Ik ben op dit moment in het buitenland. Gisteren keek ik via de Tele2 app naar mijn overzicht en viel het op dat ik een hoge rekening had van 181 euro. Ik bekeek de factuur en zag dat ik dagelijks smsjes verstuur, meerdere malen per dag, naar het nummer 0642500871. Dit nummer ken ik niet. En ik zie ook geen smsjes terug in mijn berichten. Ik heb het nummer direct aan mijn geblokkeerde nummers toegevoegd, maar ik kon vandaag op de factuur nog steeds zien dat ik smsjes stuur naar dit nummer. Mijn rekening is nu al 222 euro! Dit moet stoppen! Hoe kunnen we hier zo snel mogelijk voor zorgen. Ik probeer Tele2 te bereiken maar dat lukt niet. Ik blijk ook niet de enige: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0642500871
Een nummer blokkeren heeft alleen zin voor inkomende oproepen. Niet voor uitgaande sms.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik ben sinds een paar dagen in het buitenland en heb volgens Tele2 al tientallen sms'jes verstuurd naar 0642500871, een nummer dat niet te bellen is, geen WhatsApp heeft en überhaupt niet voor mij bekend is. Ik heb in de instellingen van mijn telefoon gecontroleerd welke apps allemaal toestemming hebben om SMS diensten te gebruiken, en dat zijn er maar drie die bij de werking van de telefoon zelf horen. Apps die ik recent heb gedownload, heb ik maar verwijderd voor de zekerheid. De sms'jes gaan echter door, volgens Tele2.
Wat ik nu heb gedaan is in de Tele2 app in het menu 'Meer' maar 'Instellingen' en dan 'Blokkeringen' gaan (dit kan je ook via de Tele2 website vinden op https://www.tele2.nl/my/abonnement/blokkades) en dan de toestemming voor het bellen en sms'en vanuit het buitenland intrekken. Ik heb bellen en sms'en naar buitenlandse nummers voor de zekerheid ook maar uitgezet. Hopelijk stopt de reeks aan 'spook sms'jes' vanaf mijn nummer zonder mijn weten of toestemming hierdoor.
Als dit niet helpt ga ik misschien over tot het verwijderen van m'n simkaart of constant in vliegtuigmodus zitten, wat zonde zou zijn want ik heb wel netjes een databundel voor het buitenland gekocht.
Overigens is het enige smscontact wat ik heb gehad de geautomatiseerde sms'jes van Tele2 zelf die me telkens welkom heten in het buitenland, maar dan de helft van de tijd de verkeerde locatie aangeven..
Ik hoop dat dit helpt, PattyT! Ik zal het laten weten als er na de blokkade bij mij nog steeds sms'jes in rekening worden gebracht naar 0642500871 of als ik verduidelijking van Tele2 heb gekregen hierover.
Op Google zie ik bijna 100 meldingen over dit nummer. De omstandigheden zijn ietwat onduidelijk, maar lijken vooral ter worden gemeld door mensen in of op reis door Duitsland.
Ook wordt er ergens vermeld dat het over het zenden van instellingen van en naar de telefoon gaar.
I am back in England at the moment, and have been back since the middle of November. I have this exact same problem. In the past month I have "sent" 635 texts outside of my contract to this same number. It happens a few times every hour, and only started charging me 25 cents an SMS when i used up my bundle.
I am yet to get through to Tele2 to discuss this, but it seems like something really strange is going on. I thought myself to be a victim of fraud, but I'm not sure given that others are experiencing the same thing. I've scanned phone for viruses etc, and nothing appears.
Een nummer blokkeren heeft alleen zin voor inkomende oproepen. Niet voor uitgaande sms.
Ik heb per ongeluk je reactie als beste antwoord gemaakt. Ik weet niet hoe ik dit kan terugdraaien. :S
Bedankt voor je reactie. Hierdoor ben ik weer gaan kijken op mijn factuur en zag ik inderdaad dat ik nog steeds smsjes verstuurde.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik ben sinds een paar dagen in het buitenland en heb volgens Tele2 al tientallen sms'jes verstuurd naar 0642500871, een nummer dat niet te bellen is, geen WhatsApp heeft en überhaupt niet voor mij bekend is. Ik heb in de instellingen van mijn telefoon gecontroleerd welke apps allemaal toestemming hebben om SMS diensten te gebruiken, en dat zijn er maar drie die bij de werking van de telefoon zelf horen. Apps die ik recent heb gedownload, heb ik maar verwijderd voor de zekerheid. De sms'jes gaan echter door, volgens Tele2.
Hoi Amber,
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb mijn simkaart uit mijn telefoon gehaald. Toen stopte het smsen. Inmiddels ben ik weer terug in Nederland en heb ik mijn simkaart weer in mijn telefoon gedaan. Ik geloof dat het nu gewoon weer door gaat. Het kost mij alleen niks omdat het uit mijn abonnement is. Ik heb morgen een call met Tele2 hierover.
Ik kwam er naderhand ook achter dat je inderdaad de nummers kan blokkeren via MijnTele2. Dat is ook een oplossing dus.
Nu eens kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ben jij nog wel in het buitenland? Ik heb het vermoeden dat er nog veel meer gedupeerden zijn, maar dat niemand het weet ivm gratis sms-en. Pas in het buitenland gaat het opvallen. En door de lockdown zijn er weinig mensen in het buitenland natuurlijk.
Op Google zie ik bijna 100 meldingen over dit nummer. De omstandigheden zijn ietwat onduidelijk, maar lijken vooral ter worden gemeld door mensen in of op reis door Duitsland.
Ook wordt er ergens vermeld dat het over het zenden van instellingen van en naar de telefoon gaar.
Ik zat op Aruba. Ik ben ook lange tijd niet in Duitsland geweest.
Ik ben ook erg benieuwd wat de inhoud van mijn smsjes zijn. Ik zal dat eens informeren bij Tele2.
I am back in England at the moment, and have been back since the middle of November. I have this exact same problem. In the past month I have "sent" 635 texts outside of my contract to this same number. It happens a few times every hour, and only started charging me 25 cents an SMS when i used up my bundle.
I am yet to get through to Tele2 to discuss this, but it seems like something really strange is going on. I thought myself to be a victim of fraud, but I'm not sure given that others are experiencing the same thing. I've scanned phone for viruses etc, and nothing appears.
That is really a lot of text messages. Terrible. It really is fraud.
You can log in to MijnTele2 and block numbers and text messages from abroad. That is only inconvenient if it is a business phone and you expect numbers from abroad. Otherwise maybe you can use a different SIM card temporarily until it is resolved?
I am back in England at the moment, and have been back since the middle of November. I have this exact same problem. In the past month I have "sent" 635 texts outside of my contract to this same number. It happens a few times every hour, and only started charging me 25 cents an SMS when i used up my bundle.
I am yet to get through to Tele2 to discuss this, but it seems like something really strange is going on. I thought myself to be a victim of fraud, but I'm not sure given that others are experiencing the same thing. I've scanned phone for viruses etc, and nothing appears.
That is really a lot of text messages. Terrible. It really is fraud.
You can log in to MijnTele2 and block numbers and text messages from abroad. That is only inconvenient if it is a business phone and you expect numbers from abroad. Otherwise maybe you can use a different SIM card temporarily until it is resolved?
Thankfully I dont need anything other than data, and due to the pandemic am spending most of my time indoors, close to home and wifi. So i’ve left my phone in airplane mode and that seems to have stopped it for now.
I had a call (chat online) with Tele2 this morning, and they have refunded the excess texts, they arent sure if they can restore all the ones that were used from my bundle, but that refreshes for me in two days anyway.
They have logged a technical query with a “special department” but I am yet to hear back about that. Tele2 didn’t put up any resistance to my request, and I suspect could be aware that there is something goin on here. They also recommended to block the number even, though that doesn’t make any difference for outgoing messages.
They also believe there is a possibility of fraud somehow but with no traces of messages on our phones, and it only happening on Tele2, it seems unlikely.
I can’t find what it is now, but going through the settings on my phone, I found that the Tele2 SMS center number was very similar to the number we’re all “ghost texting”. I know this is probably coincidence, but seems too close to be discounted. The numbers both shared the same 5 digits at the start.
I will try to remember to post here if I hear back from Tele2’s technical department, but I’m sure that might take a few days or weeks given the time of year. But rest assured, get in touch with Tele2, share this forum link with them too, so they can connected all these cases. I’m sure any money will be refunded.
Nu eens kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ben jij nog wel in het buitenland? Ik heb het vermoeden dat er nog veel meer gedupeerden zijn, maar dat niemand het weet ivm gratis sms-en. Pas in het buitenland gaat het opvallen. En door de lockdown zijn er weinig mensen in het buitenland natuurlijk.
Ik ben tot half januari nog in het buitenland, toevallig ook in Aruba Ik denk inderdaad dat dit de ‘normale’ gang van zaken is en dat het nu pas opvalt vanwege de extra kosten. Ik heb nu sms’en uitgeschakeld via ‘Blokkeringen’ en sindsdien zijn er geen extra kosten meer bijgekomen. Door bellen en sms’en in het buitenland uit te zetten kon ik ook geen mobiel internet meer gebruiken, dus dat werkte averechts. Het is voor nu in ieder geval ‘opgelost’, maar ik zal zodra ik terug in Nederland ben ook contact opnemen met Tele2.
Jammer om te horen dat meerdere mensen hier last van hebben, maar hopelijk zal Tele2 ernaar kijken. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
Nu eens kijken hoe we dit kunnen oplossen. Ben jij nog wel in het buitenland? Ik heb het vermoeden dat er nog veel meer gedupeerden zijn, maar dat niemand het weet ivm gratis sms-en. Pas in het buitenland gaat het opvallen. En door de lockdown zijn er weinig mensen in het buitenland natuurlijk.
Ik ben tot half januari nog in het buitenland, toevallig ook in Aruba Ik denk inderdaad dat dit de ‘normale’ gang van zaken is en dat het nu pas opvalt vanwege de extra kosten. Ik heb nu sms’en uitgeschakeld via ‘Blokkeringen’ en sindsdien zijn er geen extra kosten meer bijgekomen. Door bellen en sms’en in het buitenland uit te zetten kon ik ook geen mobiel internet meer gebruiken, dus dat werkte averechts. Het is voor nu in ieder geval ‘opgelost’, maar ik zal zodra ik terug in Nederland ben ook contact opnemen met Tele2.
Jammer om te horen dat meerdere mensen hier last van hebben, maar hopelijk zal Tele2 ernaar kijken. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
Heerlijk dat je nog zo lang op Aruba bent! Ik mis het nu al!
Ik heb vandaag nog contact gehad met Tele2. Zij geven aan het vermoeden te hebben dat het komt doordat we op een linkje in een smsje hebben geklikt dat vermoedelijk spam is. Ik doe dit overigens nooit, dus voor mij valt dit af. Of door een toestemming die we hebben gegeven bij het downloaden van een app. Ik ben nu aan het kijken of we een overeenkomst kunnen vinden. Heb jij toevallig onlangs een app gedownload of geüpdatet?
Geniet nog even daar!
I am back in England at the moment, and have been back since the middle of November. I have this exact same problem. In the past month I have "sent" 635 texts outside of my contract to this same number. It happens a few times every hour, and only started charging me 25 cents an SMS when i used up my bundle.
I am yet to get through to Tele2 to discuss this, but it seems like something really strange is going on. I thought myself to be a victim of fraud, but I'm not sure given that others are experiencing the same thing. I've scanned phone for viruses etc, and nothing appears.
That is really a lot of text messages. Terrible. It really is fraud.
You can log in to MijnTele2 and block numbers and text messages from abroad. That is only inconvenient if it is a business phone and you expect numbers from abroad. Otherwise maybe you can use a different SIM card temporarily until it is resolved?
Thankfully I dont need anything other than data, and due to the pandemic am spending most of my time indoors, close to home and wifi. So i’ve left my phone in airplane mode and that seems to have stopped it for now.
I had a call (chat online) with Tele2 this morning, and they have refunded the excess texts, they arent sure if they can restore all the ones that were used from my bundle, but that refreshes for me in two days anyway.
They have logged a technical query with a “special department” but I am yet to hear back about that. Tele2 didn’t put up any resistance to my request, and I suspect could be aware that there is something goin on here. They also recommended to block the number even, though that doesn’t make any difference for outgoing messages.
They also believe there is a possibility of fraud somehow but with no traces of messages on our phones, and it only happening on Tele2, it seems unlikely.
I can’t find what it is now, but going through the settings on my phone, I found that the Tele2 SMS center number was very similar to the number we’re all “ghost texting”. I know this is probably coincidence, but seems too close to be discounted. The numbers both shared the same 5 digits at the start.
I will try to remember to post here if I hear back from Tele2’s technical department, but I’m sure that might take a few days or weeks given the time of year. But rest assured, get in touch with Tele2, share this forum link with them too, so they can connected all these cases. I’m sure any money will be refunded.
Hi Matt, I've been in touch with Tele2 and I'm now trying to find out if we can find something we both did. Did you download or update an app last month?
I did download some apps, but none that had access to sms rights. so they wouldnt have been able to send messages like that. I’ve deleted all possibly shady apps, but its impossible to say if that was the reason as I did it just before Tele2 did some things, blocking that number etc.
Whatever Tele2 has done, it also seems to have stopped my phone from getting a cell or data signal.
What else did Tele2 say to you?
Vreselijk, check je telefoon met een virusscanner!
Vreselijk, check je telefoon met een virusscanner!
Have done so with three reputable ones, and the built in samsung one.
I also don’t click on links in clearly spam SMS messages, and i tend not to download dodgy looking apps. So I’m not sure about any of this.
Random idea, does everyone have the Coronamelder app active?
Vreselijk, check je telefoon met een virusscanner!
Have done so with three reputable ones, and the built in samsung one.
I also don’t click on links in clearly spam SMS messages, and i tend not to download dodgy looking apps. So I’m not sure about any of this.
Random idea, does everyone have the Coronamelder app active?
I have it active and no sms messages are being send.
I also have the Dutch and alternating the German Coronamelder active. They don't have access on the phone, no calls, no sms.
It must be a virus or an very destructive app.
If it were an app, why aren’t we seeing this happen with any other carriers other than Tele2?
I’ve researched the number that the sms are being sent to, and no one else from any other carrier reports that. Sure hackers could use differet numbers, but if that were the case, why would my phone have “sent” over 600 to the same number?
To me, it seems infiitely more likely that it’s an issue with roaming in Tele2’s systems. But what, I don’t know.
Yes it is really shit!
For roaming they don't need to send sms.
It is a T-mobile number, let us hope that a moderator can find out what it is!
Before Monday the moderators aren't here!
Wish you a great New Year!
Ik heb ook geen nieuwe apps gedownload de laatste paar weken, behalve de Aruba Health App, en niks behalve de sms-app van mijn telefoon heeft rechten om sms'jes te versturen. En op links in sms'jes klik ik ook nooit, ik krijg ze zelfs nooit toegestuurd.
Tele2 en T-Mobile zijn sinds 2019 gefuseerd, dus het nummer kan ook gewoon bij de diensten van Tele2 betrokken zijn. Gek dat ze daar alleen niks over lijken te weten..
Hopelijk heeft iedereen in ieder geval een fijne jaarwisseling gehad!
Volgens het ACM register is het een T-Mobile nummer, dus het lijkt alsof er geautomatiseerd geprobeerd wordt om iets te bevestigen of aan te vragen.
Is er al wat meer over bekend?
Kan T-mobile zelf hier niks mee? Aangezien het nummer van hun is zouden ze toch moeten kunnen achterhalen waar het van is.
Mijn factuur voor december is net geïnd en daar zijn de kosten buiten de bundel voor de mysterieuze sms'jes niet op te zien (zou ongeveer 26 euro bedragen, de kosten liepen gelukkig niet meer op nadat ik m'n smsen vanaf m'n simkaart via Tele2 had uitgezet), dus blijkbaar is het bij/door Tele2 opgelost!
Hierbij ook vanuit mij een update. Tele2 heeft de kosten van dit nummer op de factuur verwijderd. Ik denk dus inderdaad bij iedereen. Ik heb ook een factuur ontvangen zonder deze kosten. Dat hebben zij mooi opgelost! Heel erg fijn! Als ik ooit weer buiten mijn bundel bel/sms, dan zit ik er de volgende keer boven op!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.