Dinsdag 4 mei heb ik een samsung galaxy s21 ontvangen, deze is op zondag 2 mei besteld via de tele2 website bij een verlenging van mijn abonnement.
Toen ik het doosje openmaakte merkte ik dat er een 2de doorgesneden seal zat onder de nieuwere ongebroken seal. De seal heeft een duidelijke tekst: DO NOT ACCEPT IF SEAL IS BROKEN…. Zie fotos
Het doosje is dus al een keer geopend, om wat voor reden dan ook… en daarna weer met een extra zegel gesloten.
Dit is natuurlijk erg ongebruikelijk en het hele idee van zo'n seal is dat je er op kunt vertrouwen dat je een 100% goed en nieuw en orgineel product krijgt. Op het eerste gezicht ziet het toestel er wel goed uit. Ik heb hem nog niet in gebruik gehad, alleen de aanknop ingedrukt om te zien of hij zou opstarten, en of die niet was ingesteld. Ik kreeg het normale installatie start scherm te zien, en daarna heb ik de telefoon weer uitgedaan.
Ik heb toen direct tele2 gebeld met de vraag hoe dit kan en of dit vaker voorkomt. Dit kwam hun vreemd voor en ze vertelden dat als er niets aan de hand leek met mijn toestel ik hem gewoon kon gebruiken.
De volgende dag heb ik ook met Samsung gebeld, deze vertelden me dat dit niet acceptabel is en dat ik de telefoon het beste kan terugsturen.
Weer met tele2 gebeld en dit aangegeven, daar werd ik 3 keer doorverbonden met uiteindelijk als oplossing dat ik hem volgens de 14 dagen retour regeling (respijtperiode) zou kunnen terugsturen. Ik heb aangegeven dat ik dit eigenlijk niet wil doen, omdat ik deze telefoon ook juist bestald had vanwege de goede actie van Samsung voor de galaxy airbuds pro die er bij zat als je hem uiterlijk 2 mei besteld had. En waarvan ik dan hierdoor geen gebruik zou kunnen maken.
Ik heb er niet een goed gevoel bij, helemaal bij een telefoon van meer dan 600 euro besteld via tele2, verwacht ik dat ik er 100% vanuit kan gaan een goed en nieuw exemplaar te krijgen. Voor de goede orde ik heb de telefoon dus nog helemaal niet gebruikt, en in de verpakking laten liggen.
Gewenste oplossing
Telefoon omruilen zonder dat ik er extra kosten aan heb, en zonder risico van opsturen voor mij, misschien ophalen door een vervoerder. En met behoud van deelname aan de actie van Samsung voor gratis Galaxy Airbuds Pro. Eventueel zou ik ook liever de 256gb variant willen (met bijbetaling van mijn kant)
Wat kan ik nu het beste doen?
PS. ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Tele2