verbruiksoverzicht in Mijn Tele2 of de mobiele app?

In de app staat dat ik nog 6gb aan data over heb hierdoor is dit sms’je dus ook zo raar.

ik woon niet bij de grens en ben ook niet recent in het buitenland geweest 

Dan zou ik van dat overzicht uitgaan en de sms negeren. Zo lang je in Nederland bent kan je niet ongemerkt extra data kosten maken.

Reageer