beantwoord

Kan niet verlengen door onterecht toestelkrediet

  • 4 August 2022
  • 49 reacties
  • 1058 x bekeken

Hopelijk kunnen jullie helpen want zo langzamer hand sta ik op het punt mijn abonnement op te zeggen.

Mijn abonnement kan ik verlengen en ik wil graag mijn data bundel verhogen van 3GB naar 15GB. Via mijn Tele2 lukte dit niet en kreeg ik een technische foutmelding.

Vervolgens contact opgenomen met de klanten service en uiteindelijk kon de medewerker mijn abonnement verlengen, echter bij het afronden van het proces kreeg ook hij dezelfde foutmelding. 

Dit kon hij niet verhelpen en hiervoor moest ik een formulier van de website downloaden en opsturen zodat de blokkade opgeheven zou worden om vervolgens de verlenging te realiseren.

Alleen al het feit dat je een formulier moet downloaden (wat overigens niet te vinden is in het doolhof van de Tele2 website) en dit moet opsturen is niet echt anno 2022. 

Vervolgens probeer ik een e-mail adres te vinden waar ik mijn klacht naar toe kan sturen, maar ook dit is niet te vinden.

Wellicht kan iemand mij helpen met een e-mail adres waar ik deze klacht naar toe kan sturen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Grt,

 

 

icon

Beste antwoord door Amanda Nieuwstraten 8 August 2022, 22:31

Bekijk origineel bericht

49 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Mag ik als mede klant jou een tip geven? 
verleng net als enkele andere klant je abonnement met de bundels die beschikbaar zijn voor verleningen. Wat @eric ook aangeeft, de 15GB is niet beschikbaar voor verlening. Neem dan de 20GB.

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda, niet leuk om te horen dat het nog niet is opgelost, dus ik duik er graag weer voor je in! We werken er uiteraard hard aan om dit voor je uit te zoeken, maar een BKR-registratie komt (ik gok 9/10 keer) niet uit het niets, dus we moeten wel alle opties controleren. Ik hoop dat je dat begrijpt.

Welke foutmelding krijg je als je probeert te mailen? Ik zie namelijk dat er in een mail van 29 november vanuit ons is gecommuniceerd dat je kunt reageren met de documenten op die mail. Die zou moeten werken. Zou je het nog eens willen proberen? Mocht je weer een foutmelding krijgen, laat het me dan weten. Wellicht met een screenshot voor de zekerheid. Dan zoeken we dat uit, zodat we ermee verder kunnen.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groetjes,

Marciano

Goedenmorgen,

 

Inmiddels weer 2 weken verder en nog steeds geen oplossing. Dit gaat nu al bijna 4 maanden zo.

Tientallen mailtjes, belletjes en chat gesprekken verder. Hoe is dit toch mogelijk !!

 

Vakanties , onderbezetting of wat dan ook. Ik snap een heleboel maar kom op. 4 maanden !! Dat is toch echt schandalig.

 

Kan iemand hier nu echt eens werk van gaan maken ?

 

Mvd Amanda

@Marciano van Tele2   Go for it 😎

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda (en @WhTurner),

Ik ben ermee bezig as we speak. Het is even wat uitzoekwerk, maar ik kom zo direct bij je terug met een update!

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda,

Allereerst snap ik je volkomen en ik ben het er zeker mee eens dat dit al te lang duurt. Ik heb er met collega's naar gekeken en het blijkt 'gewoon’ een hele ingewikkelde case. Ik hoop dat je weet dat we er echt alles aan doen om dit voor je uit te zoeken.

Bedankt voor je privéberichten met de twee nummers van je dochters. Ik heb deze erbij gepakt en ik zie inderdaad dat alle drie de abonnementen op dezelfde bankrekening staan. Wellicht dat dit ermee te maken heeft, maar ik  ben er nog mee bezig om dit uit te zoeken en na te vragen.

Ik zie dat er een nieuwe case is gestart om je verder te helpen. Gisteren heb je als het goed is een mail ontvangen waarin mijn collega vraagt om een paar extra gegevens. Heb je hier inmiddels al op gereageerd?

Het gaat om de mail waarin ze het volgende vragen:

  • Naam:
  • Adres: (nieuw of waar registratie op plaats heeft gevonden in het verleden):
  • Woonplaats:
  • Geboortedatum:
  • Lening-id (5 letter plus 10 cijfers, is vaak op de oudere factuur te vinden, als je een uitdraai van BKR hebt dan staat het daar op):
  • Tele2 klantnummer (oud klantnummer begint m​et 103):
  • E-mailadres waar wij bevestiging heen kunnen sturen:

Laat het me even weten als je hierop hebt gereageerd, dan kan ik die case ook in de gaten houden, zodra m'n collega dit weer oppakt. Nogmaals mijn excuses dat het zo lang duurt, maar we komen in ieder geval langzaam vooruit!

Hallo Marciano,

Dank voor je reactie. Ik heb de mail terug gestuurd met de antwoorden.

Het vreemde is alleen dat in de mail staat dat er nog een telefoonkrediet open staat.

Er staat helemaal niets open. Ik heb gewoon een heel simpel SIM only abonnement dat iedere

maand al jarenlang automatisch keurig wordt afgeschreven.

Ook vragen jullie om een lening ID. Ik heb helemaal geen lening en heb ook geen idee waar ik dit zou moeten vinden.  Heb wat oude facturen erbij gepakt maar daar staat nergens een lening ID nummer op.

Verder vragen jullie om mijn persoonlijke gegevens zoals naam, adres, email, klantnummer.

Die zijn gewoon bekend bij jullie en staan iedere maand op de factuur die jullie sturen.

Maar goed, ook deze nogmaals doorgegeven.

 

Groetjes, Amanda

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen Amanda,

Ik zag het inderdaad. Ik kon zelf ook helemaal geen toestelkrediet vinden. Ik denk dat mijn collega’s zich aan de procedure houden en alles moeten vragen. Wat goed is hoor, zo slaan ze niks over! Ik zie je mailtje terug inderdaad. Ik houd de case ook voor je in de gaten, ik hoop dat ze hiermee verder kunnen, anders hoor je uiteraard van ze. 

Ik hoop dat ze het probleem snel vinden en oplossen! Houd je mij ook op de hoogte?

Hallo Marciano,

 

Op 17okt heb ik contact gehad met Marcel Hogenberg van Tele2.  Ik gaf aan helemaal geen BKR registratie te hebben en heb daar ook bewijs van. Marcel kwam er uiteindelijk achter dat mijn zaak helemaal niets te maken heeft met een BKR registratie omdat het om een SIM only abonnement gaat. Ik heb mijn eigen toestel. In dit geval heeft het BKR er niets mee te maken. Hij heeft mij toen een mail gestuurd met daarin de links naar Preventel en Experian.  Bij deze instanties alle gegevens opgevraagd en een brief ontvangen dat ik bij beide geen registratie heb.

Deze 2 brieven heb ik geprobeerd te sturen naar…

 

contact@service.tele2.nl

info@service.tele2.nl

 

Op beide krijg ik deze melding..

 

Beste klant,

 

Bedankt voor je e-mail! Helaas wordt dit e-mailadres niet meer gelezen. Heb je een vraag of kom je ergens niet helemaal uit? De meeste dingen regel je zelf in MijnTele2. Lukt het daar niet? Dan kijken we er samen naar. Neem in dat geval contact met ons op.

 

We houden contact.

Tele2

 

Op 29nov verschillende malen contact gehad met tele2 hierover. Uiteindelijk werd mij een mail

gestuurd met het verzoek hier mijn reply naartoe te sturen. Dit was het info adres wat ik eerder heb genoemd. Ook hier dezelfde foutmelding. Aangezien ik die middag weer bijna 3 uur ben bezig geweest met bellen, in de wacht hangen, weer terug bellen, weer mailen, weer terugbellen en in de wacht hangen was ik er klaar mee en toen maar weer contact gezocht via deze community.

Kunnen jullie anders contact zoeken met Marcel Hogenberg ? Ik heb ook die dag bijna een uur met hem aan de telefoon gezeten om er achter te komen dat die hele BKR registratie niet van toepassing is. Heb ook 2 x gebeld met een terugbel verzoek voor Marcel maar nooit meer wat op gehoord.

 

Ik heb net, om 13hr25 weer dezelfde mail met bewijsstukken gestuurd naar :

info@service.tele2.nl

Weer een foutmelding.

 

Helaas, je kunt dit e-mailadres niet gebruiken voor rechtstreekse e-mails. De e-mail die je hebt verstuurd, wordt dus niet beantwoord.

We houden contact,
Tele2

 

Ik hoop dat jullie begrijpen dat er van mijn kant echt alles, maar dan ook echt alles aan gedaan is om tot een oplossing te komen in 6 maanden tijd.

Zelfs het opsturen van documenten per post komt bij jullie niet aan aangezien Johrick

mij weer vraagt  om een afwijsformulier toe te sturen terwijl dit al maanden in jullie bezit is.

Ik heb geen idee meer wat ik nog meer zou kunnen doen. Net weer extra kosten moeten maken

om GB bij te kopen terwijl dit niet nodig had geweest als ik vorig jaar mijn abonnement al gewoon had kunnen verlengen.

 

Kortom, ik hoop dat jullie hier nu eens echt zelf goed induiken en met een oplossing komen.

Mvg

Amanda Nieuwstraten

 

 

 

 

 

 

 

Goedenavond,

 

Inmiddels weer 10 dagen verder en nog steeds geen enkele reactie ontvangen. Is er nog 

iemand met mijn zaak bezig ?

 

Gr.Amanda

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda, bedankt voor de duidelijke en volledige informatie! Wat apart dat je deze melding krijgt nadat wij je hebben gevraagd op die mail te reageren. Ik zie inderdaad dat je er al alles aan hebt gedaan en het ligt nu bij mijn collega's om het verder uit te zoeken. Ik heb ze zojuist bericht gestuurd met de foutmeldingen die je me hebt gestuurd met het verzoek te onderzoeken wat er mis gaat en hoe je alsnog de documenten bij ze krijgt.

Zodra ik reactie heb, hoor je het van mij. Ik durf niet te zeggen hoe snel ze het zullen oppakken, maar ik hoop dat het heel snel is. Ik zal de case ook in de gaten houden voor updates!

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda, wat apart dat je de mail van 23 januari niet hebt ontvangen. Er stond eigenlijk in wat ik in mijn vorige reactie ook heb gezet:

'’Na een Preventel check zijn wij nogmaals niet achter een negatieve registratie gekomen wat betreft een telecom abonnement bij Tele2 op uw naam. Echter kan hier meerdere aspecten achter schuilen. Wij adviseren u ook wederom hierdoor om eventueel een actuele opgave te doen bij BKR.
Wij zien geen reden om een verlenging af te wijzen door een achterstand of een negatieve registratie bij Tele2.
Heeft u n.a.v. deze mail nader vragen? Dan vraag ik u vriendelijk om contact op te nemen met de klantenservice van Tele2. Incasso kan helaas uw dossier niet behandelen.'’

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat er een andere aspect achter de BKR-registratie schuilt, zoals mijn collega van Incasso hierboven zegt en dat dit wellicht uit de actuele opgave komt. Ik raad aan deze toch op te vragen, en niet alleen te kijken naar een toestelkrediet van Tele2, aangezien hier niets uitkomt. Dat gezegd hebbende, doen mijn collega en ik nog één laatste controle bij Incasso, maar dat is het laatste wat we kunnen doen. Ik had het graag anders gezien, maar zodra we reactie hebben, laat ik het weten!

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda, ik heb zojuist reactie ontvangen van mijn collega van Incasso. Ook zij heeft het nogmaals met haar collega’s gecontroleerd, maar er is écht geen negatieve registratie bij Tele2. De kans is groot dat je ergens anders een registratie hebt lopen, wat voor een afwijzing zorgt. Wat vaak wel kan is een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud, dus geen verlenging.

Als ik het me goed herinner heb je eerder al eens geprobeerd een abonnement af te sluiten bij een nieuwe provider en dit werkte toen ook niet. Ik wil je vragen dit nogmaals te proberen. Het liefst houd ik je bij ons, in dat geval wil ik je vragen het nogmaals te proberen. Wellicht werkt het nu wel. Om je hierbij nog beter van hulp te zijn, zou ik even bellen met mijn collega’s van Sales op 0800-1602.

Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar er is verder niets wat ik nog voor je kan doen. Ik hoop dat bovenstaande helpt met een nieuw abonnement of dat er toch iets uit de actuele opgave komt.

Groetjes,

Marciano

Hallo Marciano,

 

Net weet een mailtje gekregen van jullie. Over mijn telefoonkrediet ( die ik dus niet heb ) en dat ze mijn lening op mijn toestel willen checken ( die ik dus ook niet heb ).

Of ik mijn  lening ID uit het overzicht van het BKR kan sturen  ????

Terwijl  ik ze net een paar dagen geleden een mail heb gestuurd dat ik geen lening heb, geen telefoonkrediet en dus ook geen registratie bij het BKR.

Jij gaf zelf ook al aan dat je geen toestelkrediet kon vinden.

Is er binnen Tele2 wel enige samenspraak over alle correspondentie van de afgelopen 4 maanden per mail en via deze chat ? Ik snap gewoon niet zo goed waarom ik steeds nieuwe mails krijg met steeds weer achterhaalde vragen.

 

Groetjes, Amanda

 

Hallo Marciano,

 

Dank voor alle informatie. Ik heb nogmaals geprobeerd mijn abonnement te verlengen via tele2 maar helaas, het lukt gewoon niet.

Eerdere pogingen om over te stappen naar een andere provider liepen helaas op  niets uit dus op jou advies nu wederom geprobeerd en wel via Simyo. Tot nu toe lijkt alles voorspoedig

te verlopen. Ik heb binnen 1 dag mijn nieuwe Sim kaart binnen en ook de bevestiging voor nummerbehoud is goedgekeurd.  Ik krijg net een melding van tele2 dat de opzegtermijn 08mar23 is en ik daarna over kan naar Simyo. Ik durf er bijna niet meer op te hopen maar het ziet er dus naar uit dat er bij Simyo niets aan de hand is. Als dat zo is dan zou volgens mij het probleem toch echt bij tele2 liggen. 

Geen idee waarom het nu wel ineens lukt om over te stappen maar ik hoop deze ellende achter mij te kunnen laten en begin vol goede moede aan een hopelijk nieuwe start met een nieuwe provider op 08mar.

Ik wil je in ieder geval bedanken voor alle moeite die je voor mij gedaan hebt de afgelopen maanden.

Met vriendelijke groet,

Amanda Nieuwstraten

 

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda,

Ik zie het inderdaad. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of mijn collega's van deze andere afdeling andere contactmomenten in kunnen zien, ik ga er vanuit dat ze ons gesprek hier op de Community niet bekijken.

Ik snap je volkomen, maar heb je wel bij BKR je gegevens/lening ID opgevraagd? Ik snap het als je dit hebt overgeslagen, maar voor nu raad ik je wel aan dit even te doen. Voor de zekerheid. Wellicht komt er iets uit wat het onderzoek kan ophelderen. Laat je het me weten?

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda, geen dank, ik heb het met alle plezier gedaan. Ik hoopte natuurlijk op een betere oplossing, ook om je bij ons te houden, maar ik ben heel blij om te horen dat je een nieuw abonnement hebt kunnen aanschaffen (met nummerbehoud)! Ik hoop dat alles vanaf nu goed blijft gaan en wie weet zien we je ooit terug. Je bent uiteraard altijd welkom! Voor nu een hele fijne dag gewenst en jij ook heel erg bedankt voor je geduld.

Groetjes,

Marciano

Goedenmiddag,

 

Ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen vwb het verlengen van mijn abonnement.  Ruim 2 weken geleden het afwijzingsformulier op de post gedaan maar ook daar geen reactie op.

Vanmiddag gebeld met de klantenservice. Helaas, niet te bereiken. Bijna een uur in de wacht gestaan en toen uiteindelijk maar opgehangen. 

Na maanden van proberen begin ik de hoop nu echt op te geven. Is er iemand in staat om mijn probleem op te lossen ? Hoe moeilijk kan het zijn om een simpele verlenging door te voeren.

 

 

 

 

Goedenavond,

Helaas is ons probleem nog steeds niet opgelost maar waarschijnlijk ben ik nu wel een stap verder wat het probleem is.

Omdat ons geduld op begint te raken met Tele2 wilde we overstappen naar een andere provider en wat blijkt...ons verzoek werd afgewezen ivm een openstaand toestel krediet.

Aha...dat is dus het probleem.

Dan is de volgende vraag hoe kan dat?

We hebben een 'sim only’ abonnement die maandelijks automatisch word afgeschreven. Mijn beide dochters hebben wel een toestel krediet. Kortom zou het kunnen zijn dat het 'sim only’ abonnement per ongeluk geregistreerd staat als 'toestel krediet’ in de administratie van Tele2?

A never ending story...

 

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda,

Ik heb nog geen reactie gehad van mijn collega over je brief. Ik heb hier direct achteraan gemaild en ik hoop snel iets van haar te horen.

Goed dat je hierachter bent gekomen en bedankt voor deze extra (belangrijke) info. Staan deze op jouw naam? Deze andere abonnementen worden namelijk ook meegenomen in de bestelling van een nieuw abonnement en de afwijzing.

Stuur me even een privebericht met beide 06-nummers van je dochters. Dan duik ik er nog eens voor de zekerheid in!

Groetjes,

Marciano

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Amanda Nieuwstraten , 

Goed dat je nog eens reageert hier! Ik heb meteen met je meegekeken en zie dat de brief inmiddels is binnen gekomen en in behandeling ligt bij mijn collega's, zij zullen hier bij jou op terug komen en zo snel mogelijk helpen.

Hallo Johrick,

 

Dank voor je reactie. Wanneer kan ik ongeveer een antwoord verwachten ? Net nml mijn nieuwe nota gehad van Tele2 waar ik voor EUR15 aan data moest bijkopen door dit alles. De komende maanden wil ik dit niet weer hebben en heb die 15gb zsm nodig.

Mvg Amanda

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Amanda Nieuwstraten welkom bij de community. 

Er bestaat geen standaard klachten formulier meer. Daarom kun je dat ook niet vinden. 

Wat we wel doen is op dit forum met je meedenken.  In jouw case leed ik dat je wilt verlengen naar een 15gb databundel.  Dat kan niet omdat deze voor nieuwe of verlengende klanten niet wordt aangeboden.  De smaken zijn 1, 2, 5, 10 en 20 gb.

Als je verlengt krijg je de nieuwe prijs en voorwaarden,  dus nu door de 'dit wil ik weken'  gratis 5g toegang bij alle bundels!

Hallo Marciano,

 

Al nieuws ontvangen over deze zaak ?

 

Mvg

Amanda

Reputatie 7
Badge +11

Hi Amanda, allereerst nog de beste wensen!

Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar ik heb geen reactie ontvangen op mijn verzoek. Ik heb daarom direct een nieuwe case aangemaakt en doorgezet. Ik heb er het verzoek bij gezet om het spoedig op te pakken, omdat je al te lang wacht. Ik hoop snel reactie te ontvangen. Ik houd de case in de gaten: 61442203

Reageer