vraag

Wel een nieuw nummer, geen melding van nummerbehoud Tele2

• 10 maart 2016
  • 4 reacties
  • 153 x bekeken

Heb een nieuw alles-in-1 abo afgesloten. Vaste telefoon komt van KPN. Bij aanmelding aangegeven dat we nummerbehoud wilden en overstapservice. De lijn is van mijn moeder, 85 jaar en al een halve eeuw hetzelfde nummer, moet je voorstellen dat haar generatiegenoten een nieuw nummer moeten opslaan... Tele2 belt haar om de bestelling nog eens door te nemen, en er blijkt geen nummerbehoud in het systeem te zitten, dus wordt erin gezet. Ik nog maar eens nabellen voor de zekerheid. Het eerdere gesprek staat niet in het klantcontactsysteem en het kost veel moeite om te vinden of er nu wel nummerbehoud gepland is. De eerste suggestie is dat ik zelf maar op de dag van aansluiting moet bellen om te vragen om het nummer over te zetten. Daarna lijkt alles toch in orde, maar onduidelijk is of en wanneer Tele2 voor ons het abonnement bij de KPN opzegt. Zelf mogen we dat niet doen, want dan komt het nummerbehoud in gevaar. Ik vraag en krijg een email met de tekst "Bij deze bevestig ik dat het nummer behouden word, de overstap naar Tele2 word uitgevoerd en dat het ook daadwerkelijk in het systeem staat." Nou, op hoop van zegen dan maar.

Tot vandaag. Vandaag krijg ik een email met enkel de tekst: "Binnenkort is dit je nieuwe telefoonnummer: xxx-xxxxxxxx. Je kunt je nieuwe nummer vanaf 1 april 2016 gebruiken." Geen melding van overstapservice of nummerbehoud, dus weer onzekerheid. Op zijn best heel onhandige communicatie, op zijn slechtst een teken dat het straks echt mis gaat. Bij al deze onduidelijkheid ga je vrezen dat het straks echt niet lukt met het nummerbehoud en mijn moeder niet meer gebeld wordt door de helft van haar kennissen.

Weet iemand of je op de eerste dag van het nieuwe abonnement altijd nog het oude nummer kan claimen, of kan het voorgoed "weg" zijn?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi jgrolle,

Bedankt voor je bericht hier op het forum!
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je zorgen maakt of nummerbehoud is goed gegaan. Ik zag dat jij je klantgegevens hebt ingevuld en zo kon ik even
met je meekijken. Ik kan je gerust stellen dat nummerbehoud is aangevraagd, dit staat ook in de verzonden mail.
Het kan ongeveer 10 werkdagen duren voordat het nummer is overgenomen, in de tussentijd krijgt jouw moeder een tijdelijke nummer.

Mijn excuus dat je de communicatie als onhandig hebt ervaren.
Mocht je nog andere vragen hebben weet je me te vinden.

Groet Trinh
Reputatie 5
Badge +3
Hoi jgrolle,

Hoe staat het er nu voor?
Mocht ik niks meer van je horen sluit ik dit topic.

Groet, Trinh
Alles twee dagen geleden aangesloten en nummer doorgeschakeld. Nu is het even afwachten of het nummer wordt overgenomen.
Reputatie 5
Badge +3
Dat is fijn, nu nog even afwachten.
Mocht je nog andere vragen hebben maak dan een nieuw topic aan.

Groet, Trinh