beantwoord

Port forwarding

  • 24 June 2022
  • 6 reacties
  • 424 x bekeken

Ik wil om online te kunnen spelen mijn nat type 3 naar een nat type 2 op mijn ps5 veranderen, maar dat lukt niet. Ik volg alle stappen van Tele2 voor port forwarding, maar op een gegeven moment moet ik de poorten aangeven (TCP:1935, 3478-3480 en UDP:3074, 3478-3479). Ik snap niet hoe dat moet, want ik heb twee manieren gebruikt. De eerste keer vulde ik de ‘protocol’ en de ‘port range’ in en drukte ik op ‘apply’ en ging toen door met de volgende port. Kreeg ik geen internetverbinding als ik de stap daarna ook volgde. De tweede keer vulde ik de ‘protocol’ en de ‘port range’ in maar drukte dan op ‘add’ zodat alle ports onder elkaar kwamen te staan en drukte daarna pas op ‘apply’. Wederom kreeg ik geen internetverbinding met mijn ps5 na de laatste stap. Doe ik iets fout of is het niet mogelijk om mijn nat type te veranderen?

 

icon

Beste antwoord door Floor109 29 June 2022, 07:24

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Via de zoekfunctie op dit forum vind je andere topics over PlayStation NAT.

Reputatie 3
Badge +1

Hi @matthewbld,

Ik weet hier zelf niet heel veel van af, maar hopelijk werkt het topic dat @eric mee heeft gestuurd. Mocht dit niet werken, wellicht kunnen @Des2000 of @Floor109 je hier mee helpen!

Reputatie 6
Badge +7

Het is gemakkelijker om je playstation een publiek IP adres te geven, dan wordt het NAT type veranderd naar NAT type 1. De stappen worden uitgelegd in het topic van Eric, laat maar weten als dit niet lukt.

@eric @Manouk van Tele2 Ik heb de topics van Playstation Nat gevolgd, maar ik heb nog steeds Nat Type 3 helaas. 

@Floor109 Ik heb mijn eigen ip adres is (wat mijn playstation gebruikt), maar ik snap niet zo goed wat een publiek ip adres is omdat ik steeds naar mijn eigen ip adres wordt verwezen als publiek ip adres.

Reputatie 6
Badge +7

Elk apparaat die verbonden wordt met jouw modem krijgt een lokaal IP adres toegewezen, dit valt tussen de 192.168.1.2  en 192.168.1.254 , het probleem hiermee is dat elke keer dat jij je playstation aanzet, dit laatste nummertje kan veranderen, aangezien het een een dynamisch IP adres is. Wat we willen doen is 1 apparaat (jouw playstation) een statisch IP adres te geven die dus niet verandert. En hiermee een soepelere beveiliging geven (NAT type zorgt voor extra beveiliging op een “prive-IP adres”). Zodra je dit apparaat een eigen IP adres geeft (door middel van de functie “Assign the public IP address of a connection to a device” in het technicolor modem) en je stelt dit in op jouw playstation, dan moet NAT type 1 worden.

Is het wel gelukt om jouw playstation te selecteren bij “Assign the public IP address of a connection to a device” ? Hier staat een lijstje met mac adressen dus je moet eerst achterhalen welk apparaat je playstation is.

Reageer