Wifi bellen, altijd goed bereik binnenshuis

  • 8 July 2021
  • 2 reacties
  • 263 x bekeken
Wifi bellen, altijd goed bereik binnenshuis
Reputatie 7
Badge +12

Wil jij bellen met topkwaliteit audio en beter bereik binnens- én buitenshuis? Stel dan wifi bellen in op je telefoon. Bellen over wifi (VoWifi) zorgt ervoor dat jouw telefoongesprek via een wifi-netwerk kan verlopen in plaats van alleen direct met het Tele2 netwerk.

 

Met wifi bellen maak je dus gebruik van de wifi verbinding om te bellen. Dit helpt enorm wanneer je bijvoorbeeld binnenshuis geen goed bereik hebt. In dit topic leggen we je alles uit over Wifi bellen! 


 

Hoe werkt wifi bellen?

  • Met wifi bellen maak je gebruik van de wifi verbinding om te bellen. Normaal gesproken gaat dit via het 3G- of 4G-netwerk.
  • Superhandig wanneer je bijvoorbeeld binnenshuis geen mobiel netwerk van Tele2 beschikbaar hebt.
  • Dit komt voor in bijvoorbeeld goed geïsoleerde huizen. 
  • Wifi bellen zorgt dan voor betere bereikbaarheid en een stabielere verbinding.
  • De minuten die je belt, gaan gewoon uit je belbundel en kosten niks extra’s. 

 

Wat is het verschil tussen 4G-bellen en wifi bellen? 

  • 4G bellen (of VoLTE) is mobiel bellen, maar dan via 4G. D
  • Dit zorgt voor beter bereik, een snellere verbinding en optimale geluidskwaliteit van je gesprekken.
  • Maar soms is er binnenshuis geen goed bereik, bijvoorbeeld omdat huizen en kantoren goed geïsoleerd zijn.
  • Ook daar hebben we iets voor: wifi bellen. Wifi bellen houdt in dat je gebruik maakt van een wifi-netwerk om verbinding te maken, in plaats van een 4G-netwerk. 

 

Kan ik met elke wifi-verbinding bellen via wifi? 

  • Wifi bellen werkt in principe op ieder wifi-netwerk in Nederland en stelt geen hoge eisen aan de snelheid van je wifi-verbinding.
  • Wel is het belangrijk dat het signaal sterk genoeg is om met wifi verbonden te blijven. Het beste is om het thuis of op kantoor gewoon even uit te proberen. 

 

Wat zijn de kosten voor wifi bellen? 

  • Voor bellen via wifi betaal je net als 4G bellen niets extra’s. Een telefoongesprek wordt zoals je gewend bent op dezelfde manier uit je belbundel afgerekend, als een regulier mobiel gesprek.
  • We brengen uiteraard geen dataverbruik in rekening. Ook de kosten voor het bellen naar het buitenland wijzigen niet door het gebruik van bellen via wifi.
  • Het blijft een ‘normaal’ telefoongesprek dat via een kleine omweg via het netwerk van Tele2 wordt afgehandeld. 

 

Kan ik ook wifi bellen in het buitenland? 

Net als bellen over 4G wordt bellen over wifi-netwerken vanuit het buitenland nog niet ondersteund. Het is dus nog niet mogelijk om in het buitenland gebruik te maken van wifi bellen. Je gesprek zal automatisch via 2G of 3G verlopen. 

 

Hoe activeer ik Wifi bellen?

Zorg er voor dat je altijd de meest up-to-date software op je telefoon hebt geïnstalleerd. Volg de volgende stappen om in je toestelinstellingen  ‘bellen via wifi’ in te schakelen.
 

Android

Bellen via wifi

  • Selecteer de bel-toets (groene telefoon) en kies de optie 'Instellingen' via het lokale menu. 
  • Schakel daar de optie 'Bellen via wifi' in.
    Opmerking: in álle toestellen vind je de optie ‘Bellen via WiFi’ in dit menu

iOS
​​​​​​Bellen via wifi

  • Installeer eerst iOS 12.2 of hoger.
  • Voer de ‘update voor aanbiedersinstellingen’ uit. De pop-up hiervoor verschijnt na installatie van de iOS-update.
  • Let op: als deze pop-up niet automatisch verschijnt, ga dan naar: ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Info’. Dan verschijnt deze pop-up.
  • Ga vervolgens naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk'.
  • Schakel daar de optie 'Bellen via wifi' in.


Kun je ook sms’en met wifi bellen of alleen bellen? 

Ja, je kunt zowel sms’jes ontvangen als versturen met wifi bellen (VoWifi). 

 

Heb je een vraag over wifi bellen die hier niet tussen staat? Start hier een nieuw topic, plaats hem onder het subforum ‘Smartphones en instellingen’ en vraag het de Community of laat hieronder een reactie achter!

 

Relevante kennisartikelen

 


2 reacties

Is het ook mogelijk om met een KPN abonnement te bellen op het Wi-Fi netwerk?

Ik heb namelijk een KPN telefoon van de zaak, maar wil wel overstappen op Tele2 Glasvezel en TV. Echter is bereik binnenshuis erg slecht en bel ik nu via Wi-Fi. Dit werkt momenteel goed en voordat ik de keuze maak om over te stappen wil ik dit graag bevestigd hebben dat ik met een KPN abo op het Wi-Fi netwerk kan bellen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Nieuweklantwellicht dat hangt met name van je kpn abonnement af. Tele2 blokkeerd het zeker niet.

Tele2 verkoopt geen nieuwe vast internet abonnementen meer. Je kunt deze wel aanschaffen bij t-mobile

Reageer