beantwoord

Onderling bellen met vaste telefoon gratis?

• 25 januari 2015
  • 19 reacties
  • 1852 x bekeken

Hallo

Kreeg gisteren mijn factuur met daarop 2,80 verbruik kosten.
Blijken er gesprekken te zijn berekend over een gesprek naar een andere Tele2 klant. .Ik dacht dat bellen tussen Tele2 klanten gratis was? Is dit niet meer zo? Ik heb internet/bellen basis abonnement.

Groet Karin
icon

Beste antwoord door Lotte van Tele2 30 januari 2015, 14:24

Hallo Allemaal,

Hierbij het juiste antwoord :)

Onderling gratis bellen geldt alleen voor Tele2 klanten die naar andere Tele2 klanten bellen (m.u.v. vaste telefonie klanten die geen internet van Tele2 hebben).
Dit geldt niet voor het klantenservice nummer van Tele2.
Echter als je een belpakket hebt met onbeperkt bellen, dan bel je wel gratis naar het klantenservice nummer. :)

Groetjes, Lotte
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Dit is nog steeds zo, maar om de een of andere reden worden hiervoor soms toch kosten voor in rekening gebracht. Is mij ook wel eens overkomen. Eén van de reden waarom je facturen van Tele2 moet blijven controleren, want er zijn regelmatig foutjes...
Dit is nog steeds zo, maar om de een of andere reden worden hiervoor soms toch kosten voor in rekening gebracht. Is mij ook wel eens overkomen. Eén van de reden waarom je facturen van Tele2 moet blijven controleren, want er zijn regelmatig foutjes...

Het gaat om een klein bedrag, maar ik ga dan natuurlijk wel even bellen.
Omdat ik pas mijn contract heb verlengd dacht ik even dat er iets gewijzigd zou zijn in onderling bellen.
Niet dus, dank je wel John

groet

Karin
Heb net even contact gehad met de klantenservice over onderling bellen waar me 2,80 voor in rekening werd gebracht..
Ze gaan het uitzoeken en ik word binnen 5 dagen teruggebeld.
Verder vroeg ik of het bellen naar de klantenservice wel gratis is met internet/bellen abonnement , want ik heb 10 minuten nodig gehad om mijn vraag beantwoord te krijgen.
Nee was het antwioord dat is niet gratis (ook niet met IB abonnement) er wordt 9 cent per minuut voor in rekening gebracht, maar die kunnen wel vergoed worden!!!!!!:D
Dus ik krijg 81 cent in mindering gebracht op mijn volgende factuur en over de 2,80 wordt ik binnen 5 werkdagen gebeld.
Broodje moeilijk vind ik

Groet Karin
Reputatie 7
Het callcenter verkoopt weer eens onzin! Het bellen naar het 020-nummer van de klantenservice is gewoon gratis met vaste telefonie van Tele2. Ik heb er in ieder geval nog nooit een cent voor betaald. Maar ja, als ze kosten vergoeden die je niet hebt gemaakt is dat uiteraard helemaal prima, al zal deze vergoeding wel afgekeurd worden door de financiële afdeling van Tele2.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Karin,

Wil je laten weten wat er uit je telefoontje komt? Dan kunnen we je eventueel verder helpen als dat nodig is.
Als je belt vanaf je thuis telefoon met onze klantenservice betaal je een lokaal tarief.

Groetjes, Lotte
Hoi Lotte,

Het is via de klantenservice opgelost, ik werd gisteren netjes teruggebeld.Ik krijg het teveel betaalde op mijn eerstvolgende factuur in mindering gebracht , alsook de kosten die ik maakte om naar hen te bellen.
Als de regel er niet meer is dat naar klantenservice gratis bellen is voor mensen met internet/bellen abonnement , zal ik daar rekening mee houden en voortaan vanaf mijn mobieltje bellen.

Groet
Karin

Hoi Karin,

Wil je laten weten wat er uit je telefoontje komt? Dan kunnen we je eventueel verder helpen als dat nodig is.
Als je belt vanaf je thuis telefoon met onze klantenservice betaal je een lokaal tarief.

Groetjes, Lotte
Reputatie 7
Nee Lotte! Dat is dus niet zo. Had je ook al kunnen weten! Als je vanaf thuis belt bel je dus gratis. De klantenservice is een Tele2-aansluiting en gebruikers van een Tele2-aansluiting bellen onderling gratis.
Reputatie 7
Die regel is er nog steeds. Geen idee waarom Lotte nu iets anders verzint. Dit is juist de reden dat het een gewoon 020-nummer is geworden, maar kennelijk is ze dat alweer vergeten.

Als je met je mobiel belt kost het je belminuten, vanaf je Tele2-aansluiting thuis is het gratis.

Als de regel er niet meer is dat naar klantenservice gratis bellen is voor mensen met internet/bellen abonnement , zal ik daar rekening mee houden en voortaan vanaf mijn mobieltje bellen.
Reputatie 6
Badge +5
Laat me raden.
Gaat dit mis met mensen die een oud telefoonnummer
hebben meegenomen die dus niet met 75 begint?
In ieder geval: Ik heb ook verschillende keren de klantenservice
gebeld en heb er ook nog nooit voor hoeven betalen.
@ Lotte: Bellen naar een ander vast tele2 nummer is altijd gratis.
Dus ook het bellen naar de klantenservice. 🙂
Reputatie 7
Goede suggestie, Jeroen.... Maar... Ik heb een oud Ziggo-nummer en daar gaat het ook goed mee! Volgens mij is het niet zo dat Tele2 -nummers in alle regio's met 75 beginnen?
Bij de klantenservice wordt ook vertelt dat het niet gratis is. Je betaalt lokaal tarief. Nee ik heb mijn oude vaste telefoonnummer al zolang ik telefoon heb. Destijds van KPN gekregen
Reputatie 7
Het callcenter verkoopt wel vaker onzin. Het is gewoon gratis, juist daarom is er ook voor een 020-nummer gekozen.

Klanten die vaste telefonie (al dan niet inclusief internet of tv) hebben en dus met hun vaste Tele2-lijn naar de klantenservice bellen (dat ook een Tele2 nummer is), bellen gratis.

Lees ook het laatste bericht in dit topic:
https://forum.tele2.nl/community-klankbord-271/binnenkort-nieuw-klantenservicenummer-27406
Bij de klantenservice wordt ook vertelt dat het niet gratis is. Je betaalt lokaal tarief.
Reputatie 6
Badge +5
...mijn oude vaste telefoonnummer al zolang ik telefoon heb. Destijds van KPN gekregen
Dat bedoel ik karin303. Dat dat misschien door Tele2's geweldige systeem
niet als een intern Tele2 nummer word gezien.
Goede suggestie, Jeroen.... Maar... Ik heb een oud Ziggo-nummer en daar gaat het ook goed mee! Volgens mij is het niet zo dat Tele2 -nummers in alle regio's met 75 beginnen?
Tja, jlthkoch. Ik raad ook maar wat. Om dit maffe gedoe te verklaren. :)
Voor zover ik het gezien heb begonnen nummers van bijvoorbeeld
upc met 844 of in ieder geval 84.
En nummers die Tele2 zelf uitgeeft met 750 dacht ik eerst maar de
klantenservice begint met 754. Dan toch in ieder geval 75 (?) ;)
Nah ja, daar begint mijn nummer mee. En bij meer
mensen die ik ken die bij tele2 klant zijn.
En de klantenservice=Amsterdam, ikke=Leeuwarden. 🙂
Reputatie 7
Dat is nog maar de vraag. Karin heeft dit gesprek nog niet op de factuur gezien, maar vroeg aan het callcenter of het gesprek gratis was en die weten nu eenmaal niet beter en Lotte zegt kennelijk ook maar wat...

Overigens zou het gesprek een paar dagen later al in de verbruiksgegevens op "Mijn Tele2" zichtbaar moeten zijn.... Daar hoort te staan: Gratis. Als het niet zo is, dan klopt dit dus niet.
Dat bedoel ik karin303. Dat dat door Tele2's geweldige systeem

Het gesprek van Januari heb ik nog niet in factuur, maar aangezien ik een goede band heb met de klantenservice heb, heb ik ze wel al vaker gebeld.
En dat is altijd gratis geweest. Het telefoontje naar Den Bosch is naar een andere Tele2 klant ook gratis.
Mijn telefoonnummer is niet van Tele2 dat is een oud KPN nummer.
Toen Tele2 destijds begon moest daar altijd een nummer voor gedraaid worden om van Tele2 gebruik te kunnen maken.
Dat is nog maar de vraag. Karin heeft dit gesprek nog niet op de factuur gezien, maar vroeg aan het callcenter of het gesprek gratis was en die weten nu eenmaal niet beter en Lotte zegt kennelijk ook maar wat...

Overigens zou het gesprek een paar dagen later al in de verbruiksgegevens op "Mijn Tele2" zichtbaar moeten zijn.... Daar hoort te staan: Gratis. Als het niet zo is, dan klopt dit dus niet.
Dat bedoel ik karin303. Dat dat door Tele2's geweldige systeem

Nee hoor mijn nummer is gewoon nog uit Landgraaf daar beginnen alle nummers met 31 daar werd later nog een 5 voor geplaatst, in de wijk waar ik nu woon begint alles met 41
staat los van Tele2
Helaas staat er nog niets in Mijn Tele2 van de nieuwe periode dus die wacht ik nog even af.
Reputatie 6
Badge +5
Valt alweer mee! Het systeem weet in ieder geval wel dat het gratis is!
En ik viel het systeem nog wel af.... Shame on me! ;)
Alleen de klantenservice en de rest van de medewerkers weten het niet? :8

Het gesprek van Januari heb ik nog niet in factuur, maar aangezien ik een goede band heb met de klantenservice heb, heb ik ze wel al vaker gebeld.
En dat is altijd gratis geweest....
Reputatie 3
Badge +5
Hallo Allemaal,

Hierbij het juiste antwoord :)

Onderling gratis bellen geldt alleen voor Tele2 klanten die naar andere Tele2 klanten bellen (m.u.v. vaste telefonie klanten die geen internet van Tele2 hebben).
Dit geldt niet voor het klantenservice nummer van Tele2.
Echter als je een belpakket hebt met onbeperkt bellen, dan bel je wel gratis naar het klantenservice nummer. :)

Groetjes, Lotte
Reputatie 6
Badge +5
Owkeej?
Ik heb geen belpakket met onbeperkt bellen, maar gewoon bellen basis.
Maar toch bel ik wel gratis met de klantenservice.
Speciaal voor mij gratis? Wat aardig. ;)
De klantenservice is toch ook een vast Tele2 telefoonnummer?
Of hebben jullie er geen internet bij? 😛