beantwoord

Tele2 issue uitgaand bellen

• 10 juni 2016
  • 8 reacties
  • 254 x bekeken

Ik heb een vreemde situatie met het bellen met de vaste telefoon:
1) als ik gebeld wordt dan kan de beller mij horen en ik kan de beller horen -> OK
2) als ik bel dan kan ik de opgebelde persoon horen maar deze kan mij niet horen -> niet goed!
Wie kent dit probleem? Het heeft volgens mij niks te maken met de thuistelefoon (draadloos DECT) en het modem (cold start maakt geen verschil).
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 14 juni 2016, 15:29

1) Er loopt een gewone telefoon kabel (+/- 15m) vanaf het aansluitpunt naar de router. Vanaf de router het bijgeleverde kabeltje naar de thuiscentrale van en DECT telefoonset.
2) Ik heb de router twee dagen geleden een keer gereboot om te kijken of dat verschil uitmaakt.
3) Verder heb ik ook de thuiscentrale een keer opnieuw opgestart.
In alle gevallen houd ik het genoemde probleem:
- bij gebeld worden is er twee richtingscommunicatie
- bij bellen vanaf de vaste lijn hoort de gebelde mij niet terwijl ik wel de gebelde hoor.

Groeten,
Aart-Jan

Hoi Aart-Jan,

Dan ben ik bang dat je onderdeel bent van een klein groep klanten die een storing ervaart met hun vaste telefoon. Dit wordt ook in dit topic benoemd. Zoals je daar kunt lezen ervaart Jeroendemuzikant (een Goldmember bij ons) dit niet. Het gaat dus niet voor iedereen op.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Badge +4
Hoi sjulekrupen,

Dank je wel voor je bericht en welkom op het forum!

Om je goed te kunnen helpen heb ik wat meer info van je nodig. Zou je antwoord willen geven op de volgende vragen:
- Op welke manier heb je de router e.d. aangesloten. Zou je met je omschrijving willen beginnen vanaf het IS/RA punt?
- Wanneer is daarnaast de laatste keer dat je de router gereboot hebt?
- Op welke manier heb je uitgesloten dat het aan je telefoon ligt?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
Hoi sjulekrupen,

Dank je wel voor je bericht en welkom op het forum!

Om je goed te kunnen helpen heb ik wat meer info van je nodig. Zou je antwoord willen geven op de volgende vragen:
- Op welke manier heb je de router e.d. aangesloten. Zou je met je omschrijving willen beginnen vanaf het IS/RA punt?
- Wanneer is daarnaast de laatste keer dat je de router gereboot hebt?
- Op welke manier heb je uitgesloten dat het aan je telefoon ligt?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice

1) Er loopt een gewone telefoon kabel (+/- 15m) vanaf het aansluitpunt naar de router. Vanaf de router het bijgeleverde kabeltje naar de thuiscentrale van en DECT telefoonset.
2) Ik heb de router twee dagen geleden een keer gereboot om te kijken of dat verschil uitmaakt.
- bij bellen vanaf de vaste lijn hoort de gebelde mij niet terwijl ik wel de gebelde hoor.

Groeten,
Aart-Jan
Badge +4

Groeten,
Aart-Jan

Hoi Aart-Jan,

Dan ben ik bang dat je onderdeel bent van een klein groep klanten die een storing ervaart met hun vaste telefoon. Dit wordt ook in dit topic benoemd. Zoals je daar kunt lezen ervaart Jeroendemuzikant (een Goldmember bij ons) dit niet. Het gaat dus niet voor iedereen op.

Groetjes Maurice

Groeten,
Aart-Jan

Hoi Aart-Jan,

Groetjes Maurice

Interessante constatering. Maar dit probleem treedt slechts sinds 5 dagen op. Daarvoor heb ik deze klachten nooit gezien.
Als het dan niet aan de thuisapparatuur ligt en bij meerdere gebruikers optreedt is het toch een storing in het onderliggende netwerk (tele2, etc...).
Ik heb aanvullend nog een test gedaan met een andere thuis telefoon (draadloos, Philips DECT met één basisstation).
Hiermee krijg ik precies hetzelfde probleem als met mijn Gigaset basisstation met twee draadloze DECT toestellen.

Daarmee kan het dan alleen nog liggen aan de router (witte ComTrend VI 3223u Multi DSL IAD via Tele2)
of ergens in het onderliggende netwerk (Tele2, etc...).
De kabel naar het accesspunt lijkt me verder OK want de internet aansluiting ondervindt geen probleem.

Aart-Jan
Het ligt waarschijnlijk niet aan die specifieke router, hier is de Comtrend CT-6373 in gebruik en wij hadden exact hetzelfde probleem. Klein detail was wel dat het probleem zich niet bij alle gebelde nummers voordeed. Het leek meer een soort routering issue.

Vreemd genoeg is het probleem even spontaan verdwenen als het gekomen is. Wellicht dat de technische dienst het ondertussen heeft opgelost?
Het ligt waarschijnlijk niet aan die specifieke router, hier is de Comtrend CT-6373 in gebruik en wij hadden exact hetzelfde probleem. Klein detail was wel dat het probleem zich niet bij alle gebelde nummers voordeed. Het leek meer een soort routering issue.

Vreemd genoeg is het probleem even spontaan verdwenen als het gekomen is. Wellicht dat de technische dienst het ondertussen heeft opgelost?

Dank voor de melding. Bij ons is het probleem inmiddels ook verdwenen.
Badge +4

Combinatie van. Maar het klopt wel wat je zegt.