beantwoord

vreemde telefoontjes

• 9 november 2017
  • 5 reacties
  • 2511 x bekeken

De laatste weken ontvangen wij (bijna) dagelijks vreemde telefoontjes. Na het opnemen hoor je eerst een hoop lawaai op de achtergrond en daarna meld zich een vrouwenstem met HELLO in slecht engels. Natuurlijk verbreek in de lijn meteen maar het begint langzaam behoorlijk irritant te worden. Is er vanuit de provider een mogelijkheid om dit soort telefoontjes te blokkeren? En wat willen ze hiermee bereiken.
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 10 november 2017, 09:27

Hoi mandara,

Goed dat je bij deze gesprekken de verbinding verbreekt, dat is de beste manier! Gebeld worden door deze nummers is erg vervelend. Vaak is het wel zo dat dit een periode betreft, na een tijdje kan het zo maar zijn dat ze je niet meer bellen. Helaas kunnen wij de nummers niet blokkeren. De nummers waar gebruik van wordt gemaakt wisselen zich vaak af en komen vrijwel altijd uit het buitenland. Voor nu kan ik je alleen aangeven om verdachte nummers niet op te nemen en als je op hebt genomen en merkt dat het geen 'zuivere koffie' is om te verbinding te verbreken.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Dit zijn waarschijnlijk zogenaamde Microsoft "helpers". zij bellen vaak uit India en proberen je te verleiden om hen toegang tot je computer te geven. Wat ze daarmee willen weet ik niet.
Wat helpt is steeds in het Nederlands te zeggen dat je ze niet verstaat. (tot ze boos worden). Misschien zijn ze dan een tijdje zoet.😎
Reputatie 7
Badge +5
De volgende keer zeg je dat je het gesprek opneemt ivb met een politieonderzoek naar hun.
En ze willen idd je PC overnemen door je het een en ander op je PC te laten doen, dat is natuurlijk phishing.
Heel hard met een fluitje fluiten wil ook nog wel eens werken, maar de eerste tip ook.
Reputatie 4
Badge
Hoi mandara,

Goed dat je bij deze gesprekken de verbinding verbreekt, dat is de beste manier! Gebeld worden door deze nummers is erg vervelend. Vaak is het wel zo dat dit een periode betreft, na een tijdje kan het zo maar zijn dat ze je niet meer bellen. Helaas kunnen wij de nummers niet blokkeren. De nummers waar gebruik van wordt gemaakt wisselen zich vaak af en komen vrijwel altijd uit het buitenland. Voor nu kan ik je alleen aangeven om verdachte nummers niet op te nemen en als je op hebt genomen en merkt dat het geen 'zuivere koffie' is om te verbinding te verbreken.

Mark
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken. hopelijk zijn we binnenkort verlost van het probleem

met vriendelijke groet,

mandara
Reputatie 4
Badge
Hoi Madara,

Ik heb je topic nu gesloten. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Iedereen bedankt voor hun bijdrage in dit topic!

Mark