Wat levert 43% prijsverhoging op?

• 20 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 466 x bekeken

Wat krijg je voor 43% prijsverhoging?

Dit gaat 1 oktober in, van 22 naar 31,50 euro
  • andere techniek, maar er verandert niets
  • pakket niet meer aan te passen
  • ander bankrekeningnummer
  • facturen niet meer digitaal, maar terug naar papier per post zoals voor 2008. Maar uit het Tele2-periodiek "Vertel!" van oktober 2011:
Daarom kunt u uw facturen voortaan online bekijken. Dat scheelt een hoop papier. Zo belasten we het milieu veel minder en besparen we direct op onze kosten.

Zo te zien levert dit de klant niets op.
Onduidelijk is of de kortingnummers blijven bestaan.😭

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

@WhTurner
A carrier preselectie wist niet dat dat in 2017 nog bestaat!

Toch zou ik als ik jou was nog eens diep nadenken of je wel (te dure) analoge telefonie wilt behouden!
Als je niet afhankelijk wilt zijn van internet (en modem) zijn er tegenwoordig ook heel goedkope MOBILE abonnementen met onbeperkt bellen.
De eventuele eenmalige kosten verdien je snel weer terug.
Badge
Mocht je het pakket willen wijzigen dan weet je mij te vinden 😉 .
De leverbetrouwbaarheid van het modem is niet erg groot.
Internetaansluiting hoort als noodzakelijk gerespecteerd te worden zoals gas, licht. water en woning.

Echter, Tele2 regelt vanuit de incasso afdeling bij de minste of geringste afwijking (die meestal voortkomt uit Tele2 fouten) toch zonder meer een afsluiting.
Een doodzonde die levensbedreigend kan zijn.
Eerst afsluiten, en dan pas praten is sowieso fout.

Met een aparte telefoonlijn kan je je enigszins wapenen.
Ik snap WhTurner wel.
Waarom wilt u niet afhankelijk van het modem zijn? Is hier een specifieke reden voor? U klaagt over een 43% prijsverhoging en dat het u niets opleverd, maar het levert Tele2 ook niks op als ze u op 2 aparte verbinden moeten houden zonder duidelijke reden.
Hallo Maris,
Bedankt voor je aanbod, maar ik blijf liever bij vaste telefonie zolang het nog kan 😉 Dan ben ik niet afhankelijk van het modem. Ik denk er wel over om naar weekend-vrij over te gaan. Is toch 6 euro goedkoper en 's avonds bel ik vrijwel nooit.
Badge
Hoi WhTurner,

Er veranderd voor jou technisch gezien niet direct iets, de technische wijziging is voornamelijk voor ons zichtbaar/merkbaar.
Het is een flinke prijsverhoging waar wij ons van bewust zijn, misschien is het voor jou een idee om bellen toe te voegen aan je internet en tv pakket!
Je bent dan maandelijks een stuk goedkoper uit 😃.

Mocht je meer info willen over je telefonie pakket wijzigen of verplaatsen naar je internet en tv pakket stuur mij dan even een privéberichtje!

Groetjes, Maris
Nee, dit gaat over vaste (analoge) telefonie, met avond en weekend vrij. Dit wordt volgens de aankondiging overgezet naar een ander technisch platform. De nieuwe kosten zijn 25 euro voor het abonnement en 6,50 voor avond en weekend vrij.

Wat krijg je voor 43% prijsverhoging?

Dit gaat 1 oktober in, van 22 naar 31,50 euro
  • andere techniek, maar er verandert niets
  • pakket niet meer aan te passen
  • ander bankrekeningnummer
  • facturen niet meer digitaal, maar terug naar papier per post zoals voor 2008. Maar uit het Tele2-periodiek "Vertel!" van oktober 2011:
Daarom kunt u uw facturen voortaan online bekijken. Dat scheelt een hoop papier. Zo belasten we het milieu veel minder en besparen we direct op onze kosten.

Zo te zien levert dit de klant niets op.
Onduidelijk is of de kortingnummers blijven bestaan.😭

Hallo WhTurner,
Ik neem aan dat je een "INTERNET LIGHT" met Telefonie hebt ( Was dat telefonie gratis?? ) .
Vermoedelijk is Tele2 gestopt met telefonie voor dit Abbo en hebben ze je omgezet naar een "INTERNET BASIS".
Er is op het moment geen enkel Abbo met telefonie voor 22 euro of minder.
Je vermoedelijke mogelijkheden zijn :
1. Overstappen maar gaat je vermoedelijk geen voordeel opleveren ( KPN heeft bijna een monopolie op DSL helaas vulva heet deze ellende volgens mij) .
2. Terug naar "INTERNET LIGHT" en telefonie zelf elders regelen (Mobiel of onafhankelijke VOIP provider).
3. Je door verkoop laten terugbellen en proberen een goede deal met Tele2 te maken.

Van Tele2 zou het wel netjes geweest zijn je eerst te vragen wat je wilt, in plaats van je zomaar om te zetten.
Succes.