Beste Tele2,
Mijn geduld raakt op en de frustratie groeien met de dag.
Momenteel wordt door de slechte assistentie van de klantenservice van jullie probleem, mijn probleem gemaakt.De telefonische klantenservice lijken of geen verstand van zaken te hebben of komen met valse hoop. Ik ben het beu en wil dat het probleem wordt opgelost, hopelijk kan er via deze weg vaart worden gemaakt.
Op 1 juni 2021 heb ik besloten mijn abonnement te verlengen bij Tele2. Nieuw toestel met abonnement besteld via de website, betaalinstructies via de mail opgevolgd en een aanbetaling gedaan via iDeal. Echter, ontving ik niet de vervolgmail voor het plannen van de bezorging van mijn toestel. Met enige argwaan ontving ik uiteindelijk de volgende dag de mail voor het plannen van de bezorging om er vervolgens achter te komen dat mijn betaling kwijt is.
Het geld is van mijn rekening afgeschreven (naar het rekeningnummer van TELE2) maar de transactie is kwijt. Na herhaaldelijk contact te hebben gezocht met de klantenservice en steeds van het kastje naar de muur te werden gestuurd, bleek tijdens mijn derde gesprek met de klantenservice dat ze mijn transactie simpelweg kwijt zijn.
Vervolgens wordt mij geadviseerd om mijn betalingsbewijs op te sturen naar een mailadres binnen Tele2 gelinkt aan het opsporen van transacties. Niettemin geven ze aan dat het tot tien werkdagen duurt voordat je reactie ontvangt. Daarbij geeft de klantenservice aan om het aanbetaalde bedrag gewoon nog maar een keer te voldoen, alsof het twee aftikken van de afbetaling alledaagse zaak is.
Ik ben echt niet te spreken over de manier waarop ik hier wordt geholpen, als ik zelf ergens in het proces een fout had begaan, dan had ik dit probleem mezelf aangerekend, maar ik heb de gehele bestelling afgerond volgens de instructies die ik ontving tijdens de bestelling.
Ik begrijp dat het kan dat er hierbij af en toe dingen fout gaan, echter vind ik het bijzonder treurig dat er zo weinig duidelijk wordt geschept over het initiële probleem. Allereerst duurt het al 3 dagen voordat ik er zelf achter moet komen dat het door mij aanbetaalde bedrag bij Tele2 is kwijtgeraakt. Vervolgens is er niemand bij de klantenservice die mij duidelijkheid kan scheppen over hoe mijn geld teruggehaald kan worden. Nu ben ik aan het wachten totdat iemand mij laat weten dat mijn geld is teruggevonden en heb ik de order van mijn telefoon moeten cancellen omdat ik niet bereid ben twee keer te betalen voor mijn telefoon.
Ik wil gewoon dat ik juist adequate hulp bij het verhelpen van dit probleem. Het zou fijn zijn als de transactie gelokaliseerd wordt zodat ik weet waar ik aan toe ben. Ik wens niet langer steeds met een ander vaag verhaal weggewuifd bij de klantenservice.
Aan de hand van deze ervaring denk ik er serieus over na om over te stappen naar een provider waar ze beter met klanten omgaan.
Groet,
Swen