beantwoord

Storing telefonie Tele2

• 24 juli 2015
  • 66 reacties
  • 2789 x bekeken

Beste allemaal,
Vandaag precies 4 weken geleden zou mijn nieuwe abonnement ingaan. Ik heb sinds jaren tele2 zonder noemenswaardige problemen, maar op de bewuste 26e juni viel alle signaal weg. Geen internet meer en geen telefoon. Uiteraard al "ik weet niet hoeveel" mensen van tele2 klantenservice aan de lijn gehad. Vele testen gedaan. KPN monteur aan huis geweest.
Vandaag twee weken geleden een sms gekregen dat de storing is doorgegeven aan het hoofdkantoor. Maar die zijn denk ik op vakantie want ik hoor of zie van niemand iets. Ondertussen heb ik wel weer internet.
Klacht ingediend via het klachtenformulier op de site. Drie dagen geleden en nog niets gehoord. Wat een BELACHELIJKE toestand.
IK BEN ER ZO LANGZAMERHAND WEL KLAAR MEE!
Wie weet leest iemand van tele2 dit en gebeurt er eindelijk eens iets (nuttigs).

Groet André
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 4 september 2015, 15:40

Hey André,

Ik zie dat je voice gedeelte inmiddels geregistreerd is in het modem. Met andere woorden, het zou nu moeten werken.
Heb je het al geprobeerd?

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

66 reacties

Badge +4
Hoi André,

Ik snap wel dat je er langzamerhand klaar mee bent wanneer je 2 weken op een reactie wacht en deze tot op heden uit is gebleven.
Je geeft gelukkig aan dat je ondertussen weer internet hebt maar aan de titel te zien heb je nog geen telefonie. Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Wat heb je daarnaast precies aangegeven in je klacht? Het kan een aantal werkdagen duren voordat hier een terugkoppeling over komt.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
En Maurice? Ik heb je vanmorgen een pb gedaan. Kun je er iets over zeggen wat er aan de hand is?

Groeten André
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb een vermoeden dat Maurice zijn werktijd er na 8 uur wel op zit. :)
Maar je weet maar nooit.

Ging er alleen een nieuw abonnement in of moest je ook andere
apparatuur (ander modem?) aansluiten vanaf een bepaalde datum?
Badge +4
Bedankt voor je gegevens André!
Ik ga het gelijk uitzoeken voor je!
Badge +4
Daar ben ik weer!

Het ticket dat is uitgezet naar KPN is zonder oplossing teruggekomen. Er is vastgesteld dat het probleem niet in het KPN domein zit.
Om deze reden heb ik je een nieuw modem toegezonden. Hopelijk lost dat het probleem op. Je zult deze binnen 5 werkdagen moeten ontvangen.
Laat je weten of deze voor de oplossing heeft gezorgd?

Groetjes Maurice
Daar ben ik weer!

Het ticket dat is uitgezet naar KPN is zonder oplossing teruggekomen. Er is vastgesteld dat het probleem niet in het KPN domein zit.
Om deze reden heb ik je een nieuw modem toegezonden. Hopelijk lost dat het probleem op. Je zult deze binnen 5 werkdagen moeten ontvangen.
Laat je weten of deze voor de oplossing heeft gezorgd?

Groetjes Maurice

Dag Maurice,

Drie weken geleden is reeds vastgesteld dat het probleem niet in het KPN domein zit. Een ander modem heb ik al geprobeerd en geeft dezelfde storing, dus ik vrees dat ook dat de oplossing niet gaat zijn. Maar goed, we zullen zien!
Bedankt voor zover.

Mvg André
Hoi Maurice,

Zojuist heb ik nogmaals het modem van mijn zoon geprobeerd (identiek modem) dat op verzending ligt te wachten omdat hij pas verhuisd is. Ik heb dit modem aangesloten met een nieuw kabeltje en zijn splitter rechtstreeks op de binnenkomende kabel van kpn. Resultaat: na een poosje knipperende groene lampjes -> ROOD. Alles is dus dubbel gechekt. Het zal niet opgelost zijn met een nieuw modem.

Mvg André
Reputatie 6
Badge +5
Splitter? Waarvoor heb je die er tussen dan?
Ook al eens zonder geprobeerd? En dat modem was ook van Tele2?

Welk(e) lampje(s) worden er rood eigenlijk?
Dag Maurice,

Ik heb vanmorgen het nieuwe modem ontvangen en aangesloten. Het power lampje én het dsl lampje branden! Dus ik kreeg al een beetje moed. Telefoonstekkertje er in gestoken maar helaas geen telefoon. Toen wilde ik een berichtje op dit forum zetten maar bleek ik ook geen internet te hebben, althans, niet draadloos. Netjes ingelogd met het wachtwoord, jawel. Wel verbinding met het modem maar geen internet beschikbaar. Weet jij het nog? Ik geloof dat er maar één ding meer op zit. En dat is: wegwezen want dit gaat me echt te lang duren. Ik wacht nog even je reactie af en dan beslis ik wat ik doe.
We zijn vanmiddag weg, dus testen kan ik vanmiddag niet doen. Ik zal het nieuwe modem er zo dadelijk aanhangen.

Mvg André
Jeroen,

Die splitter wordt niet als splitter gebruikt maar als verbinding en zit er (zoals aangegeven in de handleiding) al vele jaren tussen. Is altijd goed gegaan. Verbinding is ook het probleem niet, want via datzelfde lijntje komt wel mijn internet (weer) binnen.
Dat modem is inderdaad hetzelfde zwarte modem van tele2 als dat ik heb. Werkte tot voor kort prima bij mijn zoon, maar is nu niet in gebruik en wacht op verzending. Zoals ik al aangaf, als ik deze aansluit krijg ik binnen de kortste keren de rode lamp. En dan is mijn telefoonkabel nog niet eens aangesloten. Alleen de aansluiting die de meterkast binnenkomt in het modem. Laat ik die eruit dan is de lamp groen, zo snel ik de hoofdlijn aansluit wordt hij rood. Dat is trouwens het power lampje.

Mvg André
Reputatie 6
Badge +5
Blijft die na een tijd(je) ook rood, bij sommige modems is ie dan juist
bezig met laden. Kan de eerste keer wel even duren.
En zolang werkt het internet waarschijnlijk ook niet.
En misschien ook doordat er meerdere modems geprobeerd zijn?

Welk merk modem is dat eigenlijk?
Bij de Davolink die ik heb verloopt dat anders. :)

Als je wel internet hebt lijkt het modem niet echt
het probleem te zijn dat je geen telefonie hebt.....
Het is een Davolink. Zwart apparaat. Normaal gesproken gaat power groen branden en gaan twee andere lampjes groen knipperen. Na verloop van tijd gaan ze dan als het goed is groen branden, maar dat is dus nu niet het geval. Op dat moment gaat power rood branden. Wordt groen zodra ik de hoofdlijn er uit haal.
Ik geloof ook niet dat het modem het probleem is. Internet werkt zoals het hoort. Lijnen zijn door kpn doorgemeten. Niets mis mee. Maar geen telefoon....
Vorige week had ik iemand van de klantenservice aan de lijn die een tijd heeft zitten zoeken en op een gegeven moment ergens zag staan (ik weet niet meer waar) stopped. Hij zegt: Dat hoort niet. Hij zette het aan, was volgens hem de oplossing niet maar het gekke is wel dat mijn telefoon even tot leven kwam en de melding gaf: Nieuwe berichten. Dus er gebeurde wel degelijk iets.
De man van KPN zei me dat er beslist ergens een parameter bij tele2 verkeerd moet staan. Maar ik weet niet of er nu nog actief naar de oplossing van mijn probleem wordt gezocht. Ordermanagement heeft het terug gegeven aan de tweede lijn zonder zelf ook een oplossing gevonden te hebben. Oftewel: niemand weet hoe het zit.

Gr André
Dag Maurice,

Ik heb het al eerder voorgesteld, is het niet verstandig om een nieuwe verbinding op te zetten? Je collega zei dat dat wel weer drie weken duurt voor die dan in de lucht is. Maar het is ondertussen drie weken geleden dat ik het voorstelde.

Vanmorgen werd mijn maandbedrag afgeschreven, dat heb ik maar gestorneerd.

Gr André
Reputatie 7
Badge +5
Begrijpelijk maar onverstandig om je betalingsplicht als dwangmiddel te gebruiken.
Het systeem weet niet of er iemand storing heeft, die kijkt alleen of er facturen (niet) betaald zijn, gevolg is dat je in een incasso molen terecht komt, én zelfs word afgesloten.
Verstandiger is om de facturen "gewoon" te betalen en achteraf evt. een vergoeding (verrekening) aan te vragen.

Vanmorgen werd mijn maandbedrag afgeschreven, dat heb ik maar gestorneerd.
En toen? Niemand meer een idee?
Vandaag precies 5 weken zonder telefoon. Kwestie van: Jammer maar helaas?

André
Reputatie 6
Badge +5
Gaat power trouwens echt rood branden of word ie misschien oranje?
Dan zou het kunnen zijn dat ie eerst een update doet. Kan wel even duren.
Je hebt het modem ook al eens een hele dag, of nacht misschien, aangesloten
gelaten?

Gewoonlijk is het modem stuk als het powerlampje rood is, maar dan
zou die ook rood zijn als er geen dsl kabel in zit. Dus da's wel apart.

Bij de Davolink zou na een aantal minuten als ie helemaal is opgestart
het status lampje 3 seconden aan en 1 seconde uit om en om moeten knipperen.
Gebeurd dat wel? Dat geeft namelijk aan dat de telefoonservice gestart is.

Je ging dus alleen over naar een ander abonnement, niet een hogere snelheid?
Het lampje brandt al weken rood. Ik laat hem er (na een eventuele herstart of reset) gewoon in zitten. Ik heb nu wel gewoon internet via het modem. alleen geen telefoon. En zoals gezegd inderdaad, dsl kabeltje eruit en hij wordt groen.

Volgens de handleiding zijn er maar twee kleuren mogelijk groen en rood.

Status knippert snel achter elkaar en dsl brandt.

Jammer dat Maurice nu ook niet meer reageert. Misschien is hij voor drie weken op vakantie. Jammer dat niet iemand anders het overneemt want ik vermoed dat de zaak nu helemaal op zijn gat ligt.

Ik ging naar een abonnement met 20 mb in plaats van 8 mb.

Het nieuwe modem heb ik geprobeerd. Alles ging na verloop van tijd groen branden maar ik heb helaas geen telefoon.

Leest tele2 ook nog mee?

Bedankt voor het meedenken Jeroen.

Mvg André
Reputatie 6
Badge +5
:? Da's raar, dat ie groen word als je de dsl kabel er uit haalt.

Maar als de status snel knippert is er dus internet, en inderdaad geen telefoonservice.
Dus dat klopt al niet Ik zou maar eens vragen of ze dat met de ingang van het
nieuwe abonnement niet per ongeluk uit gezet hebben. Want daar lijkt het wel op.

Ja, misschien dat er weer effe iemand van Tele2 kan reageren en dat nakijken? :8

Graag gedaan natuurlijk. :)
Als het nu nog even opgelost word. 😃
Badge +4
Hoi Andre,

Ik ben net terug van mijn "weekend" en heb net de nieuwe berichten uit dit topic bekeken.

Het is inderdaad niet verstandig om de automatische incasso te storneren. Het is het verstandigst dat je vergoeding bepaald wordt wanneer het probleem opgelost is.
Ik krijg op dit moment inderdaad ook geen verbinding met het modem. Weet je zeker dat je het correct hebt aangesloten? Gebruik je bijvoorbeeld poort 3 of 4 voor je internet?
Een splitter is overigens niet nodig wanneer je gebruik maakt van VoIP. Deze moet ertussenuit!

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Maurice
Hallo Maurice,

Jouw weekend valt anders dan het mijne 😉 Fijn dat je er weer bent, dan heb ik tenminste het idee dat er iemand is die zich met mijn probleem bezig houdt.

Ok dan. Ik zal het bedrag wel weer overmaken als jij denkt dat dat beter is.

Het modem is correct aangesloten, ik heb op dit moment ook gewoon internet hoor. Poort 3 en 4 beide in gebruik.

De splitter zal ik er zo dadelijk tussen uit halen, maar die zit er al jaaaaren en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Maar goed, je weet nooit.
Ok, daar ben ik weer.
Splitter is er tussen uit gehaald. Modem gereset, precies hetzelfde probleem doet zich weer voor. Eerlijk gezegd Maurice geloof ik ook niet in deze oplossingen. Alles is hier aangesloten zoals het al die jaren al zit. Waarom zou dat nu opeens niet goed meer zijn?
Overigens hoor ik net wel van mijn vrouw en zoon dat het internet vanmiddag slecht was en instabiel.

Ik heb nu het oude modem er aan hangen want toen ik van de week het nieuwe probeerde en alles op groen stond had ik daarmee geen internet...

In afwachting van je reactie.

Groeten André
Reputatie 6
Badge +5
:? Da's alweer een apart iets, dat Maurice geen contact met het modem krijgt
terwijl je wel online bent. Ben nog steeds benieuwd wat er nu fysiek
veranderd is terwijl er alleen een nieuw contract in moest gaan?

En hoe komt het, dat een college het eerder wel voor elkaar kreeg
om de telefoonservice te starten? En dat ie daarna weer uitviel?

André, het nieuwe modem is ook een Davolink, of is dat een Comtrend?
Dat is een Comtrend Jeroen.

Ik had een abonnement internet/bellen (onbeperkt naar vaste tels). Daar betaalde ik iets van 45 euro voor. Ik kreeg een mailtje dat de tarieven omhoog gingen terwijl ik op internet de aanbieding zag internet/bellen 34 euro. Ik heb daar toen over gebeld van: Jongens hoe zit dat? Mijn tarieven gaan omhoog terwijl enz enz. Nee meneer als ik uw abonnement omzet naar een nieuw abonnement gaat u 34 betalen, krijgt u sneller internet en mag u onbeperkt bellen ook naar mobiel. Ok, daar zeg je geen nee tegen. Gaat in op 26 juni meneer. Prima.
26 juni krijg ik een mailtje: Meneer vandaag gaat uw nieuwe abonnement in. Keurig toch! Maar ja, de rest van het verhaal ken je 😞
Reputatie 6
Badge +5
'Krijgt u sneller internet'? Je bent dan naar 'Internet Basis' (VDSL) gegaan?

Daar zal het oude Davolink modem niet goed meer op gaan werken denk ik.
Misschien dat ie daarom nu traag is, omdat ie nog op een 'Light' snelheid
verbind? Misschien ook wel de reden dat daar de Power rood op blijft....
En misschien ook dat Maurice daarom geen connectie met het modem kreeg.
Weet ik allemaal niet zeker, maar dat zou kunnen.

Weten ze dan wel zeker dat de lijn al klaar is voor VDSL? Is overgezet?
Nou, als ik de snelheid meet heb ik regelmatig 14 Mb/sec dus dat is toch netjes (we komen van 8 en gingen naar 20. Hoger kan hier niet) Toen de KPN monteur hier was hadden we op dat moment zelfs 16. Het internet is (behalve vanmiddag dan :-)) ook geen probleem hoor.
Ik had internet toegang (offnet) en heb nu internet light.