vraag

Tele2 storing telefonie

• 31 maart 2016
  • 30 reacties
  • 1764 x bekeken

Hallo,
Ik heb al jaren tele2 en nooit problemen gehad met de vaste telefoon. nu kan ik sinds een weekje niet meer bellen en de kiestoon is een rare snelle toon. Ik kan wel gebeld worden, hoewel dat ook niet altijd goed gaat.
Ik heb de modem er 5 min uit gehad en toen opnieuw opgestart, de telefoon eruit gehaald en opnieuw erin, de telefoon op fabriekswaardes terug gezet, en het beginkabeltje in de meterkast er 5 min uit gehad. de telefoon zit meteen in de tel1 ingang geplugd, dus het ligt ook niet aan de kabels.
Ik heb de modem gereset met een paperclip.
als ik de hoorn van de haak neem gaat het groene lampje bij tel1 branden. Ik heb geen andere telefoon die ik er in kan pluggen...
Niets heeft geholpen. Wat nu?

Wat kan ik doen?

Marlies

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

30 reacties

Ik heb de modem gereset met een paperclip, en zie nu dat het groene lampje bij tel1 niet brand. wat betekend dit?
Badge +4
Hoi Marlies,

Uiteraard kan je ook hier terecht en ik help je graag!

Om vast te stellen waar het probleem zit dienen we een aantal zaken uit te sluiten. Een daarvan is of het probleem in het toestel zit. Je geeft aan dat je geen reserve hebt om mee te testen, zou je er misschien 1 van je buren c.q. familielid kunnen lenen? Daarnaast wil ik je vragen of je de analoge kabel die in tel1 zit te vervangen voor een andere, het probleem zou theoretisch ook aan niet goed functionerende kabels kunnen liggen. Zou je dat kunnen testen?

Het groene lampje bij tel1 brandt enkel en alleen wanneer je de hoorn van de haak hebt, of wanneer je een kiestoon hebt (bij een DECT toestel bijvoorbeeld).

Groetjes
Dank voor je antwoord! Er is dus nog hoop ...
Ik ga proberen een andere telefoon te vinden, maar dat zal moeilijk worden, ik ken niet zo veel mensen. We moeten waarschijnlijk een nieuwe telefoon kopen voor we t kunnen proberen.
Ik zal over een paar dagen weer antwoorden, als t gelukt is.

Marlies
Badge +4
Hey Marlies,

Dat kan je natuurlijk ook altijd doen. Zolang je het toestel, of in ieder geval de verpakking, in goede staat houdt bestaat de mogelijkheid het toestel binnen zichttermijn te retourneren natuurlijk!
Ik hoor het graag van je!
He Maurice,
Ik heb de nieuwe telefoon geinstalleerd, maar het probleem is niet verholpen. Ik kan nog altijd wel gebeld worden maar niet worden gebeld. Kan jij helpen?
Reputatie 6
Badge +5
Om vast te stellen waar het probleem zit dienen we een aantal zaken uit te sluiten. Een daarvan is of het probleem in het toestel zit. Je geeft aan dat je geen reserve hebt om mee te testen, zou je er misschien 1 van je buren c.q. familielid kunnen lenen? Waarom dat nou dan? :8 Marlies lies zegt in het eerste bericht:
Ik heb al jaren tele2 en nooit problemen gehad met de vaste telefoon. nu kan ik sinds een weekje niet meer bellen en de kiestoon is een rare snelle toon. Ik kan wel gebeld worden, hoewel dat ook niet altijd goed gaat... Dus dat klopt al niet hè? De kiestoon moet gewoon een normale doorlopende toon zijn. :)
Iets vanaf het VoIP telefoonplatform wat verkeerd gaat?
Reputatie 7
Badge +4
Onderbroken kiestoon is voicemail melding. Voicemail kun je bereiken met 1233. Daarna is kiestoon weer normaal.
Onderbroken kiestoon is voicemail melding. Voicemail kun je bereiken met 1233. Daarna is kiestoon weer normaal.
Geprobeerd, maar ehm..... De telefoon doet het niet, dat is het dus niet.
Reputatie 5
Badge +3
Dan blijven er 2 opties over, of tele2 (KPN) reset op afstand de lijnkaart in centrale.
Of 2de optie je modem is begonnen met verhuizen naar de eeuwige jachtvelden,.
Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan.
Reputatie 6
Badge +5
Onderbroken kiestoon is voicemail melding. Voicemail kun je bereiken met 1233.
Daarna is kiestoon weer normaal.
Misschien als ze had kunnen bellen wel. :D
Maar het klopt gewoon niet dat er niet gebeld kan worden.
En nu er later door marlies lies ook al een nieuwe telefoon is geprobeerd,
wat ook niet hielp, is die ook wel uitgesloten.

Ik dacht eerst iets in de richting van dat ie doorgeschakeld stond of zoiets.
Heb ik er later weer bij weg ge-edit. 😳 Want dat was verkeerd om gedacht.
Want dan klopt het niet dat je wel gebeld kan worden, maar niet zelf bellen.

@marlies lies: Misschien te simpel gedacht, maar heb je ook al eens
een andere telefoonkabel tussen telefoon en modem geprobeerd?
(Dat verklaard niet de onderbroken toon, maar dat zou misschien
wel gewoon een voicemail kunnen zijn :? Dat weet ik niet.)
Reputatie 5
Badge +3
Is inderdaad nog te proberen een nieuw snoertje (baat het niet dan schaad het niet) gaat heel moeilijk kapot mits 1 van de RJ11 lipjes zijn afgebroken, dan is er geen goed contact meer, en krijg je rare storingen,.
Nieuw snoertje aangesloten. Zelfde effect.
Ik heb wel ontdekt dat als ik die kiestoon negeer en gewoon een nummer bel, dan opnieuw die rare kiestoon negeer en een tijdje wacht, ik toch wordt doorverbonden. Heel vreemd. Hoe kan dit?!!!!
Ps. De voicemail heb ik nooit geactiveerd omdat ik een antwoordapparaat heb. Toen ik ze probeerde te bellen kreeg ik het instellingsbandje en heb opgehangen.
Reputatie 5
Badge +3
Heel simpel, of je modem kaduuk of (waar ik eerder aan denk) een storing aan de andere kant van het IS/RA punt dus de Tele2 kant.
Zeker als je niks in de binneninstallatie hebt veranderd, spontaan kan er natuurlijk binnenshuis niks kapot gaan die deze storing veroorzaakt, in kaboutertjes geloven we niet.:D
Je heb al een reset gegeven, (dat is heel vaak de oplossing bij dit soort storingen) dus je hebt alles gedaan wat in je macht is, meer kan je niet doen!
Reputatie 7
Badge +4
Voicemail wordt standaard geactiveerd.
Reputatie 6
Badge +5
Nieuw snoertje aangesloten. Zelfde effect.
Ik heb wel ontdekt dat als ik die kiestoon negeer en gewoon een nummer bel, dan opnieuw die rare kiestoon negeer en een tijdje wacht, ik toch wordt doorverbonden. Heel vreemd. Hoe kan dit?!!!!
Ps. De voicemail heb ik nooit geactiveerd omdat ik een antwoordapparaat heb. Toen ik ze probeerde te bellen kreeg ik het instellingsbandje en heb opgehangen.
Jammer, zou een makkelijke oplossing geweest zijn. :D

Misschien dat ie toch per ongeluk doorgeschakeld staat?
Geen idee hoor. Maar kun je eens bellen, of eh, de hoorn van de haak
nemen en #21# in te typen en daarna weer ophangen?
Daarmee zet je een eventuele doorschakeling uit.
En daarna horen of dat misschien verschil maakt? 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Aha dan is deze link van de buren ook wel handig:
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1368
Reputatie 6
Badge +5
Ahaa. 🆒
Daarover heb ik net even een 'gesprekje' gehad met de virtuele assistent. :D
Tele2 zegt:Om je voicemail uit te schakelen bel je naar naar #61#.
Hang op en bel vervolgens naar #67#. Hang dan weer op.
Vanaf nu is je voicemail uitgeschakeld.
En dan zou de kiestoon toch echt weer normaal moeten zijn.
Alle 3 de codes gebeld, de kiestoon nog altijd het zelfde.....
Reputatie 6
Badge +5
Tja....Dan lijkt het toch echt een fout vanuit de telefonieservice te zijn.
Daar mag Tele2 aan de bak. Ze kunnen niet zeggen dat je niet alles geprobeerd hebt. 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Precies, lijnkaart eerst eens resetten lijkt hier een waarschijnlijk oplossing, als dat niet de oplossing is dan gaat het sleutelen worden in wijkkast of centrale,..
Reputatie 6
Badge +5
Ben toch benieuwd wat hier nou speelt. Helemaal omdat er blijkbaar
wel gebeld kan worden als de vreemde tonen genegeerd worden.
Badge +4
Dan ga ik wat vragen uitzetten, ik kom asap terug!
Badge +4
Geschakeld met collega van de technische dienst en die gaf aan dat er waarschijnlijk een doorschakeling was vastgelopen. Het voicegedeelte is opnieuw toegewezen en telefonie zal het zo weer doen.

Hij gaf ook aan dat het niets met de lijnkaart te maken had en vond daar wat van. :P

Als het goed is moet het binnen 15 min werken, laat je even weten of het is gelukt?
Reputatie 6
Badge +5
Jaaa zie, ik dacht in eerste instantie al dat er iets vanaf het telefonieplatform verkeerd ging.

@marlies lies: Als de telefonie het daarna weer doet kun je wel
weer eerst de voicemail van Tele2 weer uitzetten denk ik. :D
Dus #61# en dan ophangen en #67# en weer ophangen.

Maar goed, eerst maar eens zien dat het straks weer normaal werkt. 😳
Badge +4
Jaaa zie, ik dacht in eerste instantie al dat er iets vanaf het telefonieplatform verkeerd ging.

@marlies lies: Als de telefonie het daarna weer doet kun je wel
weer eerst de voicemail van Tele2 weer uitzetten denk ik. :D
Dus #61# en dan ophangen en #67# en weer ophangen.

Maar goed, eerst maar eens zien dat het straks weer normaal werkt. :$

Zal waarschijnlijk niet nodig zijn. Telefonie pakket is gedprovisioned en opnieuw toegewezen.