beantwoord

Probleem met opzeggen

Mijn Klacht:

Wij zijn overgestapt van Tele2 naar KPN, daarbij gebruik gemaakt van de opzegservice. Aangezien een lange buitenlandse vakantie stond gepland in april hebben wij opgezegd op 27 feb per 31 maart (1 maand opzegtermijn), en de nieuwe aansluiting 8 mei gepland. Aan KPN dit doorgegeven maar tot onze verbazing ontvingen wij direct na het weekend (maandag 2 maart) een bevestiging van de opzegging maar per 8 mei. We hebben zowel KPN als Tele2 gebeld. En Tele2 wegens uitblijven van reactie ook per email (op 4 maart) doorgegeven dat we opzeggen per 31 maart. Daarna lang verhaal met vele emails en telefoontjes en uitblijvende reactie van Tele2 tot onze verbazing heeft Tele2 een incasso buro ingeschakeld en wordt er gedreigd met een boete van 109 euro te betalen binnen vijf dagen en anders een civiele procedure etc. Bizare klanten behandeling na jaren trouwe klant.
Gewenste Oplossing:

Als Tele2 de abonnements rekening van 45 Euro voor April (toen wij op vakantie waren ) terugtrekt.
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 9 juni 2015, 10:32

Hoi Johan,

Een aantal weken geleden heb ik om je gegevens gevraagd. Jammer genoeg heb ik tot op heden nog niets ontvangen. Mocht je nog hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Zo verbazend is het allemaal niet.
Tele2 heeft geen correspondentie @mail-adres dus daar kun je weinig antwoord op verwachten.
Jij zegt 4 maart middels @mail opgezegd te hebben per 31 maart, dat kan alléén telefonisch waar je een bevestiging van krijgt.
Je zegt ook dat je KPN de opdracht hebt gegeven de overstapservice te regelen per 8 mei.
Dat is het enige wat bij beide partijen bekend was, levering KPN gaat in, levering Tele2 stopt op 8 mei.
Het bijkomende probleem wat je nu hebt (incasso) is een logisch gevolg als je zomaar storneert omdat je dénkt gelijk te hebben.
zowel gebeld als emails naar tele2 gestuurd dus dan verwacht ik van Tele2 een goede behandeling en uberhaupt een antwoord
Zo verbazend is het allemaal niet.
Tele2 heeft geen correspondentie @mail-adres dus daar kun je weinig antwoord op verwachten.
Jij zegt 4 maart middels @mail opgezegd te hebben per 31 maart, dat kan alléén telefonisch waar je een bevestiging van krijgt.
Je zegt ook dat je KPN de opdracht hebt gegeven de overstapservice te regelen per 8 mei.
Dat is het enige wat bij beide partijen bekend was, levering KPN gaat in, levering Tele2 stopt op 8 mei.
Het bijkomende probleem wat je nu hebt (incasso) is een logisch gevolg als je zomaar storneert omdat je dénkt gelijk te hebben.
zou goed zijn als iemand van tele2 reageert
Reputatie 4
Badge +5
He johanheij,

Bedankt voor je bericht! Wat balen dat dit allemaal langs elkaar heen loopt zeg! Je geeft aan dat je de opzegging aan ons per mail hebt doorgegeven, maar zoals Bombarie ook aangeeft is mailen geen contactmogelijkheid. Daarnaast heb je gebruikgemaakt van de opzegservice van KPN, het is dan niet nodig om zelf het abonnement bij ons op te zeggen. Dit doet KPN dan voor je. Het kan verschillende redenen hebben dat KPN de lijn later van ons overneemt. Zo dienen wij de lijn eerst vrij te geven, zodat KPN deze over kan nemen. Waarom KPN dit niet op de aangegeven datum doet, kan ik helaas niet zeggen.

Verder is het mij onduidelijk waarom je vind dat de factuur onterecht is, want je bent nog klant bij ons tot 8 mei. De overstap zal ook naadloos in elkaar overlopen en je zult dus niet met dubbele kosten komen te zitten. Daarnaast geef je aan dat je een boete hebt gekregen, voor wat is deze boete? Of zat je nog in contract bij ons? Ik raad je verder af om rekeningen te storneren. Je hebt dan inderdaad kans dat je uiteindelijk bij het incassobureau komt te liggen. Wanneer er achteraf gezien toch iets niet klopt aan een factuur, dan zal je dat uiteraard van ons terug krijgen.

Ik hoor het graag van je.
Groetjes,
Su Ling
beste Su Ling, blijkbaar snap je het issue niet. Als ik op 27feb opzeg , met 1 maand opzegtermijn, verwacht ik los van communicatie issues tussen kpn en tele2 dat als jarenlange klant dit gehonoreerd wordt, zeker na nog tig keer bellen, en emailen ipv vatsblijven houden aan 8 mei in factuur en incasso buro, dat is geen beste beurt qua klantenservice. kortom aan jou antwoord is even standaard als dat van alle eerdere ipv nadenken over de klant en heb ik niets aan
Badge +5
Als jarenlange klant kom je echt nier eerder onder je contract uit, contract is contract.

En als je contract loopt tot 8 mei dan kan KPN ook niet anders.

Ik ben deze maand na 12 jaar ook naar KPN overgestapt en dat ging ook gewoon op einddatum contract.
bas ook jij leest niet goed , ik heb geen probleem met contract en opzegtermijn van 1 maand (maar daarna nog extra dus niet) bovendien verwacht ik reactie van tele2 en uitleg over hun beloofde terugbelletjes, negeren van emails , komt mij over als totaal onklantvriendelijk, bureaucratisch en onwil om klant die wil over stappen netjes te helpen (is trouwens ook door sommige tele2 mensen aan de telefoon toegegeven dat dit bijzonder onvriendelijk is )
Reputatie 7
Badge +5
Iedereen leest goed, alleen jij accepteert het antwoord niet.
Door je eigen gerommel met zelf opzeggen én het schriftelijk door KPN te laten doen heb je dat gat van 31 maart tot 8 mei zelf gecreëerd.
Hierop heb jij de laatste termijn gestorneerd die nu bij het incasso ligt omdat je van mening bent dat het een fout betreft in de overstap.
Dat jij denkt er juridisch beter voor te staan omdat je een vaste klant met een schoon verleden hebt bij Tele2 doet er niets aan af dat de fout door jezelf is gemaakt.
Van mij hoef je die 5 weken niet te betalen, ik begrijp jouw werkwijze hierin, Tele2 heeft (helaas) ook te maken dat dit soort "trucjes" uitgehaald worden voor een maandje gratis internet.
Daarom begrijp ik Su Ling dan weer niet dat ze na het lezen van je startpost niet gelijk om jouw gegevens heeft gevraagd om dit uit te zoeken én een creatieve oplossing te bedenken.
bombarie of wie je ook bent, ik rommel niet , en alle evidence (email, telefoongesprekken die opgenomen zijn incl bewijs dat er niet is gebeld of wat dan ook in april heeft tele2 want de hele hele spulleboel is terug gestuurd voor eind maart )
maar los van jou reactie het gaat mij om de reactie van tele2 die maar uit blijft, dus tele2 medewerkers (liefst onder echte naam reageer gewoon , pak dit dossier op en laat zien dat je klanten als klant behandeld
Reputatie 7
Badge +5
Beetje raar dat je op een reactie van Tele2 zit te wachten, Su Ling van Tele2 heeft al gereageerd waar je al op geantwoord hebt.
Gaf ik ook al aan in mijn post waar je nu op hebt gereageerd, misschien iets beter lezen wat anderen schrijven ?
een goede reactie niet weer kastje muur van Tele2 dat is wat normaal is voor een goed en klantviendelijk bedrijf
maar Tele2 blijkt een een slechte klant onvriendelijke kant te hebben als wil overstapt, heel slecht
aangezien dit tele2forum bij mij overkomt als een farce:
- tele2 medewerkers die niet helpen
- of geen mandaat hebben
- blijkbaar niet getraind zijn om vanuit de klant te denken
- en er mist volgens mij een procedure om issues naar boven te brengen
- ook de andere leden komen over als verbonden of betaald door tele2
een ervaring rijker tav dit forum en hoe Tele2 hier in vulling aangeeft, plus hoe ze omgaan met de klant
ik zou zeggen bezint eer ge begint., ik laat dit forum voor nu en ga een formele klachtenprocedure starten
nog even laatste opmerking gelukkig is KPN wel bereid mee te werken en vindt dat dit een issue is tussen KPN en Tele2 en de klant daar niet van de dupe behoort te worden, dus die hebben net beloofd te gaan helpen. KPN DANK, zo kan het ook
Reputatie 7
Badge +5
Dat zeg ik, beter leren lezen ;)
- ook de andere leden komen over als verbonden of betaald door tele2
Badge +5
Daarom zit ik ook bij KPN dus niet verbonden met Tele2🆒
Reputatie 7
Badge +5
Beetje kort door de bocht Bas, leg jij nu eens uit waaraan KPN zou moeten meewerken, helpen nog wel :?
Die hebben opdracht gekregen om de overstap per 8 mei te realiseren, KPN heeft verder niets in dit verhaal te betekenen.
Badge +5
@Bombarie ik heb het alleen over verbonden/betaald worden door/ met Tele2, ik bedoelde niet wat jij dacht dat ik bedoelde 😉
Reputatie 4
Badge +5
He Johan!

Ik wil graag even kijken wat er is gebeurd. Zou je mij je NAW-gegevens en klantnummer willen sturen in een privébericht?

Groetjes,
Su Ling
nog even laatste opmerking gelukkig is KPN wel bereid mee te werken en vindt dat dit een issue is tussen KPN en Tele2 en de klant daar niet van de dupe behoort te worden, dus die hebben net beloofd te gaan helpen. KPN DANK, zo kan het ook

Lol, KPN bedanken om niets.... Bombarie zegt het al, wat bedoel je met meewerken van KPN? Je hele verhaal is onsamenhangend en 8 mei is gewoon 8 mei, klaar. Duidelijk gecommuniceerd lijkt me.
Su Ling , formele klacht is ingediend 438187
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Johan!

Ik zou graag nog je NAW-gegevens en klantnummer/geboortedatum willen ontvangen in een privébericht. Ik zie het graag tegemoet.

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Johan,

Een aantal weken geleden heb ik om je gegevens gevraagd. Jammer genoeg heb ik tot op heden nog niets ontvangen. Mocht je nog hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Su Ling
Ik weet niet of ik op de goede topic zit, maar heb toch een vraag...

Wegens verhuizing eind juli heb ik klantenservice opgebeld om mijn abonnement op te zeggen, dit i.v.b. met
een gebied waar tele 2 niet kan leveren en caiway het alleenrecht heeft met glasvezel.. Ze vertelden mij dat ik het huurcontract moest versturen naar Alphen a/d Rhijn dit netjes gedaan, maar wat blijkt de kopie van het huurcontact was niet aangekomen, diverse keren gebeld en kreeg alleen maar nee te horen, toen heb ik een nieuw huurcontract naar Alphen a/d Rhijn gestuurd en ja hebbes kreeg netjes een brief dat mijn abonnement 14 oktober beeindigd zou zijn, dus heb Augustus September en krijg nu ook nog Oktober te betalen zag ik via mijn mail 57 euro daar kwamen ook nog extra kosten bij, dus betaal nu al 3 maanden tele 2 terwijl ik het al 3 maanden niet meer gebruik. Heb ook al keurig de decoder teruggestuurd, kreeg daarna nog een verzoek om de decoder te versturen, weer klantenservice opgebeld maar zeiden dat er niets meer open stond van mij.. Maar nu ook weer oktober betalen snap er echt niets meer van.. 57 euro waarvan 28 euro bijkomende kosten.. Heb de automatische incasso geblokkeerd en zie wel wat er van komt.. Morgen maar weer bellen... Hoop dat dit de goede topic is... Alvast vr. dank
Loes,
Open een eigen topic door bovenaan te klikken op "STEL EEN VRAAG" en daarna de vraag te omschrijven. Als alles ingevuld is, ook de rubriek waarin de vraag moet komen, klik op "PLAATS .BERICHT"
In een eigen topic kunnen medeforumleden en Tele2 moderatoren je beter helpen zonder dat antwoorden aan verschillende mensen door elkaar gaan lopen