beantwoord

internet hapert vaak

  • 30 November 2021
  • 9 reacties
  • 257 x bekeken

De internetverbinding bij mij hapert vaak, sinds lang, af en toe. Vandaag bij voorbeeld 08:34-08:35, 08:38-08:39, 09:20_09:21 Dan wordt eerst de lampje internet op de router rood en gaat vervolgens uit. Als die lamp weer groen wordt is er weer internet, de verbinding valt normaliter 1-2 min uit.

 

Weet iemand de oorzaak hiervan ?  

icon

Beste antwoord door Floor109 1 December 2021, 10:05

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Ik zie minder fouten over de lijn, maar alsnog veel te veel. De KPN meting geeft ook nog hetzelfde aan. Als je wilt kan ik je een nieuwe RJ11 DSL kabel sturen, maar die komt waarschijnlijk pas volgende week binnen (met een beetje geluk zaterdag)

In principe wel, maar de KPN kabel bestaat uit losse koperdraadjes, dus geen “clic contact”, dan zou ik dus mijn kabel door moeten snijden om aan losse draadjes te komen, en vervolgens een nieuwe kopen.

In de tussentijd heb ik wel de inkomende losse draadjes los gehad, opgeruuwd/geschuurd en weer vast gezet, en hetzelfde met die einde van de verlengingskabel. Is er een verbetering te zien?

Reputatie 6
Badge +7

Is het ook mogelijk om het direct op dat hoofd-aansluitpunt aan te sluiten om te testen of het daar wel stabiel op werkt?

De kabel komt van buiten naar een doos in de woonkamer. Daarvan heb ik een verlengingskabel naar de keuken aangebracht, waar de wandcontactdoos zit. Maar is geen “oude vertakking”.

Reputatie 6
Badge +7

Aha, het zou dus bij mij zijn..?! Raar, ik ga het nakijken. Het modem is aangelsoten dmv wandcontactdoos.

Ja de verwachting is dat het lokaal ligt, maar dit kan dus ook aan de binnenbekabeling liggen.

Is het in de woonkamer aangesloten? Zit er toevallig nog een ander aansluitpunt, in de meterkast bijvoorbeeld?

Aha, het zou dus bij mij zijn..?! Raar, ik ga het nakijken. Het modem is aangelsoten dmv wandcontactdoos.

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb de verbinding doorgemeten, ik meet inderdaad veel instabiliteit. De lijn-diagnose van KPN herkent een bridged tap of een slecht contactpunt. Meer informatie over “bridged taps” vind je hier:

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/alles-over-bridge-taps-303602

Hoe is het modem aangesloten bij jou thuis? Hieronder zie je de meest voorkomende aansluitpunten:

 

Hoi, bedankt voor de reactie. Ja, bekijk het aub, ik heb mijn klantnr erin gezet. 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Snel007,

Instabiliteit kan meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld:

  • Modem die kuren heeft
  • Slechte/Verouderde aansluitsituatie: oud IS/RA punt, beschadiging in de DSL kabel, (overbodige) splitter aanwezig, overbodige binnenbekabeling (ookwel bridge tap genoemt), kapotte binnenbekabeling of invoerkabel.
  • Probleem in het koper netwerk in de wijkcentrale of straatkast

Ik kan het voor je doormeten en verder via het forum met je bespreken, maar het gaat sneller als je de klantenservice belt. Ze zijn bereikbaar op 020-754 4444 (tot 20:00)

Mocht je willen dat ik voor je kijk, dan heb ik toestemming nodig om je gegevens in te zien en dan moet je even je klantnummer in je profiel zetten.