beantwoord

Storing telefonie Tele2

• 24 juli 2015
  • 66 reacties
  • 2789 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

66 reacties

Badge +4
Ik ben net binnen maar ga het gelijk nakijken voor je André!
Badge +4
Hey André,

Ik zie dat je voice gedeelte inmiddels geregistreerd is in het modem. Met andere woorden, het zou nu moeten werken.
Heb je het al geprobeerd?

Groetjes Maurice
Ha Maurice,

Het is maar goed dat ik zelf weer aan de bel trek want anders hoor je van tele2 namelijk helemaal niets!!!!!!!
Ja het werkt. Maar waarom zegt niemand dat dan eens even????
Waarom neemt niemand even de moeite om contact op te nemen en te zeggen dat het weer in orde zou moeten zijn.
Vandaag precies 10 (TIEN) weken geleden is de ellende begonnen. Dat is toch geen storing van een paar uur. Maar nee hoor, geen enkele reactie. Geen enkel berichtje. Niets van wat er nu eigenlijk mis was en hoe het kwam dat we zonder telefoon zaten. ERG MAGER ALLEMAAL.
En dan het volgende. Waar moet ik zijn voor een vergoeding van de geleden schade? Want ik heb wel tien weken zonder telefoon gezeten en alles mobiel moeten doen. En de abonnementskosten aan tele2?

Ik hoor het (misschien) wel.

Groeten André
Reputatie 6
Badge +5
Nou nou, hè hè, het werkt eindelijk weer.
Die vergoeding kun je zelf aanvragen op https://www.tele2.nl/vergoeding/
En die zal je naar aanleiding van dit verhaal ook wel krijgen. 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Dat daar een technische dienst een maand over moet doen, om die storing eruit te vissen,..
Zegt dat wat over de TD?,....:?
Badge +4
Dat daar een technische dienst een maand over moet doen, om die storing eruit te vissen,..

Of over de bezetting op het moment. Daarnaast betreft dit een offnet product (op het domein van KPN) waardoor wij niet alles zelf kunnen helaas.
Dit is uitgezet bij KPN en blijkbaar wordt er geen terugkoppeling gegeven op het doorgegeven contactnummer.
De terugkoppeling klinkt als volgt: 3.Oorzaak KPN Domein (Backbone), storing in DSLAM
02-09-2015 13:40:15 Na repro zien wij het telefonie pad weer in dienst, we zien netjes een MAC adres aangeleerd staan

Het meest belangrijke is dat het werkt toch?

Je weet hoe je een vergoeding kan aanvragen, houd deze wel redelijk. Gevolgschade wordt niet vergoed voor consumentendiensten dus vraag daar ook niet om. Dat zal alleen maar resulteren in dat je verzoek afgewezen wordt.

Heb je nog andere vragen?
Reputatie 5
Badge +3

Of over de bezetting op het moment. Daarnaast betreft dit een offnet product (op het domein van KPN) waardoor wij niet alles zelf kunnen helaas.
Dit is uitgezet bij KPN en blijkbaar wordt er geen terugkoppeling gegeven op het doorgegeven contactnummer.
De terugkoppeling klinkt als volgt: 3.Oorzaak KPN Domein (Backbone), storing in DSLAM
02-09-2015 13:40:15 Na repro zien wij het telefonie pad weer in dienst, we zien netjes een MAC adres aangeleerd staan

Je weet hoe je een vergoeding kan aanvragen, houd deze wel redelijk. Gevolgschade wordt niet vergoed voor consumentendiensten dus vraag daar ook niet om. Dat zal alleen maar resulteren in dat je verzoek afgewezen wordt.

Heb je nog andere vragen?

Kan me best voorstellen als Kpn ertussen zit dat het niet 123 is opgelost, maar de klant neemt wel een dienst af via tele2,.
Blijf toch van mening dat Tele2 de klant wel op de hoogte had kunnen houden over de voortgang.
Tien weken de klant niet informeren is toch op z'n zachts gezegd niet erg netjes, ongeacht de aard van de storing, of ziet ik dat verkeerd?
Helaas is de telefonie nog niet zo het hoort te zijn. Je kunt de spraak van de ander zonder problemen volgen, maar spraak van mijn kant komt met horten en stoten binnen. Nadat dit door verschillende mensen werd gemeld heb ik vanaf een ander nummer naar de huislijn gebeld en dit is inderdaad niet in orde. Het komt een beetje als wawawawawa binnen. Helaas dus niet in orde.

Is het genoeg dat ik het hier meld, of moet ik dat via de klantenservice doen?

Bovenstaande berichten had ik overigens nog niet gelezen, want ik kreeg geen meldingen meer dat er nieuwe berichten waren.

Groet André
Reputatie 5
Badge +3
Helaas is de telefonie nog niet zo het hoort te zijn. Je kunt de spraak van de ander zonder problemen volgen, maar spraak van mijn kant komt met horten en stoten binnen. Nadat dit door verschillende mensen werd gemeld heb ik vanaf een ander nummer naar de huislijn gebeld en dit is inderdaad niet in orde. Het komt een beetje als wawawawawa binnen. Helaas dus niet in orde.

Is het genoeg dat ik het hier meld, of moet ik dat via de klantenservice doen?

Bovenstaande berichten had ik overigens nog niet gelezen, want ik kreeg geen meldingen meer dat er nieuwe berichten waren.

Groet André

Je kan nog de telefoon rechtstreeks in tel1 prikken met een telefoonsnoertje (2xRJ11) dan kan je de binnenbekabeling in iede geval uitsluiten, mocht dit niet helpen dan verdenk ik een los of niet goed doorgedrukte/aangeknepen RJ45 connector in wijkkast.
Reputatie 4
Badge +3
Hi AndreO,

Zou je willen laten weten of het wel goed werkt als je de telefoon rechtstreeks inprikt, zoals Help2014 (waarvoor dank!) aangeeft?

Groet,
Rick
Reputatie 6
Badge +5
:? Als je dit hele topic terug gaat lezen, dan kun je er denk ik wel vanuit gaan
dat de telefoon rechtstreeks in het modem in tel.1 zit 'ingeprikt'...Als je het mij vraagt. :8
Hij zou misschien nog eens een ander kabeltje kunnen proberen. Maar of dat wat uitmaakt?

En dan nog eens wat. De volgende dingen werden in 3 reacties door Maurice gezegd:
1. (27 juli) Het ticket dat is uitgezet naar KPN is zonder oplossing teruggekomen.
Er is vastgesteld dat het probleem niet in het KPN domein zit.

2. (26 augustus) KPN dient VLAN 33 na te kijken.
Deze komt namelijk niet aan bij het modem van de klant/werkt niet.

3. (4 september) De terugkoppeling klinkt als volgt: 3.Oorzaak KPN Domein (Backbone),
storing in DSLAM 02-09-2015 13:40:15 Na repro zien wij het telefonie pad
weer in dienst, we zien netjes een MAC adres aangeleerd staan.

Nou? :? Op zich wel ja. Maar jullie vinden het wel best hoe dit door KPN behandeld is?
En hoelang het daardoor geduurd heeft? KPN beweerd dat het niet in hun domein zit,
maar daar blijkt het dus later wel te zitten.

Is er trouwens niet een probleem met zijn upload, als hij zo slecht te verstaan is?
En als de spraak van zijn kant met horten en stoten binnen komt aan de andere kant?
Reputatie 5
Badge +3
Ja, dat zegt alles over de binnenbekabeling, daar kan uiteraard een breukje inzitten (bijna los draadje) je wil niet weten hoe vaak dat voorkomt.,
Ok dan, ik steek de telefoon rechtstreeks in de tel1 aansluiting en draai een nummer. Ik hoor dat de telefoon overgaat maar stopt. Opnieuw geprobeerd, geen kiestoon. Wat nu weer. Andere aansluiting geprobeerd, geen kiestoon meer. Modem gereset. Jawel weer wel kiestoon en ........ geen storing meer. Lijn is prima.

Ook vandaag paar keer geprobeerd, lijn is goed! Wie snapt het nog?

Overigens, de vergoeding is toegekend. Een bedrag van 33,33 euro. 28,33 euro voor de TV storing (hoezo TV storing?!?) en 5 euro voor het bellen naar de klantenservice. Ja, ze hebben het nauwkeurig uitgerekend hoor, dat dan weer wel. 12 euro per maand komt neer op 28,33 voor 10 weken. Geweldig toch?

Nu maar hopen dat we deze geschiedenis voor het eerst en voor het laatst hebben meegemaakt. Want ik vind het geen schoonheidsprijs verdienen.

André
Reputatie 5
Badge +3
Na het opnieuw inregelen van het modem, had er i.d.d. een reset moeten plaatsvinden.
Ging er eerlijk gezegd vanuit dat dat tevens op afstand gedaan was,
Tja nu was resetten een must, en was het niet gebeurd;)
Reputatie 6
Badge +5
:? Voor de tv storing? :? 😃 Oowkeej?
Enne...Had je de telefoon eerst anders aangesloten dan?
Nou, maar hopen dat het nu goed blijft dan. 🙂
Reputatie 7
Badge +5
Fijn natuurlijk dat de phone weer werkt,
Hoewel ik het AndreO een vergoeding van harte gun, de financiële afdeling die vergoedingsaanvragen behandeld is van 't padje ?
Lijkt me toch een afdeling die uiterst nauwkeurig moet zijn en hier bewijst forse steken te laten vallen.