beantwoord

Vaste telefonie opzeggen kan niet?

  • 26 March 2021
  • 7 reacties
  • 376 x bekeken

Goedemorgen, ik heb een thuisabonnement  Internet extra + zorgeloos bellen (vaste telefonie). Ik word heel vaak gebeld op de vaste telefoon door allerlei onbekende nummers en aangezien ik de vaste telefoon amper nog gebruik wil ik die opzeggen.

Dat schijnt niet te kunnen omdat het 1 abonnement is met internet ?

Wat is dan de oplossing? Opzeggen en via T-mobile een nieuw internet abonnement nemen zonder vaste telefoon, want het bestaat daar wel. Dan moet ik overstapkosten betalen terwijl ik sinds 2003 klant ben en Tele2 en T-mobile samen zijn gegaan. Dat zou ik apart vinden.

Het moet toch mogelijk zijn om alleen vaste telefonie op te zeggen?

 

icon

Beste antwoord door eric 26 March 2021, 08:16

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als dit mogelijk is, dan kun je dat via de telefonische klantenservice regelen. Als het niet kan kun je ze vragen of ze misschien een overstap mogelijkheid hebben naar t-mobile thuis zonder aansluit kosten. Misschien kun je dan ook gelijk kijken of er een hogere snelheid bij jou mogelijk is.

Ik heb het al eens aan de telefonische klantenservice voorgelegd, maar ik vond het antwoord toen niet duidelijk.

 

Is er wellicht een moderator van Tele 2die er iets over kan zeggen?

Reputatie 7

Ik heb het al eens aan de telefonische klantenservice voorgelegd, maar ik vond het antwoord toen niet duidelijk.

 

Is er wellicht een moderator van Tele 2die er iets over kan zeggen?

Jazeker, heb even geduld want topics worden op volgorde afgehandeld.

En? Al antwoord gekregen inmiddels?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Ecar,

Je kunt jouw telefoniepakket telefonisch opzeggen. Om het pakket te kunnen opzeggen dienen we je abonnement met een jaar te verlengen. Het is technisch niet mogelijk om het telefoniepakket uit het contract te halen. Je kan dit via de telefonische klantenservice regelen: 020 - 754 4444.

Als je hier vragen over hebt, laat het dan weten. De Community staat voor je klaar!

Ik kon alleen telefonie opzeggen door over te stappen naar T-mobile waar Tele2 samen mee is. Dat ging vlot en met de combi-kortingen betaal ik daar voor 100MB slechts €30 en dat is geen geld. Maar… ik ben begin mei overgestapt en krijg van Tele2 dus nog bijna de hele maand mei terug. Ik heb er diverse keren over gebeld en kreeg uiteindelijk op 2 juli een mail dat het binnen 4 weken zou worden teruggestort. Die zijn vandaag om en ik heb nog steeds geen geld terug. Inmiddels weer gebeld en nu attente medewerker aan de lijn die er een actiepunt van heeft gemaakt. Ik ben al klant vanaf 2003, supertevreden en alleen maar over gestapt omdat ik geen vaste telefonie kan opzeggen. En nu hobbel ik achter mijn geld aan. Niet zo netjes.

Verder werd ik vandaag verrast met een mail dat mijn Zonnet e-mail adres binnen 6 maanden komt te vervallen. Ik had hier volgens mij gelezen dat dat niet het geval zou zijn maar dus nu toch. Iemand positieve ervaringen met het overstappen naar Zonnet.nl waar je tegen betaling dat adres kunt houden? Ik lees allen maar negatief. Gmail kan altijd nog, maar heb weinig zin om alles aan te passen.

Reputatie 6
Badge +7

Het klopt inderdaad dat de uitbetalingen wat vertraging hebben, hier zijn ze druk mee bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen voor iedereen. Nog even geduld, dit komt automatisch op je rekening te staan.

 

Wat betreft het emailadres raad ik persoonlijk altijd aan om een onafhankelijke provider te nemen zoals hotmail of gmail, hier heb je vaak veel minder gedoe mee, en het bied vaak ook nog beter gebruik en meer functies. Maar voor sommige mensen is het een heel gedoe om een nieuw emailadres aan iedereen door te geven, dan zou je inderdaad een abonnement bij zonnet kunnen nemen. Weet wel dat ondersteuning voor zonnet.nl exclusief via een contactformulier gaat, ze zijn niet telefonisch bereikbaar. (En volgens mij duurt zo'n reactie helaas best lang)

Reageer