Voipdiensten van derden mogelijk?

• 7 september 2015
  • 3 reacties
  • 290 x bekeken

Hallo,

Ik wil graag weten of Tele2 het gebruik van voipdiensten van derden middels een (zoals een voipbuster of cheapconnect) toestaat.
Ik maak gebruik van een fritzbox voor voip, welke ik achter het tele2modem wil aansluiten.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Alle operators moeten "net neutraliteit" hebben. Ze mogen dus geen blokkades op een internetverbinding zetten.
Dus, voip is geen probleem, of dit ook met een Fritzbox kan weet ik niet, je kan niet een ander modem gebruiken en zult dus met port forwarding moeten werken.
Alle operators moeten "net neutraliteit" hebben. Ze mogen dus geen blokkades op een internetverbinding zetten.
Dus, voip is geen probleem, of dit ook met een Fritzbox kan weet ik niet, je kan niet een ander modem gebruiken en zult dus met port forwarding moeten werken.
- Met de fritzbox is dit mogelijk (al aantal jaren bij canaldigitaal gehad), toenertijd hoefde ik geen portforawarding te gebruiken, werkte "out of the box". In het geval ik poort 5060 moet forwarden kan dat in het modem van Tele2? Of is deze geblokkeerd (zoals bij Vodafone)
Reputatie 5
Badge +3
Bij de Davolink 2020 kan je poort forwarden een range tussen 58006 en 58008.
Poort 5060 dacht ik niet, maar je kan met een router achter het tele2 modem wel poorten openen.