beantwoord

Hoge kosten playstore

  • 10 June 2021
  • 5 reacties
  • 199 x bekeken

Mijn zusje van 9 zat op mijn oude telefoon heel onschuldig een spelletje roblox te spelen. Nu zie ik dat ze per ongeluk voor €200 aan robux heeft zitten kopen. Nu hoopte ik dat dit makkelijk terug te krijgen was door dit te refunden via een mail die ik had gekregen, na dit te hebben gedaan ( en aan alle voorwaarden voldeed) bleek dit maar niet te werken. Ik moest dus een mail sturen naar de app ontwikkaar, ook gedaan. Vrij snel een mail terug ontvangen waarin stond dat ik contact op moest nemen met de provider omdat de betaling via de tele2 factuur van mijn abbonement is gegaan. Nu ben ik al de hele avond bezig om mijn 200 euro terug te krijgen  en ik hoop dat dit het einde is van mijn zoektocht, zou iemand mij kunnen helpen

icon

Beste antwoord door Matthewwww 11 June 2021, 11:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Matthewwww,

Met andere woorden de app ontwikkelaar weigert het bedrag te vergoeden. Ik kan nog niks beloven maar ik zorg ervoor dat er een onderzoek gestart wordt naar de kosten. Dit kan enkele weken duren. Ik stuur je een PB wat belangrijke informatie op te vragen.

Ik raad je aan om nog een keer contact op te nemen met de ontwikkelaar om daar de aankoop te annuleren en daar de vergoeding aan te vragen. 

Hey @Cas van Tele2,

 

Ik heb mail contact gehad met de app ontwikkelaar, die geven aan om dit met mijn provider te regelen. Dit komt omdat de betaling via mijn tele2 abbonementis gegaan. Wat zou u voor mij kunnen beteken?

-
Update 16-6-2021:
​​​​​​​Heb het geld vokgens mij terug, zie dat de accounts zijn geblokeerd en de bestelling zijn geannuleerd! Hartstikke bedankt!!!!

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Matthewwww,
Welkom op de Community! Laten we samen kijken watje kan doen aan die playstore kosten.

Dat is natuurlijk niet zo chill, hoge kosten voor een spelletje! Ik heb meteen je gegevens erbij gepakt en gekeken wat het beste is om te doen. Het is zoals Eric aangeeft je eigen verantwoordelijkheid om hoge kosten te voorkomen. 

Je hebt al contact gehad met de app ontwikkelaar dat is een goed begin. De ontwikkelaar van de app zorgt namelijk voor een vergoeding van de kosten. Dat leggen ze hier uit op deze website. Nadat de ontwikkelaar teruggave heeft bevestigd, komt het bedrag als eenmalige credit op je eerstvolgende factuur. Als de ontwikkelaar niet mee wilt werken geef dan een seintje, dan help ik je verder!

 

 

Reputatie 7

Het heeft mijn voorkeur om dat soort zaken niet via de provider af te rekenen en op de telefoon gepaste beveiliging in te stellen voor aankopen, zodat je zelf controle behoudt. Ook als een ander een keer je telefoon gebruikt.

Reputatie 7
Badge +12

Jij als abonnement houder blijft verantwoordelijk voor wat er met je telefoon wordt gedaan. Ook als je hem aan je zus uitleent. Die aankopen zijn gedaan en niet terug te draaien.