beantwoord

Na ruim halfjaar terugbetaling nog steeds niet ontvangen

  • 11 January 2023
  • 7 reacties
  • 176 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Aangezien ik na 4 keer bellen en 1 keer chatten nog steeds mijn terugbetaling niet van jullie heb ontvangen, dan maar via de Community proberen. Hierbij een kort overzicht:

 

Februari: Gebeld om abo stop te zetten. Jullie collega aan telefoon zegt met een maand opzegtermijn zal er in april nog abo kosten van mijn rekening worden gehaald.

Mei: Gebeld om te vragen waarom in mei opeens nog abo kosten van mijn rekening wordt gehaald. Dame aan telefoon zegt dat de collega de opzegging niet goed heeft doorgevoerd. Ze heeft dan per direct het abo voor mij stopgezet en verteld dat ik mijn bedrag van mei zal terug ontvangen.

Juli: Gebeld omdat ik niet alleen nog niks terug heb ontvangen maar jullie blijven nog abo kosten van mijn rekening halen. Deze dame aan telefoon zegt dat mei als start van mijn opzegtermijn werd gezien ipv februari. Daarna zegt ze dat ze het voor mij heeft gecorrigeerd en dat ik de kosten van mei t/m juli zal terug ontvangen. Heb nog een bevestiging mailtje van jullie gekregen, waarin ook staat dat het ‘’vier tot zes weken’’ zal duren.

November: Gebeld, heb jullie ruim de tijd gegeven en nog steeds het verschuldigd bedrag op mijn bank niet gezien. Deze dame aan telefoon belooft me dit keer dat ik het binnen twee weken zal ontvangen. Helaas en verwacht, na twee weken weer niks te zien maar via de chat dit proberen op te lossen. Ronald daar zegt dat hij de terugstorting aanvraag opnieuw zal indienen, en zal dit keer ‘’ongeveer een week duren’’.

December: Gebeld want raad eens wie nog steeds niks heeft ontvangen. Dame aan telefoon zegt dat de aanvraag was ingevuld maar niet was doorgestuurd. Dit keer zal ik mijn verschuldigd bedrag binnen twee weken terug krijgen.

 

Tele2, ik begrijp dat fouten kunnen gebeuren en dat er een keer iets per ongeluk niet goed is doorgevoerd. Ook kan het soms net iets wat langer duren om een terugbetaling terug te storten, vandaar dat ik jullie ook steeds ruim de tijd heb gegeven. Maar na een ruim halfjaar en 6 keer bij mij iets niet goed doorvoeren is mijn geduldigheid met jullie echter op. Deze hele situatie is gewoon te belachelijk voor woorden. Wanneer krijg ik nou eindelijk mijn geld terug dat jullie door jullie eigen fouten onterecht van mijn bank hebben gehaald, en tot op heden nog steeds weigeren terug te betalen..?

 

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 8 March 2023, 13:05

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi Lily, goed dat je laat weten dat je het geld nog niet terug hebt. Om antwoord te geven op je vragen; geen van beide. Zoals ik zei komt het geld jouw kant op, maar ik kan niet ontkennen dat er wel wat foutjes zijn gemaakt. Ook door mij. Nadat ik de credit vorige maand voor je had aangevraagd had ik toch opnieuw het terugstortformulier moeten invullen. Hier was ik niet van op de hoogte. Het creditbedrag stond dus heel de tijd als tegoed op je account. Het terugstortformulier heb ik gisteren ingevuld en binnen twee weken zou je het bedrag echt moeten ontvangen.

Ken je dat, dat opeens alles misgaat bij die ene persoon? Dit was bij jou nogal het geval en ik vind het jammer dat dit bij jou zo is gebeurd. ik zou écht willen dat ik je dit had kunnen besparen. Ik hoop dat dit de laatste keer is dat ik dit vraag; laat je het me weten als je de terugstorting hebt ontvangen? We communiceren twee weken, maar meestal heb je het wel eerder. Ik hoop dat je het ergens volgende week ontvangt! 

Alweer 6 weken verder en nog steeds mijn geld niet ontvangen. Zijn jullie nou daadwerkelijk zo incompetent of kan ik concluderen dat na 11 maanden wachten jullie mijn geld gewoon weigeren terug te betalen..?

Reputatie 7
Badge +12

Hey Lily, nogmaals mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd. We gaan geen terugstortingen meer aanvragen. Ik zie nu namelijk waar het mis gaat. Een terugstorting is niet de juiste manier voor jouw situatie. Het goede nieuws; ik heb zojuist een creditnota voor je aangemaakt voor de periode 28 februari t/m 28 mei (€ 29,64). Dit bedrag storten we binnen 4 tot 6 weken terug op jouw bankrekening. Dat duurt even omdat je abonnement niet meer actief is. Het is nog even wachten, maar hiermee moet het helemaal goedkomen. Je ontvangt hier ook een bevestiging van per mail. 

Heb je de mail al ontvangen? Laat het s.v.p. weten en ik hoor het ook graag als je straks het geld hebt ontvangen. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Nog steeds mijn terugbetaling niet ontvangen. Hoeveel keren gaan jullie nou een nieuwe terugstorting aanvragen Tele2..?

Reputatie 7
Badge +12

Hi Lily, excuses voor de vertraging en bedankt voor de reminder. Ik heb inmiddels reactie ontvangen van mijn collega's en zij gaven aan geen openstaand bedrag te vinden dat teruggestort moest worden. Er is dus iets niet goed gegaan bij het aanvragen van de terugstorting die mijn collega eerder voor je probeerde te regelen. Ik heb zojuist een nieuwe terugstorting aangevraagd op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Hier ontvang je zo ook een bevestigingsmail van. Ik verwacht dat je het tussen 10 en 13 februari op je rekening hebt staan. 

Inmiddels zijn we alweer twee weken verder hé Tele2

Reputatie 7
Badge +12

Hi Lily, allereerst van harte welkom op onze Community. Goed dat je bij ons aanklopt. Jeetje, dat loopt niet echt lekker. Mijn excuses voor het ongemak en ik ga er direct voor je achteraan. Ik zie inderdaad de contactmomenten die je beschreef en dat bij je 3e belletje je abonnement is gestopt en dat je de mail hebt ontvangen over de terugbetaling. Ik kan de betalingen zelf niet inzien, dus ik heb meteen een mailtje gestuurd naar mijn collega's met de vraag deze betaling op te zoeken. 

Ik durf niet te zeggen hoelang het duurt voordat ze reageren, maar ik hoop snel een reactie te ontvangen. Zodra ik die heb, laat ik het je weten. Ik hoop dat je nog heel even geduld kan hebben, maar het komt helemaal goed!

Groetjes,

Marciano

Reageer