beantwoord

geen toestelkrediet bij tele 2 bekend toch bkr,en kan dus mijn hypotheek niet rond krijgen

  • 27 March 2022
  • 25 reacties
  • 384 x bekeken

  • Rijzende ster
  • 15 reacties

Moet bewijs leveren dat ik toestel krediet afbetaal en dat de bkr afgemeld word ,maar er is bij tele 2 geen toestel krediet van mij bekend ,en toch bkr ,nu heb ik op hele korte termijn bewijs nodig dat er geen krediet is en dat bkr afgemeld word ,of dat ik het toestelkrediet kan aflossen en afgemeld word ,of dat er een fout is gemaakt,lukt dat niet op heel korte termijn dan word mijn koop ontbonden omdat ik mijn hypotheek niet rond krijg dus is spoed bij,is een fout bij tele 2 ,geen krediet bekend en kunnen ook niks vinden van bkr ,zou dit graag snel opgelost hebben.

 

icon

Beste antwoord door Johrick van Tele2 25 August 2022, 10:11

Bekijk origineel bericht

25 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Rooz

Ik kwam langs dit topic en heb even weer met je meegekeken! Ik zie dat jij op 10 augustus dan eindelijk een bevestiging van ons hebt gehad dat het krediet is afgemeld bij het BKR! Eindgoed, algoed dus. Mocht er nog iets zijn, kun je altijd een nieuw topic openen op de Community! 

Groetjes,
Johrick van Tele2

Reputatie 7
Badge +12

Heeft de bank dit krediet gevonden bij het BKR? Eigenlijk had je financieel adviseur dit in een veel eerdere fase al moeten doen.. maar goed, als je zelf een opgave bij het BKR opvraagt heb je misschien meer details waar het om gaat, aangezien niemand behalve je bank hiervan af weet? Heb je op zijn minst nog herinnering dat je en mobiel toestel met lening hebt aangeschaft bij Tele2? Tele2 zal immers niet zonder jou te kennen als klant een BKR registratie plaatsen.

Moest een screen naar hypotheek sturen van bkr,en kreeg de hypotheek offerte ,dat ie rond is als ik bewijs lever dat ik de toestelkrediet betaald heb,dus wilde dat doen in mijn account maar stond niks ,dus contact opgenomen met tele 2 kunnen geen krediet zien en met mijn gegevens van bkr contract nr enzo niks vinden ,dus neem aan een fout ,en maakt me niks uit als er toch krediet open staat dan betaal ik die maar gaat om het bewijs ,maar als er bij hun geen krediet bekend is kan ik hem ook niet betalen ,dus ontvang ook geen bewijs

Reputatie 7
Badge +12

Maar heb je wel een Tele2 toestellening ooit gehad? En zie je die toestellening ook via BKR.nl?  Wanneer heeft dat abonnement gelopen? Een aantal jaar geleden is Tele2 namelijk overgestapt op een nieuw administratie systeem, vandaar dat de klantenservice het in hun huidige systeem niet zien?

Oh ja ,die stond er ook in bij bkr maar was beindigd stond erbij de oude

En hoe kunnen ze het nu wel vinden dan 

 

Gelopen tot jan 2020 dacht ik ,was toen afbetaald 

Deze loopt tot febr 2023 ,en gelijk na dat abbonement verlengd

Reputatie 7
Badge +12

Als de oude al zijn afbetaald en ook in het BKR als afbetaald staan, dan heb je dus alleen een nieuwe die tot feb 2023 loopt inclusief toestel bundel? In mijn.tele2.nl kun je dit abonnement en de toestel lening zien en ook het restant bedrag afbetalen.

Nee,dat is het probleem juist in account staat geen toestelkrediet,en bij telefonisch contact konden hun ook geen openstaand krediet vinden ,dus kan ik het ook niet betalen ,en ze ze kon niks vinden bij bkr ,terwijl bij mijn gegevens duidelijk een lopend toestelkrediet staat ,dus hoe moet ik nu afbetalen als er niks open staat en bkr ook de eindatum niet aangepast kan ,dus hoe kom ik aan bewijs ,dat kon ze mij niet geven zei ze ,is naar het specialisten team gestuutd maar ben bang dat dat veel te lang gaat duren ,en ik er steeds achteraan moet ,binnen 10 werkdag ,nou daar heb ik niks aan duurt veel te lang

Als iemand dit leest van tele 2,zou ik een mail kunnen krijgen ,van dat er niks openstaat,en dat er gewerkt word aan de fout bij bkr? Mischien is dit voor mijn bank voldoende,want er is echt haast bij,anders word ik dakloos en ben zwanger,en voor tele 2 een kleine moeite.ondertussen kan het dan rustig uitgezocht worden ,waar de fout zit.Heb geen achterstanden,en geen verdere bkr registraties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Rooz

Ik lees zeker mee en wil dit samen met jou oplossen! Heb je voor mij ook een BKR-registratie nummer? Dan kan ik direct contact opnemen met de afdeling die hier over gaat, om uit te zoeken wat hier precies aan de hand is! Ook ik zie namelijk geen actieve BKR in mijn systeem staan op dit moment. Let me know, het mag ook middels een DM. 😊

Hoi,

Weet niet goed hoe dit werkt en hoe werkt een dm haha dan stuur ik het nr

Heb je een privebericht gestuurd als dat gelukt ,is,hoef alleen een bevestiging per mail dat is denk ik voldoende voor mijn bank

Nu nog steeds niks opgelost!nog steeds bkr ,en heb veel bij moeten leggen om hypotheek rond te kunnen krijgen ,omdat ik geen toestelkrediet heb maar wel bkr ,echt schandalig!echt een grove fout ,pas nu die bkr aan iemand heeft die er toch ingezet !

Schadevergoeding zou op zijn plaats zijn is grove fout ,nu zeker hele leven die bkr door jullie ,dus zorg maar dat hij aangepast word !!!

Mensen neem nooit een contract bij tele 2 ,je gaat de mist in maken grove fouten!

Reputatie 7
Badge +12

5 jaar nadat de H(erstel) is geplaatst wordt elke BKR registratie sowieso automatisch verwijderd.

Weet niet of er een h bijstaat ,maar tele 2 kan nog steeds mijn bkr niet inzien dus ook niet aanpassen

Reputatie 7
Badge +12

De automatische verwijdering na 5 jaar gebeurt door het BKR zelf. Daar hoeft de kredietverlener geen actie voor te nemen. Je kunt zelf inzien of de Herstel geplaatst is door bij het BKR je gegevens in te zien.

Dat is het hem juist ,ze kunnen het niet herstellen ,kunnen het bkr er niet in ,bij tele 2 staat geen toestelkrediet ,anders was er niks aan de hand 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Rooz

Ik zie dat mijn collega hier gisteren achteraan is gegaan! We zijn dit aan het oplossen en kijken naar een oplossing voor jou. Dit moet dus helemaal goedkomen, zodra dit is opgelost gaan we natuurlijk kijken naar de mogelijkheid om de registratie weg te krijgen! Weet dat wij er alles aan doen om dit zo snel mogelijk opgelost te hebben. 😊

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Rooz

Ik zie in onze systemen dat er inmiddels contact met jou is geweest en dat dit is opgelost, fijn! Mochten wij je nog ergens mee kunnen helpen, laat je het dan weten middels een nieuw topic? Dan gaan we  voor je aan de slag! 

Er is niks opgelost!

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Rooz

Oh jeetje, na het lezen van de case ging ik hier een beetje van uit. Wil je mij een DM sturen met wat jij precies van mijn collega’s hebt gehoord en hoe het er nu voor staat? Dan ga ik kijken wat ik nog kan doen vanuit deze kant! 

Reageer