Skip to main content

Wanneer komt er een oplossing voor de teletekst storing? Dit probleem is ontstaan na de levering van de nieuwe tv boxjes. Er zijn topics aangemaakt bij zowel de Tele2 community als de Odido community. Slechthorenden kunnen nu geen gebruik maken van de Nederlandse zenders.

Tweede vraag: Kan ik hierdoor kostenloos (openbreken contract) overstappen naar een andere aanbieder? Teletekst werkte namelijk prima met het oude kastje.

vr.gr.

Hoi boumafam, werkt Teletekst inmiddels weer? Zo niet, bel dan direct met mijn collega's van de klantenservice op 020-7544444. Ik heb zelf geen toegang tot onze Thuis-systemen, maar zij hebben dit wel en kunnen je direct verder helpen. Als teletekst een paar dagen niet werkt is dat niet genoeg reden om je abonnement kosteloos op te zeggen, maar stel je vraag voor de zekerheid nog eens bij mijn collega's. Ik hoop dat het inmiddels weer werkt of dat mijn collega's je in ieder geval meer duidelijkheid kunnen geven! 


“een paar dagen zonder teletekst” is nu al 2 weken zonder ondertiteling.

Ik heb gebeld met je collega van de klantenservice, maar die doet hetzelfde als 2 weken geleden, die “geeft het signaal door”. Ik heb nu gevraagd om een nieuw kastje op te sturen, omdat de helpdesk blijkbaar zit te wachten op ‘meer signalen’ voordat ze iets doen. Helaas kon je collega niet zeggen of dat vervangende kastje ook echt opgestuurd gaat worden.

Het is nu wel duidelijker: helpdesk doet alleen iets als ze van meerdere mensen horen van een probleem. Totdat genoeg mensen een probleem melden, hoef je van tele2 niets te verwachten. Ook niet als je afhankelijk bent van werkende ondertiteling.

 


Een ander nieuw kastje gaat niet zorgen voor het toevoegen van Teletekst. Die functie moet er centraal in staan, wat blijkbaar op het nieuwe platform niet het geval is.


Een ander nieuw kastje gaat niet zorgen voor het toevoegen van Teletekst. Die functie moet er centraal in staan, wat blijkbaar op het nieuwe platform niet het geval is.

Het gaat niet zozeer om teletekst maar om ondertiteling. Die functionaliteit is bij andere TV-aanbieders gewoon aanwezig. Ik kan me ook niet voorstellen dat iedere TV/internetaanbieder zelf de ondertitels erbij gaat zetten, die zullen door de zenders zelf al worden aangeleverd. En dan lijkt dit toch gewoon een probleem waar je een technische oplossing voor moet kunnen vinden, eigenlijk al voordat je nieuwe TV boxjes aan klanten uitlevert...


Ondertiteling kun je instellen op je tv, met je eigen afstandsbediening naar menu, instellingen. Daar kun je de ondertiteling instellen voor doven en slechthorenden. 

Teletekst kun je toevoegen met de Teletekst app.


Ondertiteling kun je instellen op je tv, met je eigen afstandsbediening naar menu, instellingen. Daar kun je de ondertiteling instellen voor doven en slechthorenden. 

Teletekst kun je toevoegen met de Teletekst app.

Dat is het probleem niet. De ondertiteling is te klein, loopt niet synchroon, overlapt soms en verdwijnt te snel om te kunnen lezen. Zie https://community.odido.nl/ideas/ondertiteleing-tele2-odido-368250


Precies! Een groot probleem voor slechthorenden.

Dit is niet te gebruiken en dus echt een groot probleem.

Wordt dit opgepakt door Tele2 met een snelle update van de nieuwe mediabox? Alvast bedankt voor de reactie!


Hoi allemaal, allereerst excuses voor het ongemak. Het is bij ons bekend dat de ondertiteling te klein is en te snel verdwijnt. Mijn collega's werken er momenteel hard aan om dit op te lossen. Ze zijn al flink op weg, maar wanneer de fix update precies uitgebracht wordt is op dit moment nog onbekend. Ik hoop dat alles snel weer werkt.

Mocht je hulp nodig hebben om Teletekst te vinden. Bel dan met mijn collega's op 020-7544444. Er is inderdaad geen knop meer op de afstandsbediening. Dit gaat voortaan via de app die vooraf geïnstalleerd staat. Mijn collega's kunnen je stap voor stap helpen om dit te vinden.


Bij ons al meer dan 1,5 maand dat we geen gebruik kunnen maken van de ondertiteling, erg schandalig dat dit zo lang moet duren. Dit betekend dat mijn (stief)oma ook al meer dan een maand geen tv meer kan kijken… en er word geen goede andere oplossing of compensatie geboden. Zeer discriminerend voor de slechthorende onder ons.

Hier dus verplicht gedwongen helaas om over te stappen, jullie zullen via deze manier veel klanten verliezen (en de vele andere problemen zoals de haperende tv). Altijd erg tevreden geweest, maar de overstap naar odido en de t2 box heeft niet veel goeds gedaan...


Daarnaast een tip voor de missende teletekst knop van het nieuwe kastje. Je kan op de nieuwe kastjes button mapper instaleren. Hierdoor kan je knoppen op je afstandsbediening veranderen van functie. Zo hebben we de radio knop veranderd in een knop die teletekst opstart en een andere knop die de tele2-app (aka de tv) opstart. We we met plakbank TXT(Teletekst) en TV geplakt op de afstandbediening bij de juiste knop. Dit werkt erg goed voor mijn opa en (stief)oma ;)


Reageer