beantwoord

telefoon dood, wel internet en TV, kan router niet benaderen.

• 16 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 374 x bekeken

Sinds 15-10-2019 19.00 uur kan ik niet meer bellen met mijn vaste telefoon. Mensen die mij bellen krijgen geen verbinding. Had ook problemen met verbinding met wifi/internet en poblemen met de router te benaderen. Heb 2 keer router uitgezet en na 30 seconde weer aangezet. Heb nu wel Wifi/intrnet en TV verbinding, maar telefoon is geheel dood. Ik kan de router nog niet benaderen. Ik heb zelf alle kabels gecontroleerd maar daar is niet mee veranderd. Ik ben al heel lang klant en heb nog niet meegmaakt dat internet en tv werkt en de telefoon niet. Mijn vraag is: wat kan er aan de hand zijn? 

icon

Beste antwoord door heide288 16 oktober 2019, 23:16

Is nu 23.25 uur en heb nu telefoon.

Heb router uitgezet en na 10 seconden weer aan. Na ff wachten kreeg ik de kiestoon. Ik hoop dat nu alles blijft werken.

Kan nu ook de router benaderen wat eerst niet het geval was.

Op dit moment probleem opgelost. Hopelijk blijft dat zo.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als je de hoorn opneemt, gaat dan het TEL1 lampje branden? Indien niet, misschien is dan de telefoon of kabel kapot.

Ik heb twee telefoon lijnen en als ik deze twee aanzet om te bellen gaat voor telefoon 1 het TEL 1 lampje en voor telefoon 2 het TEL 2 lampje branden. Ik krijg geen kies tonen te horen en als ik zelf met mijn mobiel naar mijn vaste lijnen bel is deze stil.  Op dit moment ben ik niet thuis en als ik met de vaste lijn van mijn werk naar huis bel hoor ik geen toon dat de telefoon overgaat. 

Ik heb mijn vast telefoon en kabel die daar aan zit dit jaar in juni gekocht en nooit problemen mee gehad.

Reputatie 7
Badge +4

Jij hebt twee aansluitingen? Dan heb je waarschijnlijk een heel oud abonnement? Tele2 levert al vele jaren nog maar 1 (TEL1) aansluiting bij eenpakket. Zou maar eens de klantenservice bellen met je mobiel, zij kunnen de configuratie bekijken en eventueel nieuwe hardware sturen.

Ik ben al klant vanaf zonnet.nl  en daarna versatel.nl, dus al heel lang.

in Augustus waren er bij mij in de buurt werkzaamheden aan het "Optimaliseren van het vaste netwerk”.  Daarna kreeg ik problemen met het internet en heb een andere router ontvangen. Alles werkte toen na behoren tot gisteravond.

Ik heb om 9.30 uur klantenservice gebeld met mijn mobiel en heb 35 min in de wacht te staan. Toen ik eindelijk een medewerker aan de lijn kreeg constateerde hij dat er  problemen waren met het data verkeer van en naar mijn verbinding.

Het blijkt dat ik niet de enige ben die zonder vaste telefoon zit. Er zou een landelijke storing zijn in het vaste netwerk. Ik kreeg namelijk te horen dat er meerdere meldingen waren binnen gekomen uit verschillende netwerkgebieden.

Ik hoop niet dat dit alles te maken heeft met de werkzaamheden aan het "Optimaliseren van het vaste netwerk”. 

Is nu 23.25 uur en heb nu telefoon.

Heb router uitgezet en na 10 seconden weer aan. Na ff wachten kreeg ik de kiestoon. Ik hoop dat nu alles blijft werken.

Kan nu ook de router benaderen wat eerst niet het geval was.

Op dit moment probleem opgelost. Hopelijk blijft dat zo.

Reputatie 3
Badge +1

Wegens inactiviteit gesloten.