beantwoord

Netwerk bereik

  • 17 March 2021
  • 17 reacties
  • 389 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 11 reacties

Kan een administrator van tele2 nagaan of mijn slechte bereik op te lossen is?

Omgeving  Rotterdam Alexander

Steevast 1 of 2 streepjes bereik, soms geen

Telefoon opstarten, sim kaart erin en eruit, sim kaart gewisseld van telefoon heeft allemaal niet  geholpen

Simkaart nieuw besteld en deze er vandaag in gedaan, helpt niet 

Bellen met 4G uit en aan gehad mocht dat nog geopperd worden

 

Info rond palen en of ik eroo gericht sta etc. kan nog aanvullend zijn, al laat het kaartje op de website zien dat er volledige dekking zou moeten zijn hier.

Ik hoop dat het bereik verbeterd kan worden?

Ik heb voor verlenging abonnement gekozen, maar wil dat alleen als ik gewoon 4 of 3 streepjes bereik heb.

 

Bedankt vast voor de tijd!

icon

Beste antwoord door Igr 18 March 2021, 01:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je dit op 1 specifieke plek of 'overal' in Nederland?

Overal waar ik kom ;)

Dankjewel, goede aanvullende vraag

Reputatie 7
Badge +12

T-mobile heeft het best geteste netwerk van de wereld volgens het internationale test bureau Umlaut. Alle Tele2 gebruikers maken van dat netwerk gebruik.

Als het overal is, dan zou je toch eens een test moeten doen met een andere telefoon.  Misschien een dingetje met de interne antennes?

Ik heb vorige week de Samsung Galaxy s10+ in gebruik  genomen. Dus dat kan het niet zijn.

Reputatie 7

Ik heb vorige week de Samsung Galaxy s10+ in gebruik  genomen. Dus dat kan het niet zijn.

Waar heb je die gekocht? En is dat een model dat bedoeld is voor de NL markt (geen grijze import)? Soms missen buitenlandse toestellen bepaalde frequentie banden, waardoor de ervaring een stuk minder is. Ik zou toch testen met een ander toestel, ook met een nieuw toestel kan iets mis zijn. Het is in ieder geval niet zo dat het netwerk overal slechts is, dus als het de simkaart niet is dan is een test met een ander toestel de eerstvolgende stap in het vaststellen/uitsluiten van de oorzaak.

Ik heb twee toestellen geprobeerd en gewoon via een bekende Nederlandse winkel. 

@moderator 

Als ik de telefoon op 2G zet heb ik wel vol bereik. Dit geldt voor beide telefoons als ik de simkaart omzet.

Toch zou ik graag gewoon vol bereik hebben op 4G+ netwerk.

Reputatie 7

Los van het aantal streepjes, heb je ook uitval van bereik? Streepjes op zich zeggen niet veel, dat is afhankelijk van de frequenties die worden gebruikt door de verbinding. Ook met twee streepjes kan je prima een telefoongesprek voeren.

Daarnaast wordt niet jouw persoonlijke abonnement gelimiteerd ofzo, dus het is ofwel de simkaart, ofwel de telefoon, ofwel het is niet overal slecht zoals je aangeeft.

Het is wisselend  van max 2 naar meestal 1 en soms geen steeepje. Bij 2 kan ik bellen, 1 hapert het gesprek soms en 0 geen bereik. Meestal gebruik ik wifi, dus hoe mobiel internet het doet met 1 of 2 streepjes heb ik niet echt zicht op/last van.

Mijn telefoon geeft aan dat er een software update is. Kan dat het verschil maken qua gesprekskwaliteit?

Intussen met lezen en verder zoeken de tip gelezen om 'bellen met WiFi ' in te schakelen. Dit lijkt te werken, althans als ik blijf uitgaan van meer streepjes is beter bereik, want nu 3 streepjes. Dat had ik nog niet eerder.

Morgen probeer ik het uit met bellen. 

De 3 streepjes was maar van korte duur (binnen een minuut weer 2 en 1). Maar het wifi bellen werkt  wel, er verschijnt een wifi-bel icoontje blijkbaar. En ik probeer dit nu voorlopig uit.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Igr,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw bereik.

Heel goed om te zien dat je al een heleboel belangrijke stappen hebt geprobeerd! Bellen over Wifi is een goede manier om het mobiele bereik te verbeteren. Je gesprek loopt dan via wifi, waardoor je zowel binnens- als buitenshuis topkwaliteit audio voor je gesprekken hebt. Als je bijvoorbeeld binnen slecht bereik hebt, is VoWifi ideaal. In dit topic leggen we het helemaal uit: https://forum.tele2.nl/faq-348/info-wifi-bellen-vowifi-80129. Die had je al gevonden volgens mij! Ik ben benieuwd sinds wanneer je minder goed bereik hebt? 

Laat ons weten hoe je bevindingen zijn met Wifi bellen. Als je er niet uitkomt, kan je natuurlijk altijd hier terecht. De Community staat voor je klaar!

Ik heb nog onvoldoende ervaring gehad met het wifi bellen, maar ik zal dit volgende week laten weten.

 

Het bereik was op mijn vorige telefoon ook al langere tijd matig, ik denk toch al wel een jaartje. Ik dacht dat dit door de telefoon kwam, omdat het in verschillende gebouwen zo was waar ik kwam.

 

@Cas van Tele2 

Het bellen met wifi gaat prima! Goede verstaanbaarheid 2 kanten op en geen onbereikbaarheid meer. 

Reputatie 7
Badge +12

Top, vowifi is inderdaad een makkelijke uitkomst voor als de indoor dekking niet optimaal is.

Zeker! Dankjewel voor je tijd!