beantwoord

Scam??

• Is lekker bezig
  • 9 reacties
Vandaag ging de telefoon, een medewerker en bedrijf(ben het naam vergeten) zei dat alle vaste- / landlijnen van KPN momenteel korting krijgen zonder hier iets voor te doen. Dit aanbod geldt niet voor internet bellen of andere vormen van telefonie. Eind van het gesprek kwam er nog een samenvatting van het gesprek zodat voor "jullie" ook alles kon worden opgenomen. En ik heb ja gezegd hierin. Na het gesprek dacht ik er pas aan dat het een oplichting kon zijn. Zou het kunnen dat die bedrijf mijn lijn van tele2 gaat overnemen?
Hoop op een spoedig antwoord.
Mvg,
Zhhou

icon Beste antwoord door Rena Chan 27 december 2017, 14:13

126198 schreef:

Ik heb een email ontvangen van het bedrijf
!!!!! Beldigitaal!!! Het was dus een 'verkoop truc' dat ze gebruikten. Waarbij ze zeiden dat het niet om een verkoop ging, maar uit eindelijk toch wel is. Heb met moeite de abbonement kunnen annuleren.

Goed dat je allemaal heb kunnen annuleren.

Dat soort bedrijven komen met zeer slimme verkoop trekjes, zoals " we zijn maar een advies bureau" of " we werken voor de providers" .

In elke geval, kun je bij ACM een klacht doen, kun het hier meer over lezen.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ja, dat kan. Maar als je geen opname hebt gegeven zullen ze je eerst een brief moeten sturen met bevestiging en 14 dagen annulerings termijn. Tele2 kan dit echter niet stoppen. Als dat andere bedrijf de lijn opeist ter overname moeten zij direct medewerking geven zonder dat ter discussie te stellen. Maar jij kan dat nieuwe bedrijf uiteraard wel aanspreken omdat dit dan tegen het consumentenrecht ingaat.
Reputatie 2
Badge +3
@Zhhou,zolang dat bedrijf geen bankgegevens van je hebben kunnen ze m.b.t. factureren niks beginnen,..
Is dat wel het geval? dan heb je i.d.d. altijd nog een bedenktijd om alles te cancelen.
Een moderator zou ook nog kunnen kijken of er een aanvraag is op jouw lijn, dan weet je zeker of je wel dan niet ergens aan vast zit.

Succes!
eric schreef:

Ja, dat kan. Maar als je geen opname hebt gegeven zullen ze je eerst een brief moeten sturen met bevestiging en 14 dagen annulerings termijn. Tele2 kan dit echter niet stoppen. Als dat andere bedrijf de lijn opeist ter overname moeten zij direct medewerking geven zonder dat ter discussie te stellen. Maar jij kan dat nieuwe bedrijf uiteraard wel aanspreken omdat dit dan tegen het consumentenrecht ingaat.

En ik ben zelf niet diegene die waarvan de telefoon is, het was tijdens het werk. Kunnen ze dat dan gewoon de lijn overnemen zonder dat ik de eigenaar ben?
Ze zeiden niet dat het om een lijn overname ging. Alleen om een korting op de telefoonrekening die we nu al hebben.
126198 schreef:

eric schreef:

En ik ben zelf niet diegene die waarvan de telefoon is, het was tijdens het werk. Kunnen ze dat dan gewoon de lijn overnemen zonder dat ik de eigenaar ben?

Ik wil niet dat mijn baas problemen krijgt door mij.
Ik vroeg me af of iemand van tele2 even in het systeem kan kijken of er iets veranderd is of dat er zo een hoge rekening komt te staan.
Mvg,
Zhou
Tele2 kan toch niet meewerken als ik niet de eigenaar ben?
Help2014 schreef:

@Zhhou,zolang dat bedrijf geen bankgegevens van je hebben kunnen ze m.b.t. factureren niks beginnen,..
Is dat wel het geval? dan heb je i.d.d. altijd nog een bedenktijd om alles te cancelen.
Een moderator zou ook nog kunnen kijken of er een aanvraag is op jouw lijn, dan weet je zeker of je wel dan niet ergens aan vast zit.

Succes!

Cancelen? Ze zeiden dat ze van de kpn lijn waren en zouden een email sturen, maar dat hebben ze niet gedaan.
Als ik nou mijn vaste bellen opzeg en dan internet bellen neem. Kan die andere bedrijf dan nog iets doen?
Reputatie 1
Badge
Hallo 126198,

Ik zou dit even in ons systeem kunnen nakijken.
Als je mij het nummer zend doormiddel van een privebericht dan kijken we direct.

Zend mij het bericht via onderstaande link.
Privébericht naar Erwin

Groet,

Erwin
Reputatie 1
Badge
Hi 126198,

Dank je wel voor je bericht.
Ik heb dit in onze systemen nagekeken en zie (nog) geen wijzigingen.

Als er een verzoek van een andere partij komt voor een overstap dan mogen wij dit niet blokkeren.
Mocht er een email bij jou of je baas dan nav deze email contact opnemen met de betreffende partij en gebruik maken van de respijtperiode.

Groet,
Erwin
Dank u wel voor jullie hulp.
!!!!! Beldigitaal!!! Het was dus een 'verkoop truc' dat ze gebruikten. Waarbij ze zeiden dat het niet om een verkoop ging, maar uit eindelijk toch wel is. Heb met moeite de abbonement kunnen annuleren.
Reputatie 3
Badge +1
126198 schreef:

Goed dat je allemaal heb kunnen annuleren.

Dat soort bedrijven komen met zeer slimme verkoop trekjes, zoals " we zijn maar een advies bureau" of " we werken voor de providers" .

In elke geval, kun je bij ACM een klacht doen, kun het hier meer over lezen.
Reputatie 4
Badge +4
Nou, over dat bedrijf is inderdaad heel wat te melden!
https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0383020027
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/beldigitaal-440708
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2017/11/15/ongewenste-lijnkaping-nieuwe-aanbieder/
Reputatie 1
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag! Groet Erwin