beantwoord

Abonnement verlengen, maar onvoldoende kredietruimte

  • 19 July 2022
  • 12 reacties
  • 594 x bekeken

Ben al dagen bezig met het verlengen van mijn Tele2 abonnement bij Belsimpel, want Tele2 laat van Belsimpel weten dat de hoogte van mijn toestelbundel is afgewezen, omdat er onvoldoende kredietruimte is. Belsimpel kan er niets aan doen, omdat ze die check niet doen, daarom stel ik mijn vraag hier. 

 

Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand kan zijn?

  • ​​​​​2 jaar geleden heb ik voor de eerste keer een abonnement afgesloten bij Tele2, ook via Belsimpel
    • in de tussentijd is er in de financiële situatie niets veranderd
  • Vorige week wilde ik een nieuwe verlenging met toestel regelen, maar dat wordt dus afgewezen
  • het nieuwe abonnement heeft een lagere toestelbundel dan mijn huidig abonnement (loopt af op 13 aug)
  • Eigen creditcheck bij Tele2 gaat goed
  • via BKR een kredietoverzicht gevraagd, daar stond een onterecht krediet open van een oude bankrekening, dit heb ik afgelopen weekend laten sluiten (en staat als gesloten bij BKR)
  • alle rekeningen betaal ik op tijd, ook die bij Tele2. Nooit een aanmaning gekregen.

 

icon

Beste antwoord door ipm80 26 July 2022, 17:06

Bekijk origineel bericht

12 reacties

Update: inmiddels nogmaals veel contact gehad met Tele2 en Belsimpel.

De klantenservice van Tele2 heeft met mij de stappen doorlopen om het abonnement te verlengen incl. met de zelfde toestelbundel (€23) en dat lukte. Helaas heeft Tele2 zelf niet het toestel dat ik graag zou willen, dus is de verlengen geannuleerd.

 

Daarop heeft Belsimpel nogmaals mijn aanvraag doorgezet naar Tele2, maar die werd weer afgewezen omdat er te weinig krediet is. Vreemd want door de test bij Tele2 is gebleken dat er wel genoeg krediet is.

Zowel Belsimpel en Tele2 kunnen niet verklaren waarom het niet werkt bij Belsimpel.
Hopelijk heeft hier iemand een idee.

Reputatie 7
Badge +12

Op dit forum praat je met andere klanten. Wij hebben geen inzicht in specifieke financiele gegevens of afspraken tussen Belsimpel en Tele2. We kunnen wel meedenken hoe je dit toestel eventueel toch bij Belsimpel kunt bestellen, mijn idee; het  toestelkrediet verlagen. €23,- per maand is een toestel wat €552,- kost. Door een bedrag van 302 euro direct te betalen komt het toestelkrediet uit op €10,- per maand. Dat is het bedrag wat je zonder BKR registratie kunt lenen. Dan skip je dus een checkbox en gaat het waarschijnlijk wel goed?

Hallo Eric, dank voor je antwoord. Ik begreep inderdaad al dat dit vooral een forum is voor en door klanten (de community). Ik ben dan ook op zoek naar iemand die een soortgelijke vraag heeft gehad of misschien dat iemand van Tele2 (die soms ook wel eens reageren) een out of the box idee heeft.

 

Ben het helemaal met je eens dat ik ook (een deel van) de nieuwe telefoon direct kan betalen, maar ik zou dat graag door middel van een toestelbundel doen, want dan merk ik daar zelf het minste van. Dat mag ook geen probleem zijn, aangezien het financieel gezien kan en het direct bij Tele2 ook geen probleem is. 

 

Daarom zou ik dan ook graag weten waar het precies fout gaat. Belsimpel en Tele2 wijzen naar elkaar, maar er komt geen verdere hulp. Vandaar dat ik hoop dat vanuit de community iemand een idee heeft.

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ipm80,

Wij hebben elkaar gisteravond ook op Twitter gesproken. Had je inmiddels bij Belsimpel het verzoek ingediend, dat zij nogmaals contact met ons opnemen om hier dieper in te duiken? Wellicht is het handig om deze case dan op Twitter bij te houden. 

Ik zit niet elke dag op Twitter, maar mijn team en ik pakken dit dan samen op, als je ons daar op de hoogte houdt. Mocht hier toch niets uitkomen (en ik hoop echt dat er wel iets uitkomt), is het dan mogelijk om inderdaad het toestelkrediet omlaag te halen, zoals @eric aangeeft? 

Hi @Marciano van Tele2 , ja, ik had een bericht terug van Belsimpel (en al gedeeld via Twitter):

"Hi, ik zet het nogmaals door naar de afdeling die erover gaat. Uit ervaring weet ik dat de afdeling waar wij contact mee hebben om het abonnement aan te sluiten, gegevens over redenen van afwijzing niet met ons delen vanwege de privacy van hun klanten. Toch ga ik navragen of we contact met hen kunnen opnemen, omdat de klantenservice dit heeft aangegeven. We houden je op de hoogte. "

 

Ik houd jullie daar zeker op de hoogte. Mocht er niets uitkomen, zal ik het ook bij een andere aanbieder (zoals Belsimpel) proberen, vooral omdat ik denk dat het juist wel mogelijk is om het met het betreffende toestelkrediet te regelen. Dan merk ik er zelf minder van, dan dat ik meteen een deel van het toestel zelf moet betalen.

Maar eerst eens boven tafel krijgen waar het fout gaat. Als Tele2 zelf het gewenste toestel zou hebben, dan waren we er al uit geweest 😋

Inmiddels na veel heen en weer gekaatst tussen de verschillende helpdesken, ben ik tot de conclusie gekomen dat ze bij Belsimpel niet verder willen kijken waar het probleem ligt. 

Daarom vandaag de zelfde telefoon incl. de zelfde verlenging bij Tele2, zonder problemen, kunnen regelen bij Mobiel.nl.

Ik wil @Marciano van Tele2 en collega’s bedanken voor het meedenken en de hulp, jammer dat Belsimpel stugger was. Het heeft me uiteindelijk toch wat geld gekost. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi,

Superfijn om te horen dat je het abonnement én toestel wat je wilde toch hebt kunnen krijgen via mobiel.nl! Heel fijn dat we je toch in onze Tele2-familie kunnen houden. Ik had de hoop bijna opgegeven, maar ik ben echt blij dit te horen. Minder leuk dat belsimpel er niet verder in wilde duiken, maar uiteindelijk een goed alternatief! 🙌🏻

Uiteraard met alle plezier gedaan. Zet even je 06-nummer in je profiel, dan kijk ik of ik iets voor je kan betekenen qua kosten! 😎

Laat het me maar weten als 'ie erin staat, dan ga ik voor je aan de slag!

Groetjes,

Marciano

Ja, ik had de hoop ook bijna opgegeven, omdat ik de combinatie toestel en verlenging aan de horizon zag verdwijnen, omdat een webshop niet mee wilde werken. Maar goed, jarenlang klant zijn bij een webshop en zo behandeld te worden is nooit leuk. 

Ben ook dubbel blij dat ik bij Tele2 mobiel blijf (naast ook internet en bellen), aangezien ik met jullie (en T-mobile) netwerk de minste problemen ondervind. 

 

Mijn 06 staat in mijn profiel.

 

Nogmaals dank, @Marciano van Tele2 (en collega’s die hebben meegeholpen)

Reputatie 7
Badge +12

Hi @ipm80,

Hopelijk behandelt mobiel.nl je stukken beter - en anders hoop ik dat jouw toekomstige toestel gewoon bij ons te krijgen is, dan kunnen wij je gewoon van begin tot eind helpen!

 Ben ook dubbel blij dat ik bij Tele2 mobiel blijf (naast ook internet en bellen), aangezien ik met jullie (en T-mobile) netwerk de minste problemen ondervind. 

 

Heel goed om te horen - daar gaan we gewoon lekker mee door! Ik heb je bedankje aan mijn collega's - die je op Twitter hebt gesproken - doorgegeven. Zij zijn er ook erg blij mee. 😊

Thanks voor het invullen van je 06-nummer. Ik zie dat je abonnement op 13 augustus ingaat, ik ben dan nog net op vakantie, maar de maandag erna ben ik er weer. Ik heb in mijn agenda gezet dat ik een vergoeding van € 15 voor je ga regelen voor de gemaakte kosten. Dat is nog eens een lekker begin, vind je ook niet? Ik hoop dat ik je hiermee een goed begin van je nieuwe abonnement geef! 💪🏻

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je nog een hele fijne dag en dan spreek ik je na mijn vakantie nog even om je te updaten over de vergoeding!

Groetjes,

Marciano

Heel erg bedankt, @Marciano van Tele2 

Ik wens jou alvast een hele fijne vakantie!

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan, en dankjewel - dat gaat helemaal goedkomen! 😎

Groetjes,

Marciano

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ipm80,

Ik ben inmiddels terug van vakantie en ik zou je nog even updaten over de vergoeding. Ik heb zojuist de vergoeding van € 15 voor je ingevoerd. Deze zal je op je factuur van volgende maand terugvinden. 💪🏻

Hoe bevalt je nieuwe toestel tot nu toe, was 'ie het wachten waard? 😎

Groetjes,

Marciano

Reageer