vraag

Nummermelder activeren (#31#) werkt niet

• 15 juni 2019
  • 35 reacties
  • 1350 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

35 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Heb je de zelfde software versie in je modem?

Heb je de zelfde software versie in je modem?

Ja, precies hetzelfde. Maar kun je bevestigen dat #31# niet werkte in jouw geval?
Reputatie 5
Badge +1
Ik krijg dan inbezettoon. Maar mijn nummermelding werkt wel. Ik wil niet het risico lopen om het uit te schakelen en daarna werkt het misschien niet meer.
Ik krijg dan inbezettoon. Maar mijn nummermelding werkt wel. Ik wil niet het risico lopen om het uit te schakelen en daarna werkt het misschien niet meer.
Nee, zet het vooral niet uit nu we hebben kunnen constateren dat het weer aanzetten met #31# niet lukt bij tenminste 2 klanten en misschien wel bij geen enkele klant.
Badge +2
Kijk hier eens naar, misschien helpt het.

Bedankt voor deze lijst. Ik heb een aantal uitschakel functies uitgevoerd die voor mij geen kwaad konden.
De codes #15, #21, #61, #67 en #68 werkten allemaal. Ik krijg hierbij keurig de melding "xxxx is gedeactiveerd", waarbij xxxx de gekozen functie is.
Bij #22 (direct doorschakelen naar voicemail uitschakelen) krijg ik hetzelfde als bij het al bekende #31 (nummerweergave uitschakelen): bezettoon. Deze functie werkt dus ook niet.
Ook heb ik de nummerweergave status opgevraagd met *#31*. Hierbij kreeg ik keurig de melding "Uw nummer is momenteel niet zichtbaar voor de persoon die u belt".
Bij code *#43* kreeg ik de boodschap "De dienst wisselgesprek staat momenteel aan". Deze werkt dus ook.

Om de een of andere duistere reden werken 5 uitschakel functie wel en 2 uitschakel functies niet (#22 en #31). Wie het weet mag het zeggen.
Reputatie 7
Badge +4
Zou het kunnen dat de DECT handset de #31 < ZEND> niet doorstuurt naar het modem? Wat is het verschil in reactie als je #15 doet en #31 ?
Badge +2
Om de een of andere duistere reden werken 5 uitschakel functie wel en 2 uitschakel functies niet (#22 en #31). Wie het weet mag het zeggen.

In mijn Siemens dect staat in het Menu onder Netdiensten de mogelijkheid om het eigen nummer te onderdrukken. Kan dit in jou telefoon aanstaan?
Zou het kunnen dat de DECT handset de #31 < ZEND> niet doorstuurt naar het modem? Wat is het verschil in reactie als je #15 doet en #31 ?
Nee, dat had ik al uitgesloten door een ouderwetse analoge telefoon aan te sluiten i.p.v. mijn DECT telefoon. Deze telefoon doet niets anders dan een pieptoontje versturen bij elke toets die ik indruk. Dan werkt #31 ook niet en *31 wel. Krijg dan ook een bezettoon bij #31. Sterker nog, ik hoef maar #3 in te toetsen en ik krijg al de bezettoon. Wat dat betreft is er geen enkel verschil met mijn DECT telefoon, dus daar kan het niet aan liggen.
Het verschil bij #15 en #31 is dat als ik #15 kies, de telefoon wordt opgenomen aan de andere kant en er een bandje wordt afgespeeld, zoals ik al heb aangegeven. Bij #31 wordt de telefoon niet opgenomen en krijg ik alleen de bezettoon.

In mijn Siemens dect staat in het Menu onder Netdiensten de mogelijkheid om het eigen nummer te onderdrukken. Kan dit in jou telefoon aanstaan?

Ik denk dat ik hetzelfde heb. Maar dit onderdrukt het eigen nummer niet. Het enige wat deze functie in mijn geval doet (en ik denk bij jou ook) is *31* in het display zetten zodat je hier een telefoonnummer achteraan kunt invoeren. Deze *31* is een prefix die je voor elk nummer kunt kiezen om ervoor te zorgen dat jouw telefoonnummer bij de volgende oproep niet wordt meegestuurd.
Ik wist eerst ook niet goed hoe dit werkte en de handleiding zegt hier niets over.
Verder is er geen enkele instelling in de telefoon over het meezenden / onderdrukken van het telefoonnummer. Ik denk dat de telefooncentrale(s) dit regelen.