Storing vaste telefonie

• 9 september 2018
  • 17 reacties
  • 3407 x bekeken

sinds gisteren niet kunnen bellen of gebeld worden, Internet en TV in orde

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je de telefoonhoorn oppakt, gaat dan het lampje bij TEL1 op het modem branden? Indien niet, dan is de telefoon of de bekabeling waarschijnlijk defect.
sinds gisteren niet kunnen bellen of gebeld worden, Internet en TV in orde
Reactie op bericht Eric:
geen lampje bij Tel1 Modem is nieuw sinds begin juli
Op modem is poort Tel 1 niet in gebruik. Er is ook een personenalarm aangesloten.
Alles gedaan door monteur Tele2
Uit wandcontactdoos komt 1 kabeltje via aftakking ( niet met stekker dus)
het heeft wel gewerkt
Reputatie 7
Badge +4
Als er geen aansluiting zit op poort TEL1, waar zit dan dit persoonsalarm op aangesloten? Of heb je een apart vast telefoniepakket wat LOS staat van je internet/TV pakket? Is de internet aansluiting ook van Tele2?
Alles is van Tele2, 3 in 1 pakket, dus Internet TV en Bellen
De telefoon is verbonden met het alarmkastje, het zit wat vreemd aangesloten maar wel door een vakman !
Ik ga de aansluitingen bekijken en vertel dat dan hier.
De aansluitingen zijn:
van wandcontactdoos met dun kabeltje (een aftakking) naar DSL
Internet (via kabel) op Lan1 , decoder Interactieve TV Lan 2
Alarmkastje op Tel 2, de telefoon is afgetakt van alarmkistje
Af en toe valt ook Internet uit, de mededeling is dan dat de verbinding
van toegangspunt ( de wandcontactdoos ? defect zou zijn.
Komt dan wel weer verbinding !
Als een reactie van mij uitblijft komt dat doordat ik niet op internet kan!
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan er helaas geen kaas van maken. Persoonsalarmen via een VOIP lijn lijkt me zo ie zo niet echt de beste oplossing.. Misschien moet je weer die techneut eens inhuren.
De techneut was de monteur van Imtech-Amersfoort die namens Tele2 mijn nieuwe modem kwam installeren op 20 juni.
Wist er zelf geen raad mee ( de installatie) dus daarom dit laten doen.
Het heeft sindsdien wel gewerkt tot afgelopen zaterdagochtend.
Hoe kan ik een monteur aanvragen, via Tele2 dan. Bellen gaat niet.
Weet u hoe ik Imtech via email kan bereiken ?
De virtuele assistent van Tele2 snapt er ook niets van.
Reputatie 7
Badge +4
De monteurs van Imtec doen nieuwe installaties, niet echt reparaties.. Maar, misschien is de persoonsalarmering wel zelf defect? KUn je ook naar zo'n ding toebellen? en wat hoor je dan als je dat nummer belt.
Ik ga dat proberen. Heb ook steeds uitvallen internetverbinding. Door even uitschakelen modem en dan via probleemoplossing komt melding dat IP configuratie onjuist is, wordt opgelost en dan is er weer verbinding voor zolang het duurt.
Heb intussen nog geprobeerd de verbinding g telefoon-modem rechtstreeks in poort Tel1 te doen en niet via het alarmkastje maar dat gaf geen resultaat.
Moet in zo'n geval zelf een techneut gezocht worden, is dat niet mogelijk via Tele2?
Wij ( echtpaar) zijn beiden 92 en niet meer zo mobiel en de persoonsalarmering is voor ons belangrijk.

Tele2 zal toch wel relaties hebben met reparateurs ? Hebt u een tip ?
Het probleem lijkt in de aansluitingen op het modem te zitten die blijkbaar niet op de juiste manier zijn gedaan ?
Heb intussen via (mobieltje) contact gehad met Klantenservice. Zij konden op een of andere manier "in " het modem kijken.
Volgens hen is het modem niet in orde ( pas nieuw sinds juni !) er komt een nieuwe en daarna komt monteur dit installeren.
Ben al blij dat internet het weer doet !
Bedankt voor de reacties.
Reputatie 5
Badge +2
Hé RuudM,

Vervelend dat je op dit moment je telefoonlijn niet kunt gebruiken maar gelukkig is de oplossing onderweg en hopelijk zal het allemaal niet al te lang duren!

Houdt je ons op de hoogte?

Groet, Kevin
Een tussen bericht:
vandaag al nieuw modem ontvangen, Imtec heeft gebeld, komt morgen installeren.
Wordt vervolgd....
Ruud
Zonet (15.45 ) is monteur geweest, heeft nieuwe modem geïnstalleerd en wifi instelling laptop en tablet aangepast.
P.C. is bedraad.
Alles werkt weer, de telefoon en vooral ook ons personenalarm.
De monteur wist geen directe oorzaak aan te wijzen, het belangrijkste is dat het weer werkt.
Onze ervaring met Tele2, ook vroeger al eens ( wij zijn al lang klant) is nog steeds positief !
Nu nog het "oude"modem terugsturen.
groeten van Ruud ( en bedankt voor de reacties)
Reputatie 5
Badge +2
Super dat het opgelost is Ruud!

Had je het retouradres al van de monteur ontvangen?

Groet, Kevin
De bij de doos met modem gevoegde brief had ook een zelf plakkend
retour etiket dus morgen even bij de super afgeven voor Post.nl
Heel netjes allemaal
Ruud
Reputatie 5
Badge +2
Top! Dan ga ik het topic bij deze sluiten.

Mocht je nog meer vragen hebben kun je altijd een nieuw topic openen, klik daarvoor hier