Zojuist via de Tele2 app mijn abonnement verhoogd voor 1 maand vanwege het vermoeden dat ik deze maand meer data zal gebruiken.
In de app druk ik op ‘Abonnement wijzigen’ en zag ik de optie om meer data te kiezen. Er stond geen bedrag bij, dus ik dacht: “Prima, zou vast nog niet zichtbaar zijn en ik zie mijn nieuwe tarief wel in mijn totaaloverzicht voordat ik akkoord ga.” Daarna drukte ik vrolijk verder en stond er dat mijn nieuwe tarief € 0,00 zou zijn! Ik dacht: “Top! Misschien dat ik al langer klant ben en dat mijn tarief hetzelfde zou blijven als ik dit zou verhogen. Er stond werkelijk niets met dat ik meer zou betalen per maand. Beetje vreemd, maar dit stond er echt.
Ik bevestig de wijziging van mijn abonnement:
“Je nieuwe tarief is…” Hoppa! € 15,- euro meer dan mijn gebruikelijke abonnement.
Ik had wel eerst een tarief willen zien voordat ik beslis of ik dit werkelijk wil en of dit wel voordelig is. Want ik kon eigenlijk beter mijn verjaardagscadeau “24 uur lang Unlimited Data” gebruiken als dat nodig was geweest.
Het voelt aan alsof ik in de val ben gelokt. Ik wil hiermee een klacht plaatsen hier en tegelijkertijd anderen waarschuwen. Ik hoop echt dat ik mijn oude tarief en zelfde aantal data terug kan krijgen volgende maand.