vraag

Nummermelder activeren (#31#) werkt niet

• 15 juni 2019
  • 35 reacties
  • 1350 x bekeken

Ik heb al vaak geprobeerd om de nummermelder te activeren met behulp van de code #31# zoals dit is beschreven op de Tele2 website. Maar dit werkt niet. Als ik wacht op een kiestoon en daarna #31# probeer in te voeren, krijg ik na de eerste paar toetsen al een bezettoon. Eerst de code #31# invoeren en daarna op bellen drukken werkt evenmin. In het laatste geval hoor Ik de telefoon keurig wachten op de kiestoon, vervolgens het nummer bellen (toontjes) en daarna verwacht ik na een korte tijd een melding terug dat het activeren is gelukt. Maar niets van dit alles. Ik krijg of een oorverdovend stille lijn, of de beroemde bezettoon piepjes. Ook als ik meer dan een minuut wacht na het kiezen.

Gek is dat het deactiveren met de *31# code WEL werkt. Ik krijg dan keurig netjes de boodschap te horen dat nummermelding is gedeactiveerd. Heb hier al over gechat met tele2 en telefonisch contact opgenomen, maar volgens hun ligt het aan mijn toestel. Maar ik vind het kras dat als de ene code wel werkt en de andere niet, het aan mijn toestel kan liggen. Iemand een idee? Of iemand die kan controleren of dit inderdaad werkt.
Ik heb een Philips Dect set die is aangesloten op het Tele2 modem. Verder heb ik geen problemen met bellen.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

35 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Heb je het ook geprobeerd via de app? Belinstellingen?
Reputatie 5
Badge +1

Reputatie 7
Badge +4
Dit zijn settings voor een mobiele telefoon. De TS heeft het over een DECt telefoon. Dat is vaste telefonie. Met #31# activeer je dat je nummer onderdrukt wordt het het UITbellen. Wat probeer je nu precies voor functie aan te zetten? Het presenteren van een nummer op je dect staat altijd aan. Wel moet de dect set DTMF ondersteunen..Duitse toestellen doen dit niet, in de rest van Europa gebruiken ze namelijk FSK om het nummer van het modem naar het toestel te sturen.
Reputatie 5
Badge +1
Heb ik niet goed opgelet! Foutje.
Dit zijn settings voor een mobiele telefoon. De TS heeft het over een DECt telefoon. Dat is vaste telefonie. Met #31# activeer je dat je nummer onderdrukt wordt het het UITbellen. Wat probeer je nu precies voor functie aan te zetten? Het presenteren van een nummer op je dect staat altijd aan. Wel moet de dect set DTMF ondersteunen..Duitse toestellen doen dit niet, in de rest van Europa gebruiken ze namelijk FSK om het nummer van het modem naar het toestel te sturen.
Ik probeer nummermelder aan te zetten. D.w.z. dat het nummer van mijn VASTE telefoon wordt doorgegeven aan degene die ik bel. Deze functie heb ik ooit uitgezet met *31#. Je zou de functie weer aan moeten kunnen zetten met #31#. En dat lukt dus niet.

Ik heb zojuist de tele2 app geinstalleerd en het levert weer een nieuw probleem op.
De app vraagt of ik al een mijntele2 account heb want dan hoef ik alleen nog maar een pincode te kiezen en ben ik klaar. Nu heb ik al een tele2 account maar het lukt mij niet om in te loggen. Mijn gebruikersnaam bij tele2 is namelijk NIET mijn email adres maar het gedeelte dat voor @zonnet.nl staat. De app wil perse een email adres en dan is het einde oefening. Ik heb hier continu problemen mee. Misschien moet ik in het tele2 forum een nieuw topic hierover openen.
Reputatie 5
Badge +1
Dit plaatje hoort bij de mobiele telefoon app. Dat zijn twee verschillende dingen.
Reputatie 4
Badge +1
Er is een kleine kans dat het toch aan je dect toestel ligt.
Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een Fritz!Box, via dect werkte het niet en met een echt vast toestel wel om de code te laten doorkomen.
Als je nog een bedraad vast toestel hebt of kan lenen zou ik het daarmee eens proberen, wellicht werkt het dan wel.
Reputatie 5
Badge +1
Hier kies je voor mijn tele2 mobiel of vast.

https://www.tele2.nl/mijn-tele2/
Er is een kleine kans dat het toch aan je dect toestel ligt.
Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een Fritz!Box, via dect werkte het niet en met een echt vast toestel wel om de code te laten doorkomen.
Als je nog een bedraad vast toestel hebt of kan lenen zou ik het daarmee eens proberen, wellicht werkt het dan wel.

Ik heb nog wel een oud vast toestel met druktoetsen. Maar daar zit zo'n vooroorlogse stekker aan. Die krijg ik niet in mijn modem gefrot 😉
Reputatie 5
Badge +1
Een T65 werkt niet meer. Ik heb er ook een setje DECT op aangesloten, drie stuks van profoon. Werkt prima.
Reputatie 4
Badge +1

Ik heb nog wel een oud vast toestel met druktoetsen. Maar daar zit zo'n vooroorlogse stekker aan. Die krijg ik niet in mijn modem gefrot 😉

Haha, nee dat is wel heel oud.
Ik heb er zelf nog een paar van de nieuwere generatie waar wel een normaal snoer in kan wat in het modem past, een Philips TD 9060 en een Ranex.

Haha, nee dat is wel heel oud.
Ik heb er zelf nog een paar van de nieuwere generatie waar wel een normaal snoer in kan wat in het modem past, een Philips TD 9060 en een Ranex.

Ik heb nog even gekeken welk toestel ik nou heb. Het is de PTT Unifoon. Ik heb de TDK variant, de variant met DTMF kiezen (muzieknoten). Dit in tegenstelling tot de meer voorkomende IDK (puls kiezen) variant. Deze zou het dus moeten doen? Maar dan heb ik een verloopstekker nodig.
Reputatie 4
Badge +1
Ja, die zou het moeten doen.
Er zijn kant en klare verlopen te koop waar zo'n grote 4 polige stekker in past en zo'n nieuwe RJ11 telefoonstekker. Misschien dat ze ook nog te koop zijn bij bouwmarkten.
Reputatie 5
Badge +1
Als je gebeld wordt heb je wel een nummer in het display van de DECT?
Als je gebeld wordt heb je wel een nummer in het display van de DECT?
Ja, maar het gaat om de andere kant op. Bellen vanaf mijn DECT naar bijvoorbeeld een mobiel nummer. Mijn mobiel toestel ziet het nummer niet van mijn DECT telefoon omdat deze geen nummer meezendt.
Reputatie 5
Badge +1
Maar de modem moet dat nummer meezenden, niet je telefoon, die kent jouw nummer niet.
Ja, die zou het moeten doen.
Er zijn kant en klare verlopen te koop waar zo'n grote 4 polige stekker in past en zo'n nieuwe RJ11 telefoonstekker. Misschien dat ze ook nog te koop zijn bij bouwmarkten.

In een van de KPN handleidingen bij de Experia box (zelfde router dan die van Tele2) zag ik dat je zo'n oude telefoon kon aansluiten via een meegeleverd blokje (female RJ11 connector). Ik had nog een zelfde soort blokje van een Tele2 pakket.
Dus maar de stekker van de telefoon afgeknipt en de draden die overeenkomen met de "a" en "b" aansluiting (normaal de rode en blauwe draad) verbonden met het juiste aansluitpunt van het blokje. Via dit blokje mijn telefoon uit 1985 (!) aangesloten op de TEL1 ingang van het Tele2 modem. Telefoon van de haak en jawel hoor, kiestoon!!!!
Dan de grote test: #31# kiezen. Resultaat: precies hetzelfde als met mijn DECT telefoon: gesprekstoon na de eerste paar toetsen. Daarna voor de zekerheid nog even het nummer van mijn mobiele telefoon gebeld om te kijken of die overgaat. En die gaat gewoon over.

Conclusie: het ligt dus niet aan mijn telefoon. Nummermelder aanzetten met #31# werkt dus gewoon niet, althans niet op mijn tele2 lijn. Waar zo'n oude telefoon toch niet goed voor kan zijn!
Maar de modem moet dat nummer meezenden, niet je telefoon, die kent jouw nummer niet.
Hoe dan ook, vanuit mijn vaste Tele2 lijn wordt GEEN nummer verzonden als ik via de vaste lijn iemand bel. Degene die gebeld wordt ziet mijn nummer dus niet.
Reputatie 4
Badge +1
Mooi opgelost door hem zo aan te sluiten.
Was ook maar een kleine kans dat het dat was maar jammer dat het niet werkte, je weet nu i.i.g. zeker dat het niet aan je toestel ligt zoals de klantenservice dacht.
Nu we weten dat het niet aan mijn (DECT) telefoon ligt is natuurlijk de grote vraag: ligt het aan mijn ADSL lijn / modem / instelling of werkt het sowieso niet.

Is er misschien iemand op dit forum met een Tele2 internet en bellen abonnement liefst met hetzelfde Tele2 modem (ZTE modem, dat is die grote platte witte doos zonder uitstekende antennes en een rijtje van 5 ronde LEDs op de platte zijde met de 2 groeven) die kan proberen of nummermelden aanzetten bij hem of haar wel werkt. Daarmee zou je mij een groot plezier doen.

Zou geen kwaad moeten kunnen als dit al aan staat en je kunt het vrij eenvoudig weer uitzetten.
Nog maar even voor het gemak, aanzetten doe je door #31# te "bellen" en even te wachten totdat je de melding krijgt dat nummermelding is geactiveerd. Als je de nummermelder uit had staan en weer uit wil zetten, kies je *31# in plaats van #31#. Ik ben benieuwd.
Reputatie 5
Badge +1
Bij mij werkt het, nummer melding actief. Met ZTE. De DECT basisstation is aangesloten op de modem. Als ik nu #31# kies krijg ik ingesprektoon.
Bij mij werkt het, nummer melding actief. Met ZTE. De DECT basisstation is aangesloten op de modem. Als ik nu #31# kies krijg ik ingesprektoon.
Dan werkt het dus niet als je bij #31# ingesprektoon krijgt. Je hoort dan de melding te krijgen dat nummermelding is geactiveerd of woorden van die strekking. Of begrijp ik het verkeerd?
Reputatie 5
Badge +1
Maar mijn nummermelding werkt nu. Ik ga niet proberen dat uit te schakelen. Misschien werkt het dan niet meer.
Maar mijn nummermelding werkt nu. Ik ga niet proberen dat uit te schakelen. Misschien werkt het dan niet meer.
Nee, gelijk heb je. Voor mij hoef je het ook niet uit te zetten. Ik wil graag bevestigd zien dat AAN zetten met #31# gewoon niet werkt. Het #31# commando moet namelijk ook worden uitgevoerd als het al AAN staat. Je moet dan in ieder geval een bandje te horen krijgen dat het is AAN gezet.
Bij het herhaaldelijk UIT zetten (wat ik me kan permitteren want het is toch al uit) krijg ik namelijk elke keer keurig het bandje te horen dat het is UIT gezet. Datzelfde zou je ook mogen verwachten bij het aan zetten. Dus mijn vraag is: zou je willen proberen om #31# uit te voeren?