beantwoord

Nummerbehoud niet geslaagd; hoe op te lossen ?

• 19 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 329 x bekeken

Ik kijk even of ik op het forum meer geluk heb, na ruim een half uur in de wacht bij telefonische helpdesk en een niet nagekomen terugbelverzoek 🙂.

Zo'n drie weken geleden heb ik mijn Tele2 abonnement gewijzigd. Van een hele oude Internet/Tv/Bellen light, naar datzelfde een stapje hoger. Daarbij was ook gevraagd of ik mijn vaste telefoonnummer wilde behouden, en dat wilde ik uiteraard.
Eea ging gepaard met een nieuw modem, en verliep verder vlekkeloos. Zeer tevreden, hulde !

Echter, het blijkt nu dat mijn vaste lijn tóch een ander nummer heeft. Ivm mijn privacy post ik hier geen complete telefoonnummers; dat kan ik natuurlijk wel per persoonlijk bericht doen.

Op dit moment kan mijn vaste telefoon bellen vanaf, en bereikt worden op, een nummer wat eindigt op ...196. Mijn oude nummer eindigde altijd op ...409. Dat nummer is niet meer bereikbaar (‘dit nummer is niet aktief’).

Het resetten van modem en/of telefoon helpen niet. Ook het gebruiken van de tweede telefoniepoort op het modem helpt niet; daarop is geen telefoonlijn aktief.

Hoe kunt u mij helpen, om mijn oude nummer (...409) weer aktief te krijgen op deze verbinding ?

Alvast bedankt, Marco.

icon

Beste antwoord door Michiel van Tele2 4 november 2019, 10:52

Dan is er iets misgegaan, het is voor mij niet mogelijk te achterhalen waardoor het is mislukt. Ik zal het doorsturen naar de juiste afdeling om te zorgen dat het nummer alsnog goed aan je abonnement wordt gekoppeld. 

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tele2 verkoopt geen hogere snelheden dan internet light meer. Je kunt wel omschakelen naar een T-mobile aansluiting. Indien dit ook bij jou is gebeurd is het handig om even de T-mobile klantenservice hiernaar te vragen.

Beste eric,

Bedankt voor je reactie. Maar, dat lijkt me vreemd. Ik heb een abonnement bij (en contract met) Tele2. Een ‘oud’ abo kun je gewoon nog upgraden of verlengen binnen Tele2, en dat is bij mij dus gebeurd (een nieuw abo aangaan kan inderdaad niet meer).
Lijkt mij niet meer dan logisch, dat Tele2 dan ook mijn eerste aanspreekpunt is.
Bij T-mobile ben ik geen klant, en nooit geweest ook.

Ik zou het zeer waarderen, als een Tele2 medewerker hier (ook) even zijn licht over kon schijnen.

Reputatie 6
Badge +1

Dan moet je echt wachten tot maandag. De crew van tele2 heeft weekend! 

Dank. Dat begrijp ik, hoeft allemaal niet onmiddellijk geregeld te zijn ;-).
Wilde gewoon niet dat iemand denkt : ‘ah, die is al beantwoord, dus geen aandacht meer nodig :)’ .

Reputatie 2

Had je 2 telefoonnummers? Zo ja, dan kan het zijn dat eentje is komen te vervallen bij de upgrade. Dat wordt al een tijdje niet meer aangeboden namelijk, bij oude pakketten was dat nog wel het geval. Als ze het verkeerde nummer hebben behouden moet je inderdaad even de klantenservice aan de mouw trekken. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Marco,

Je ‘oude’ nummer moet overgezet worden naar het nieuwe abonnement. Dit kan ik voor je regelen als je je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht doorstuurt. Ook ontvang ik dan nog graag je oude telefoonnummer en of dit een geheim nummer moet zijn of dat deze in de telefoongids moet worden opgenomen. [url=https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=230528]Privébericht naar Michiel [/url]

Groet, Michiel

Hoi Marco,

Je ‘oude’ nummer moet overgezet worden naar het nieuwe abonnement. Dit kan ik voor je regelen als je je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht doorstuurt. Ook ontvang ik dan nog graag je oude telefoonnummer en of dit een geheim nummer moet zijn of dat deze in de telefoongids moet worden opgenomen. Privébericht naar Michiel

Groet, Michiel

Bedankt voor de fijne reactie, Michiel ! Ik heb je een privebericht gestuurd met de gevraagde info.

Heb er wel vertrouwen in dat het weer goed gaat komen :).
Vriendelijk verzoekje : kan dit topic eventjes open blijven, tot ik hem markeer als ‘opgelost’ ?

Reputatie 3
Badge +1

Zoals in mijn privé bericht al is aangegeven is de ‘nummerovername’ tussen beide abonnementen gestart. Het topic zal ik open laten staan . 

Beste Michiel of andere Tele2 medewerker,

U schreef dat de nummerovername in gang gezet zou moeten zijn, en dat dat proces tot 5 dagen kon duren.

Helaas moet ik nu (9 dagen later) vaststellen, dat mijn oorspronkelijke nummer nog altijd NIET bereikbaar is. Het nummer dat eindigt met ...409.

Is er iets mis gegaan ? Heeft u nog iets anders van mij nodig ?

Alvast bedankt!

Reputatie 3
Badge +1

Dan is er iets misgegaan, het is voor mij niet mogelijk te achterhalen waardoor het is mislukt. Ik zal het doorsturen naar de juiste afdeling om te zorgen dat het nummer alsnog goed aan je abonnement wordt gekoppeld. 

Beste Michiel en beste 'de juiste afdeling’ :grinning: ,

Sinds vanmiddag doet mijn ‘oude’ nummer het weer. Helemaal blij, bedankt voor alle medewerking !

Wat mij betreft mag dit onderwerp dus afgesloten.

Reputatie 3
Badge +1

Super, fijn dat je weer bereikbaar bent op je originele telefoonnummer! Ik zal het topic sluiten.