beantwoord

Privacy instellingen verdwenen uit mijn tele2

  • 13 March 2021
  • 26 reacties
  • 364 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Vandaag wilde ik vanwege het ontvangen van reclame berichten door tele2 in mijn mail mijn privacy instellingen veranderen in mijn mijntele2. Daar had ik ze eerder ingesteld.

Volgens de privacy policy pagina https://www.tele2.nl/privacy-policy zou je je privacy instellingen ook moeten kunnen veranderen in mijntele2;

Echter als ik inlog op mijntele2 zie ik nergens meer een optie om de privacy instellingen te veranderen, dit was voorheen nog wel mogelijk, maar de optie is nu nergens meer te vinden.

Als ik het me goed herinner stond er voorheen ergens een optie onderaan in de profiel/contactgegevens pagina, maar ik kan nu op geen enkele pagina in mijntele2 meer de optie vinden om mijn privacy instellingen te veranderen.

 

Zie ik nu iets over het hoofd of is de optie om je privacy instellingen in te stellen of te veranderen nu zomaar helemaal verdwenen? Ik zou ze namelijk graag willen veranderen omdat tele2 mij spam mails stuurt met reclame van derden waar ik expliciet geen toestemming voor gegeven heb.

 

Groet, Shilka.

 

Edit: p.s.: het betreft de mijntele2 inlog voor vast internet+bellen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 April 2021, 11:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Ik heb een manier gevonden om hetzelfde te doen zonder beschikking te hebben over de mail en daarmee zonder beschikking te hebben over de link die daarin stond, inderdaad. Blij dat we het daarover eens zijn? Je bedoelt hetzelfde als wat ik zeg volgens mij.

Normaal hoort zo'n link geprivatiseerd te zijn, je weet wel zo’n soort link als tele2/bJOUIyg*987&ghF^%*Rvukhjgihg*OT8v&GVuvR*&* waarbij je dan op een pagina komt waarop staat ‘uw e-mail is nu afgemeld’. Daarbij mogen geen tussenstappen meer aanwezig zijn; je moet dan geen hokjes meer moeten aankruisen, geen pop-up onderzoek meer krijgen etc etc. En dat je vervolgens handmatig ook nog 3 tele2 medewerkers kunt afmelden en daarmee hun privacy instellingen kunt veranderen moet ook niet kunnen lijkt me. Maar ja, ik heb tele2 er op gewezen, misschien doen ze er iets mee.

Ik heb geen zin om overál mee naar het ACM of AP te stappen hahaha. En die miljoenenboetes die ze ook vorig jaar gekregen hebben komen uiteindelijk toch ook maar weer in de kostprijs terecht. (gelukkig voor tele2 heeft de rechter de acm boete dit jaar een beetje verlaagd) Ik probeer dingen te melden in hoop op een verbetering voor iedereen. Het zijn ook niet belachelijke dingen die ik vraag of meld, het gaat gewoon om minimale wettelijke criteria waar aan voldaan moet worden die hier niet goed gaan.

Ik had die mail al niet moeten krijgen want ik was al afgemeld. Ik betwijfel of een postfilter registratie zou moeten helpen tegen e-mail, maar volgens Cas wel, en ook daar was ik al voor aangemeld, dus ook dat werkt dan niet naar behoren. De afmeldlink voldoet niet aan de regels. Ze hebben nu wel veranderd dat ze op de website toegevoegd hebben dat tele2 thuisgebruikers via de helpdesk privacy instellingen kunnen veranderen, naar aanleiding van dit topic (zie het door eric geposte plaatje).

Dat is op zich een nette noodoplossing, maar nog steeds niet volgens de regels; die zeggen dat als je online ergens toestemming voor geeft, dat je die toestemming zelf online ook weer in moet kunnen trekken. De extra stap van eerst contact met een medewerker moeten zoeken is dan officieel ook niet toegestaan. Hier zullen dus toch uiteindelijk online opties voor de klant voor moeten komen waar hij dit zelf kan regelen, zoals de privacy opties pagina in mijn tele2. En, de opties waren eerst wél aanwezig in mijn tele2, maar zijn weggehaald. Go figure.

 

Maar ja, de melding is duidelijk. Er is dus ook al gedeeltelijk actie op ondernomen, alhoewel vermeldingen in de privacy policy nog steeds wel verkeerd verwijzen etc. Ik ga er maar van uit dat er nog steeds gewerkt wordt om dit uiteindelijk volgens de regels weer werkend te krijgen. Het is ook niet zo'n halszaak voor mij, en het was me ook nooit opgevallen als ik geen spam van tele2 had gehad. Voor mij hoeft niet overal een oeverloze discussie van gemaakt worden ook, alhoewel ik best begrijp dat het een leuke discussie sport is zo op het forum.

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb. Ik hoop dat er niks mis mee is om meldingen te doen om dingen voor zowel klant als tele2 soepel te laten verlopen. Ik hoop dat meldingen en klachten voor tele2 een aangrijppunt zijn voor zelfverbetering tot het punt waarop ze in ieder geval aan de door de wetgever en toezichthouder gestelde regels houden. Ik heb de melding in ieder geval gedaan.