vraag

Soms: Vaste telefoon rinkelt wel, maar daarna volgt stilte

Toon eerste bericht

48 Reacties

Dat is normaal gesproken wel verstandig!

Maar nu heb je problemen en zou je beter het modem aan kunnen laten staan tot je problemen opgelost zijn!
Hallo T2@user99,

Hedenmorgen liet ik aan Kevin van Tele2 weten dat ik het modem aan zou laten tot slaaptijd.

Daartegen maakte hij geen bezwaar.
Reputatie 7
Badge +4
Léonz schreef:

Hallo T2@user99,

Hedenmorgen liet ik aan Kevin van Tele2 weten dat ik het modem aan zou laten tot slaaptijd.

Daartegen maakte hij geen bezwaar.

Kevin werkt niet de hele en elke dag. Hij gaf aan dat als het modem wordt uit en aangezet de statistieken verdwijnen. Dus, 'be a man' en laat je modem net als de ijskast aanstaan.
Hallo eric,

Met "be a man" heeft dit in elk geval niets te maken.
Reputatie 7
Badge +4
Kevin van Tele2 schreef:

Omdat je modem nu ook weer uit staat wil ik je bij deze vragen om de komende periode het modem niet uit te zetten. Het modem registreert namelijk belangrijke informatie over de werking van de verbinding die ik niet kan uitlezen als het modem uit staat. Ook gaat de bijgehouden informatie verloren zodra het modem uit gezet wordt.

De bedoelde periode is meer dagen/weken dan uren! Anders kan hij je verder niet helpen.
Hallo eric,

Als Kevin van Tele2 terugkeert zal hij "de periode" wel nader definiëren.

Hedenmorgen reageerde ik 24 minuten na hem, dus dacht ik: "Hij zal er nog wel zijn".

Zo vreemd is die gedachte toch niet?

Of hij mij verder kan helpen zal hij zelf wel beslissen.
Reputatie 7
Badge +5
Het advies om het aan te laten staan is voor je eigen bestwil, maar je bent nogal eigenwijs dus ik zou zeggen zet de boel gewoon uit dan weet je zeker dat je lang kunt wachten om je probleem te kunnen diagnostiseren.
Ze hebben bij Tele2 wel meer te doen dan jou zaak alleen, tegenwerking schaadt jezelf want dan duurt het alleen maar langer.
Kijk de Goldmembers op dit forum zijn dat niet voor niets, ze weten hoe de procedures werken en hoe het werkt.
Maar goed je hoeft ook niet naar ze te luisteren, maar of dat slim is is een andere zaak.
Hallo Goldmember Cypher,

Bescheidenheid siert de mens. ☺
Reputatie 7
Badge +5
Eigenwijze Leonz, Koppigheid doet dat iig ook niet.
Welterusten!
Wie serieus genomen wil worden, zal zélf ook een ander serieus moeten nemen. Anders wordt het niks, noppes, nada 🤔
Reputatie 7
Badge +5
Idd je slaat de spijker precies op zijn kop, doordat jij de adviezen niet serieus neemt wordt het niks nopes nada.
Terwijl jou probleem wel serieus genomen wordt, maar goed je hebt altijd betweters.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet dus, maar veel succes met het oplossen van je probleem.
Want alles is al gezegd en daarom ga ik er iig geen energie meer in steken.
Volgens mij was Kevin van Tele2 de "hulpverlener".
Reputatie 7
Badge +4
Ja, maar je moet wel geholpen willen worden. Door elke keer het modem uit te zetten is dit niet mogelijk. Trouwens, als je het modem uitzet kun je ook niet bellen of gebeld worden!
Hallo eric,

Het modem aan laten staan ten behoeve van een meting is geen enkel probleem voor mij, ook al willen sommigen het beeld scheppen dat dit wèl zo zou zijn.

Omdat ik het niet voor mijn plezier doe, is mijn enige vraag: hoe lang moet het modem dan precies aan blijven?

Ik dacht dat een dag genoeg was, maar als het langer moet, wil ik precies weten: hoe lang dan? Hoeveel uren?

Ik vind dat geen ongepaste vraag.
Het lijkt mij: totdat Kevin de gelegenheid heeft gehad om de gegevens uit te lezen. Voor intermitterende storingen dus ook totdat er een aantal storingen zijn opgetreden.
Overigens is Kevin vandaag niet op het forum geweest, dus wacht af tot hij reageert.
Hallo WhTurner,

Inderdaad: als Kevin van Tele2 nog metingen wil verrichten, zal ik moeten wachten totdat hij zich hier nog eens meldt.

Overigens werkt alles sinds de start van dit topic weer storingsvrij.
Reputatie 7
Badge +4
Léonz schreef:

Hallo WhTurner,
Inderdaad: als Kevin van Tele2 nog metingen wil verrichten, zal ik moeten wachten totdat hij zich hier nog eens meldt.
Overigens werkt alles sinds de start van dit topic weer storingsvrij.

Dan valt er dus ook niets te meten. De historie is immers gewist doordat het modem is uitgezet.
Halllo eric,

Van begin af aan heb ik gezegd dat er lange tijd niets aan de hand is. Het eerste woord van de topic-titel is: „Soms“.

Het meet-idee kwam niet van mij en wellicht is het verstandig dat er eens gemeten wordt als er nog eens een probleem-periode van start gaat.
Reputatie 4
Badge +1
Hé Leonz, je had het modem inderdaad aan mogen laten staan. WhTurner/Cypher/eric zijn niet voor niets Goldmembers, ze weten waar ze over praten dus je mag ze best wat meer vertrouwen geven. Ik zal het in elk geval nog even voor je toelichten:

Mijn bedoeling was dat je het modem in elk geval aan zou laten staan totdat ik je een nieuwe reactie zou geven over de voortgang van de meting. Misschien was ik met 'de komende periode' daar niet duidelijk genoeg maar het was een bewuste keuze om er geen tijdslimiet aan te geven om te voorkomen dat je het modem uit zou zetten voordat ik in de gelegenheid was om het modem uit te lezen.

Op dit moment zie ik in het modem, welke nu 3 uur aan staat, geen fouten op de lijn maar gezien je ook niet continu problemen hebt zegt dit nog niet zoveel. Voor de meting zou het mooiste zou zijn is dat je meerdere storingen hebt zodat ik kan zien of dit terug te zien is.

Je laatste bericht over een storing van 3 november, is het internet sindsdien niet meer weggevallen?

Groet, Kevin
Hallo Kevin,

Sinds ik zei dat er weer een internetstoring was (dat was toen de derde keer in korte tijd), is er niets meer voorgevallen. Ook de telefoon zoemt zoals het moet.

In de tijd voordat ik voor het laatst een nieuw modem ontving was het veel erger: meer storing dan normaal functioneren. Jammer dat men toen geen metingen heeft verricht.

Zolang de Goldmembers vriendelijk blijven heb ik het volste vertrouwen in ze. 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Het zou mooi zijn dat je vanaf nu geen problemen meer hebt maar gezien de ervaringen die je al hebt denk ik dat dat iets te optimistisch is. Als je wil lijkt het mij daarom het beste om af te spreken dat ik na ongeveer een week ga kijken hoe je verbinding zich gedragen heeft, daarbij is het dus belangrijk om je modem niet meer uit te zetten totdat ik hier weer terug ben met een nieuw berichtje 😉
Hallo Kevin,

Het zou mij in het geheel niet verbazen als er na een week geen enkel probleem wordt geconstateerd. En dan begint de internet-uitval 8 weken daarna misschien opeens weer wel. Zo is het altijd gegaan.

De modem reset die jij voorstelde (minimaal 10 seconden het knopje indrukken) zou wel eens positief gewerkt kunnen hebben. Het was de eerste keer dat ik dat op die manier deed.

Ik heb nergens gezegd dat er vanaf nu geen problemen meer zouden komen. Dus te optimistisch ben ik ook niet. Maar er is nu duidelijk een stabiele periode ingetreden.

Als het fout gaat, ben ik de eerste die dat merkt. Ik stel daarom voor een meettraject te starten zodra ik nog eens een probleem constateer. Dan is meten veel zinvoller dan nu, denk ik.

Misschien kan dit topic nu gaan slapen en open blijven voor eventuele toekomstige updates.

Kan dat, alstublieft?

Reageer