beantwoord

telefoon + draadloze verbinding

• 24 april 2015
  • 18 reacties
  • 733 x bekeken

Nu ook telefoon van Tele2, naast internet. Heb de telefoon aangesloten op Tel1 van het modem. Kan nu bellen en gebeld worden. Dat is in orde.
Maar: de draadloze verbinding van de computer wil niet meer werken. Heeft dat iets te maken met het insteken van de telefoonaansluiting?
icon

Beste antwoord door cgmhlstele2 26 april 2015, 20:36

Beste Aragorn,

Het probleem is opgelost. De startknop voor draadloze verbinding op mijn laptop reageerde vandaag wel en dus wordt het modem herkend en maakt verbinding.
Ik heb deze startknop eerder geprobeerd, maar deze reageerde toen niet. Wel heb ik geprobeerd een KPN Dongle aan de praat te krijgen. Kan het zijn dat dat het probleem heeft veroorzaakt?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Nu ook telefoon van Tele2, naast internet. Heb de telefoon aangesloten op Tel1 van het modem. Kan nu bellen en gebeld worden. Dat is in orde.
Maar: de draadloze verbinding van de computer wil niet meer werken. Heeft dat iets te maken met het insteken van de telefoonaansluiting?

Toevoeging: Nu ook telefoon van Tele2, naast internet. Heb de telefoon aangesloten op Tel1 van het modem. Kan nu bellen en gebeld worden. Dat is in orde.
In de lijst netwerken zie ik alleen Inbelverbindingen en VPN en Breedbandverbinding. Niet een lijst met netwerken in mijn buurt, inclusief mijn eigen modem.
Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +5
Heeft niets met de vaste telefoon te maken, je smartphone ziet het modem wifi toch ook ?
Welk besturingssysteem heeft de pc ?
Heeft niets met de vaste telefoon te maken, je smartphone ziet het modem wifi toch ook ?

Ik heb nog geen smartphone, dus die controle is er niet.
Via het configuratiescherm kan ik geen link vinden die het mogelijk moet maken om draadloos weer in te stellen.
Als ik breedbandverbinding open, wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord, maar geen van mijn combinaties werkt daarop.

Ga proberen om alles uit te zetten, los te koppelen, van de stroom te halen en dan weer opnieuw aansluiten.

Ik heb nog geen smartphone, dus die controle is er niet.
Via het configuratiescherm kan ik geen link vinden die het mogelijk moet maken om draadloos weer in te stellen.
Als ik breedbandverbinding open, wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord, maar geen van mijn combinaties werkt daarop.

Ga proberen om alles uit te zetten, los te koppelen, van de stroom te halen en dan weer opnieuw aansluiten.

Excuus, vergeten te melden dat ik werk met Windows 7
Reputatie 4
Badge +5
Hoi cgmhlstele2,

Werkt de draadloze verbinding weer nadat je de aansluitsituatie hebt doorlopen? Als het nog niet werkt dan vind je hier stap voor stap uitgelegd hoe je deze verbinding opnieuw in kan stellen. Laat je me weten of dit lukt?

Groetjes,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
Lees de aanvulling op de startpost nog eens Velma, kap anders met dat moeten willen reageren vanaf een voorgekauwd briefje.
Hoi cgmhlstele2,

Werkt de draadloze verbinding weer nadat je de aansluitsituatie hebt doorlopen? Als het nog niet werkt dan vind je hier stap voor stap uitgelegd hoe je deze verbinding opnieuw in kan stellen. Laat je me weten of dit lukt?

Groetjes,

Velma

Ik ben nog niet toegekomen aan loskoppelen, aankoppelen ed. Wat jij suggereert met de handleiding, werkt niet, omdat het scherm dat opengaat, een lijst met netwerken laat zien (zie boven bij de uitleg). Mijn Kindle krijgt wel automatisch verbinding en laat wel deze lijst zien. Ik kan ook een draadloze verbinding mogelijkheid vinden, die ik wel kan inschakelen, die wel bereik aantoont, maar toch niet verbindt.
Computers doen niet altijd wat handleidingen zeggen dat zij zullen gaan doen.
Als je via start naar control panel gaat en netwerk kiest wat zie je dan?
Als je via start naar control panel gaat en netwerk kiest wat zie je dan?

Volgens mij spreken wij een andere taal: na start zie ik geen control panel, wel configuratiescherm, een daarna niet netwerk, maar netwerk en internet, netwerkstatus en -taken weergeven en opties voor thuisgroepen en delen selecteren. Allemaal al bekeken.
Volgens mij spreken wij een andere taal: na start zie ik geen control panel, wel configuratiescherm, een daarna niet netwerk, maar netwerk en internet, netwerkstatus en -taken weergeven en opties voor thuisgroepen en delen selecteren. Allemaal al bekeken.
Sorry, dat is hetzelfde, had het wat ingekort (engels en NL door elkaar sorry), maar zie je daar je draadloze verbinding staan?
Reputatie 7
Badge +5
Je zegt pc, zit je soms op een laptop ?

In de lijst netwerken zie ik alleen Inbelverbindingen en VPN en Breedbandverbinding. Niet een lijst met netwerken in mijn buurt, inclusief mijn eigen modem.
Het lijkt er op dat draadloos in de computer is uitgeschakeld. Vandaar dat ik ook naar het configuratiescherm verwees.
Beste Aragorn,

Het probleem is opgelost. De startknop voor draadloze verbinding op mijn laptop reageerde vandaag wel en dus wordt het modem herkend en maakt verbinding.
Ik heb deze startknop eerder geprobeerd, maar deze reageerde toen niet. Wel heb ik geprobeerd een KPN Dongle aan de praat te krijgen. Kan het zijn dat dat het probleem heeft veroorzaakt?
Reputatie 7
Badge +5
Aha, 2 topics door/naast elkaar.
Hier zeg je weer pc maar moet zijn laptop, het (on)bekende knopje met de blauwe antenne.
Dongle was hier het probleem, kon nooit een netwerk zien.
Dan zat je nog met het andere "probleem", lijn was nog niet geactiveerd ;)

2 toevalligheden tegelijk opgelost.
[quote=Bombarie]Aha, 2 topics door/naast elkaar.
Hier zeg je weer pc maar moet zijn laptop, het (on)bekende knopje met de blauwe antenne.
Nog steeds ligt de oorzaak bij het andere "probleem", lijn was nog niet geactiveerd ;)[/quote

De telefoonverbinding is inmiddels geactiveerd en werkt gewoon. De draadloze verbinding werkt nu ook. En wat betreft pc/laptop - ik heb alleen nog maar een laptop in gebruik.

Voor het moment is alles weer in orde en heb ik weer wat bijgeleerd.
In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling en succes verder.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi cgmhlstele2,

Goed om te horen dat het probleem is opgelost 🙂. Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Velma