beantwoord

Internet tergend traag en zeer onstabiel

  • 10 July 2019
  • 5 reacties
  • 348 x bekeken

Hi Tele2,

We hebben al een week dat het internet in huis helemaal waardeloos is. Ik heb internet extra, en normaal haal ik via wifi zo'n 70 - 80 mb in de woonkamer, maar op dit moment kom het gewoon echt niet op een normaal niveau. Ik heb de modem al uit- en weer aangezet, ook al gereset door dat klein knopje 10 seconden vast te houden maar NIETS lijkt te werken. TV werkt wel normaal, kwaliteit is prima en alle zenders lijken naar behoren te werken.l

Kunnen jullie alsjeblieft kijken of er aan jullie kan iets te zien is, want dit is echt heel erg vervelend. We kunnen eigenlijk helemaal niks nu, Netflix en YouTube gebruiken te veel bandbreedte om normaal te gebruiken.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Thom

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 11 July 2019, 10:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit gesloten
Reputatie 5
Ik kan aan je screenshot niet zien wat de gehaalde snelheid met de kabel is, kun je dit alsnog vertellen?

Dat je bij je thuis niets veranderd hebt betekent niet dat je niets hebt aan de tips in de link. Heb je al geprobeerd te kijken naar het beste kanaal en deze aangepast?

Groet, Kevin
Hi Eric en Kevin,

Bedankt voor de reactie. Ik moest even zoeken maar ik heb nog een netwerk-kabel gevonden. De snelheid aan de kabel houdt nog niet over hoor, normaal via wifi heb ik 65-75 mb.

Echter vertelt deze test mij niet zo veel, omdat ik hier in huis helemaal niets nooit aan de kabel gehad, behalve de tv-decoder. We hebben ook niks gewijzigd, maar sinds een week ofzo is het internet gewoon uitzonderlijk traag. Blijkbaar is het dus vooral de wifi die het laat afweten.

De links die je meegeeft voor het verbeteren van bereik en sterkte lijken me ook niet van toepassing als ik met mijn telefoon of laptop op ca. 1-2 meter naast de modem op de bank zit, net als de afgelopen 3 jaar, waarin we aan de opstelling hier in huis niets hebben veranderd. Het fluctueert gewoon enorm. Als de wifi doet wat die moet doen, haal ik gemakkelijk 70mb. Is er een mogelijkheid om te controleren of het modem wel naar behoren werkt?

Reputatie 5
Hé Thom,

Heb je al getest hoe snel de verbinding bekabeld is waar eric om gevraagd heeft?

Als je alleen een trage verbinding hebt met wifi dan kun je hier en hier kijken voor het optimaliseren van je wifi verbinding.

Groet, Kevin
Reputatie 7
Badge +12
Doe eens een download test als je jouw pc/laptop via een kabel op het modem aansluit.