beantwoord

Nummerportering gaat bij mij ook niet goed...

• 28 januari 2016
  • 18 reacties
  • 379 x bekeken

Reputatie 1
Gisteren zou mijn telefoonnummer ( Ziggo ) overgenomen worden door Tele2.
Tot die tijd heb ik het oude nummer doorgeschakeld naar mijn tijdelijke Tele2 nummer.

Maar ik ben nu niet meer bereikbaar op mijn eigen ( Ziggo nummer ) de doorschakeling werkt ook niet meer.

Ik heb gebeld met de klantenservice, en die zeggen doodleuk dat ik over 5 dagen een reactie krijg.

Het nummer is al lang door Ziggo ''vrij' gegeven, dus technisch hoeft het alleen aangeschakeld te worden door Tele2.

Ik was eerst heel enthousiast over Tele2, maar heb nu meerdere problemen ( zie ook mijn post over ABN Internet bankieren ).

Ik begin langzaamaan spijt te krijgen van mijn keuze voor Tele2.
Tevens wordt er doodleuk gezegd dat ik op mijn beurt moet wachten.
Dat snap ik, maar ondertussen kan ik niet gebeld worden, en ook geen betalingen uitvoeren.

Wij gebruiken internet semi zakelijk, en dan is 5 dagen best heel lang, dus ik hoop echt dat er zeer snel een oplossing komt.

Het komt op ons beslist niet meer serieus en professioneel over.

Tele2 is wel voordelig, maar ondaks at moet het wel gewoon werken, zo moeilijk kan dit toch niet zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Mvgr Bert.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 10 februari 2016, 19:38

Hieperdepiep, het nummer is nu juist overgenomen, en het werkt!

Vreemd genoeg moest ik wel het modem resetten, en toen werkte het.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Speciale dank voor Rick van Tele2.

Wel jammer dat het zo lang moet duren voordat je eigen nummer weer werkt ( uiteindelijk zijn we bezig vanaf 6 januari, dus langer dan een maand....)

Groeten van Bert.

Goed om te horen, Bert! En ja, dit heeft inderdaad veel te lang geduurd.
Ik wil jou bedanken voor jouw begrip tot nu toe en ook voor de instructies van de modemreset. Dat kan handige informatie zijn voor andere klanten.

En dan nu op zoek naar een oplossing voor jouw andere probleem!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bert,

Het zit niet echt mee, hè? Zoals ik had verteld, kan ik morgen pas achter het verhaal van jouw internet bankieren aan (dichtgetimmerde modem). Dat wordt dus vervolgd. Wat betreft jouw nieuwe probleem, wil ik graag even meekijken. Ik verwacht niet dat ik heel veel aan de doorlooptijd kan doen, maar op z'n minst kan ik voor je nagaan of het allemaal in goede orde bij de juiste afdeling ligt. Zou je zo vriendelijk willen zijn jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer naar mij te sturen via een privébericht?

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bert,

Bedankt voor jouw privébericht. Ik zie dat jouw telefoonnummer goed door ons is overgenomen. Het probleem zit dus bij het aansluiten of in de configuratie. Wil je kijken of het voice-lampje op jouw modem groen brandt?

Groetjes,
Rick
Reputatie 1
Beste Rick,

Het voice lampje brand keurig.
Ik kan ook bellen, en gebeld worden, maar alleen op mijn tijdelijke Tele2 telefoonnummer, en niet op het bedoelde overgenomen nummer.
Mijn vertrouwde nummer is nu dood.

De configuratie hier in huis is dus in orde, Tele2 moet het tijdelijke nummer nog overzetten naar mijn eigen nummer / aangesloten worden.
Niet naar jou persoonlijk bedoeld,maar dit probleem en het andere probleem ( Internet bankieren ) begint behoorlijk ergerlijk te worden.

Bedankt voor je aandacht overigens,

Met vriendelijke groet,

Bert.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Bert,

Ik vind je in de communicatie richting mij ook erg prettig hoor. Ten tijde van mijn laatste bericht kon ik vanwege het tijdstip niet meer naar de technische dienst en inmiddels heb ik mijn doordeweekse weekend er weer op zitten. Vandaar dus weer wat vertraging van mijn kant.
Ik zie nu wel een verandering in de situatie op jouw lijn. Klopt het dat jouw oude nummer nu weer actief is?

Groet,
Rick
Reputatie 1
Hoi Rick,

Helaas nog steeds geen nummer geporteerd...
Mijn oude nummer is nog steeds dood helaas.

Ik was ook aan het werk, dus zojuist 17.15 uur geprobeerd.

We zijn nu 10 dagen verder na de bedoelde maar mislukte portering.
Ik vind het wel vreemd, zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Of is het heel druk, en zijn er te weinig technische medewerkers?

( Het andere probleem ( ABN bankieren / betalingen uitvoeren niet mogelijk met Technicolor modem ) is provisorisch opgelost door een tip van een mede forumlid, en het gebruik van de Tele2 DNS server uit te schakelen. )

Ik hoop dat we binnenkort ook weer gebeld kunnen worden met ons eigen nummer.

Bedankt Rick!

Groeten van Bert.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Bert,

Normaal stuur ik niet dezelfde dag direct nog een nieuw bericht, maar ik ben er net toch nog even wat dieper ingedoken en ik ben achter twee zaken gekomen. Het leek alsof jouw telefoonnummer bij ons actief is, maar hij is niet actief, maar alleen klaargezet voor jouw account. Jouw nummer staat volgens een overkoepelend systeem van alle providers nog bij Ziggo. In ons systeem zie ik staan dat het nummer gepland staat voor overname op 10 februari 2016.

Toen ik naar aanleiding hiervan, verder op zoek ging naar de reden, kwam ik erachter dat het Ziggo-abonnement door de gebruiker (jij dus) of door een andere provider dan Tele2 is overgenomen (in plaats van ons automatische proces). In zo'n situatie wordt het nummer niet altijd op tijd vrijgegeven door de oude provider en kunnen wij het telefoonnummer nog niet overnemen. Zou dit verhaal kunnen kloppen?
Zo ja, in dat geval zou je bijvoorbeeld t/m 9 februari de telefoon aan kunnen sluiten op de Ziggo-lijn, als je tenminste de spullen nog in huis hebt. Mocht je jezelf niet kunnen vinden in deze uitleg, dan hoor ik het ook graag van je en ga ik verder voor je kijken.

Groeten,
Rick

P.S. Ik ga straks ook nog even kijken naar de oplossing voor het bankieren. Daar ben ik erg benieuwd naar!
Reputatie 1
Hallo Rick,

Ik heb de portatie volledig aan Tele2 overgelaten!
Mijn nummer is al lang vrij gegeven door Ziggo, dit heb ik inmiddels geverifieerd bij Ziggo!
Dit vrijgeven door Ziggo is volgens afspraak met jullie zelf al gedaan op 27 januari in de avond!

Dus dit verhaal kan niet kloppen, ik heb in ieder geval niets gedaan.
Het enige wat ik gedaan heb op advies van Tele2 ( staat als tip in installatie handleiding ) is het nummer doorschakelen naar mijn ( tijdelijke ) tele2 nummer.

Dat Ziggo dit wel correct heeft gedaan klopt, want ook mijn doorschakeling is vanaf de 27e niet meer actief, en mijn eigen nummer is vanaf toen dood, en vrijgegeven naar Tele2 toe.
Mijn Ziggo account werkt niet meer, en het modem is verzonden naar Ziggo.
Ik kan alleen testen door mijn eigen vertrouwde nummer te bellen, alwaar ik hoor " dit nummer is niet in gebruik ".

Nogmaals, dit verhaal klopt dus niet, ik heb ook geen andere provider ingeschakeld o.i.d. er is bij Tele2 gewoon iets fout gegaan helaas.

Ik kan me dus niet vinden in deze uitleg, het is een veronderstelling die helaas niet klopt.

Ik kan niet wachten tot het weer werkt...

Bedankt Rick!

Groeten,

Bert.
Reputatie 1
Nog even een update,
Ik heb de bewuste correspondentie er even bij gezocht.

Op 6 januari! kreeg ik deze mail van Tele2 :

Beste meneer *******,
We zijn bezig om je telefoonnummer ******** over te nemen van je vorige aanbieder. Dat duurt een paar dagen. Daarom krijg je van ons eerst een tijdelijk nummer: *******Dit nummer heb je ongeveer vijf dagen, daarna zal de overname uitgevoerd zijn. Hierover houden we je op de hoogte via de mail.
Tip: als je je eigen nummer naar dit tijdelijke nummer doorschakelt, kan iedereen je gewoon bereiken op het nummer dat ze gewend zijn.
Meer weten
Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/nieuweklant. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je een tevreden klant blijft.
We houden contact.
Manager Marketing".

Dus na 6 januari zou het volgens Tele2 nog 5 dagen duren totdat de overname gereed zou zijn, en ik weer kon bellen met mijn vertrouwde nummer.....

Inmiddels zijn we bijna een maand na deze mail verder.
Ik zal maar niet zeggen wat ik daarvan denk....

Groeten van Bert, en bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Bert,

Ik heb jouw achternaam en die van onze marketing manager vanwege de privacy weggehaald .
Gek dat mijn informatie niet klopt, maar dat er iets mis is gegaan is duidelijk. Bedankt trouwens voor jouw snelle reactie en daarmee de verduidelijking!
Voor zover ik het kan beoordelen lijkt het goed te gaan, maar je begrijpt wel dat ik daar even niet meer vanuit wil gaan. Daarom ga ik maandag voor je controleren of de portering er voor de 10e nu echt goed in staat. Dat is mede van belang, omdat het nummer echt nog bij Ziggo geparkeerd is. Daarmee wil ik niet met het vingertje wijzen hoor, maar het vereist daardoor wel wat meer aandacht.

Je hoort snel weer van me!

Groeten,
Rick
Reputatie 1
Prima Rick,

Ik wacht hoopvol af!

Groeten van Bert.
Beste Bert,

Het is huilen met de pet op. Ook bij mij duurde het overnemen van mijn oude nummer 3 weken. En maar bellen en bellen en elke keer heel vriendelijk te woord gestaan en elke keer een ander verhaal. Maar uiteindelijk na drie weken is het toch gelukt bij mij. Ik kan weer gebeld worden.
Alleen mij tv werkt nog niet (duurt ook al 3 weken). Gaat vast nog heel lang duren.
Reputatie 1
Ok Mimsi,

Het is zo te zien een vaker voorkomend probleem...

Ik blijf hoop houden, maar her lijkt nergens op natuurlijk.

Ze zijn heel vriendelijk idd, daar kan ik niets van zeggen, maar soepel gaat het allemaal zeker niet.
Ik denk dat Tele2 te snel groeit, en dat de aftersales niet meegroeien of zo iets.

Bedankt voor je bericht!

Groeten van Bert.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Bert,

Ik heb voorzichtig goed nieuws voor je! Het is inderdaad een probleem aan onze zijde, maar ik ben zojuist bij mijn collega van order management gelopen en alles staat inderdaad goed in het systeem. Ziggo heeft de aanvraag geaccepteerd en het nummer staat echt gepland om ten laatst op 10 februari overgenomen te worden.
Laten we dit topic nog even openlaten, want het is natuurlijk nog niet definitief opgelost. Wil je mij de 10e laten weten of het nummer goed is overgegaan?

Groetjes,
Rick
Reputatie 1
Prima Rick, doe ik!

Ik wacht met spanning af...

Groeten van Bert.
Reputatie 1
Het is vandaag 10 februari....
Doet nog steeds niets, maar de dag is nog lang...
Reputatie 4
Badge +3
Vandaag duurt inderdaad nog even. Morgen en overmorgen heb ik weekend, maar mijn collega Kiko gaat het morgen oppakken als het nummer vandaag niet overgaat.
Reputatie 1

Wel jammer dat het zo lang moet duren voordat je eigen nummer weer werkt ( uiteindelijk zijn we bezig vanaf 6 januari, dus langer dan een maand....)

Groeten van Bert.
Reputatie 4
Badge +3

Groeten van Bert.

Goed om te horen, Bert! En ja, dit heeft inderdaad veel te lang geduurd.
Ik wil jou bedanken voor jouw begrip tot nu toe en ook voor de instructies van de modemreset. Dat kan handige informatie zijn voor andere klanten.

En dan nu op zoek naar een oplossing voor jouw andere probleem!