Mobiele nummer doorschakelen werkt niet (bij geen gehoor)

  • 20 October 2020
  • 11 reacties
  • 2865 x bekeken

Enkele dagen geleden heb ik de helpdesk gebeld omdat ik foutmeldingen krijg wanneer ik mijn nummer door probeer te schakelen. Ik ben doorgestuurd naar drie verschillende afdelingen voordat ik naar de technische dienst werd doorgeschakeld, maar omdat het bijna sluitingstijd was, zou er een notitie gemaakt worden en zou ik worden teruggebeld, maar dit is niet meer gebeurd.

Ik probeer niet álle inkomende oproepen door te schakelen, maar slechts wanneer er geen gehoor is op het primaire nummer. De virtuele assistent vertelt mij dat dit geen probleem is, en geeft mij de volgende codes:


Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)
Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)
Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)
Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

 


De codes zijn ook hier te vinden (ook al werkt de pagina op de een of andere manier niet goed meer):

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-doorschakelen/


Maar wat ik ook probeer, ik krijg de foutmelding:
Verbindingsprobleem of ongeldige MMI code

Het ligt níet aan de telefoon, want ik heb het bij vier verschillende telefoons geprobeerd (Android, Windows, dumbphone)

Als ik het via de oproepinstellingen in Android probeer te doen krijgt ik de foutmelding:
Onverwachte reactie van netwerk

Álle oproepen doorschakelen via MijnTele2 werkt wel, maar dat is dus niet wat ik wil.
 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zet eens volte uit. Dan bel je over 3g , maar belangrijker, je stuurt dan ook de doorschakeling over 3g. Dat synchroniseert met 4g bellen.

Zet eens volte uit. Dan bel je over 3g , maar belangrijker, je stuurt dan ook de doorschakeling over 3g. Dat synchroniseert met 4g bellen.

Bedankt voor de reactie. Helaas, als ik het netwerk forceer over 2g of 3g werkt het ook niet. Daarnaast werkt het ook op mijn dumbphone en Windows Phone (die geen volte ondersteunt) niet

Reputatie 7

Begint je klantnummer in Mijn Tele2 (of vraag het de chatbot in de mobiele app) met 1.1? Oftewel, ben je al overgezet op het nieuwe (T-Mobile) netwerk? Wellicht zijn de codes die jij noemt nog voor de oude Tele2 systemen en zijn er andere voor de T-Mobile systemen?

Begint je klantnummer in Mijn Tele2 (of vraag het de chatbot in de mobiele app) met 1.1? Oftewel, ben je al overgezet op het nieuwe (T-Mobile) netwerk? Wellicht zijn de codes die jij noemt nog voor de oude Tele2 systemen en zijn er andere voor de T-Mobile systemen?

Mijn klantnummer begint met 1.1 en ik heb een poos geleden ook bericht gehad dat ik ben overgezet naar het T-Mobile netwerk. De code's voor de Tele2 en T-Mobile systemen zijn hetzelfde. Als ik handmatig een zendmast selecteer is er geen verschil (geen idee hoe dit precies werkt, maar mij 2g en 3g zendmasten staat ‘T-Mobile’ en bij 4g zendmasten staat ‘Tele2’. Dus helaas, dit is het ook niet.

Wel kwam ik dit draadje tegen op het T-Mobile forum:

https://community.t-mobile.nl/mobiel-netwerk-347/oproepen-doorschakelen-verbindingsprobleem-of-ongeldige-mmi-code-312658

Deze mensen hebben dezelfde error. Ik heb doorschakelen niet geprobeerd voordat ik was overgezet, dus wellicht is het een T-Mobile probleem?

 

Reputatie 7

Dat is niet ondenkbaar, dus goed dat je het topic van het TM forum erbij hebt geplaatst. Dat kan voor de moderators of technische dienst van toegevoegde waarde zijn.

Dat is niet ondenkbaar, dus goed dat je het topic van het TM forum erbij hebt geplaatst. Dat kan voor de moderators of technische dienst van toegevoegde waarde zijn.

Bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat iemand van de technische dienst mij te hulp kan schieten :)

Reputatie 7
Badge +12

De technische dienst is hier niet op het forum. Alles loopt via de klantenservice of moderators die dan een ticket kunnen openen. Dus even geduld tot je topic wordt opgepakt door hen.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @jaap84

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! Het doorschakelen werkt niet zoals het hoort, laten we meteen kijken naar een oplossing!

Heel erg bedankt voor jouw duidelijke uitleg en top dat je ook op de T-Mobile Community hebt gezocht. Dat is erg waardevol! Ik ga dit meteen doorzetten naar de technische dienst zodat zij dit kunnen oplossen.
Wat ik daarvoor nodig heb is jouw 06-nummer. Kan je deze toevoegen aan jouw Community account? Geef me een seintje als je dit gedaan hebt want dan kan ik meteen voor je aan de slag! :muscle:

Hallo @jaap84

Wat leuk dat je ons gevonden hebt. We helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk aan oplossingen! Het doorschakelen werkt niet zoals het hoort, laten we meteen kijken naar een oplossing!

Heel erg bedankt voor jouw duidelijke uitleg en top dat je ook op de T-Mobile Community hebt gezocht. Dat is erg waardevol! Ik ga dit meteen doorzetten naar de technische dienst zodat zij dit kunnen oplossen.
Wat ik daarvoor nodig heb is jouw 06-nummer. Kan je deze toevoegen aan jouw Community account? Geef me een seintje als je dit gedaan hebt want dan kan ik meteen voor je aan de slag! :muscle:

Hoi @Cas van Tele2,

Ik heb mijn gegeven ingevuld op mijn Community account. Hartelijk bedankt voor de hulp!

Bij werkt doorschakelen ook niet 

 

Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)

Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)

Deze code's werken niet 

 

Hoe los ik dit op 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Zet eens volte uit. Dan bel je over 3g , maar belangrijker, je stuurt dan ook de doorschakeling over 3g. Dat synchroniseert met 4g bellen.