beantwoord

Nummer Weergave

• 26 juni 2015
  • 42 reacties
  • 2986 x bekeken

Hierbij wil ik Tele2 vragen, waarom werkt mijn nummerweergave plots niet meer?
telefoon heeft het alle voorgaande jaren prima gedaan!!!
Ik heb in mijn handleiding gekeken van mijn telefoon toestel en daar wordt uitgelegd dat het aan de provider ligt.
Dus kunt u dit zsm herstellen?
Alvast bedank voor uw tijd.
Gr Julio
icon

Beste antwoord door j.h.richards 13 juli 2015, 14:00

Tele2 heeft mij vandaag laten weten dat de fout bij mijn nummerweergave bij hun zit.
En deze fout zullen ze snel oplossen zei men...ik hoop van wel.

Gr
Julio
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

42 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi j.h. richards,

Lastig dat je nummerweergave niet meer werkt. Zou je me kunnen vertellen wat er precies niet meer werkt? Is het zo dat wanneer jij iemand belt deze persoon jouw nummer niet meer goed ziet? Of worden de nummers niet goed weergegeven wanneer iemand jou belt? Wat zie jij dan nu wanneer je wordt gebeld/ of de persoon die jou belt? Ik hoor dit graag om je beter te kunnen helpen.

Groetjes,

Velma
Reputatie 6
Badge +5
Misschien dat er een update is geweest en het modem gereset?
Ik weet niet wat voor modem je hebt, maar bij de Davolink
kun je aanpassen wat voor Caller ID mode er gebruikt word.
(Zal bij andere modems ook wel zo zijn).
Je gaat dan naar dit adres (is het modem):
http://192.168.1.1 login=user password= user
Dan druk je links in beeld op Voice> Caller ID mode
Daar kun je de caller ID mode op FSK of DTMF zetten.
Niet vergeten om op Save/ Apply te drukken om op te slaan. :)

Gewoon een van de twee proberen en jezelf met
een mobiel effe bellen. Weet je meteen of het werkt. 😃
Hoi j.h. richards,
Hi Velma

Ik kan niet zien wie mij belt...al het andere werkt perfect!
Gr
Julio
Lastig dat je nummerweergave niet meer werkt. Zou je me kunnen vertellen wat er precies niet meer werkt? Is het zo dat wanneer jij iemand belt deze persoon jouw nummer niet meer goed ziet? Of worden de nummers niet goed weergegeven wanneer iemand jou belt? Wat zie jij dan nu wanneer je wordt gebeld/ of de persoon die jou belt? Ik hoor dit graag om je beter te kunnen helpen.

Groetjes,

Velma
Reputatie 4
Badge +5
Hoi j.h. richards,

We hebben nu een wijziging aangebracht aan de instellingen, zou je nogmaals willen testen of de nummerweergave nu wel werkt? Laat het me weten!

Groetjes,

Velma
Hoi j.h. richards,

We hebben nu een wijziging aangebracht aan de instellingen, zou je nogmaals willen testen of de nummerweergave nu wel werkt? Laat het me weten!

Hi Velma

Ik moet je helaas vertellen dat het nog steeds niet goed is...hopelijk volgende keer wel! Succes bij het uitzoeken.
Gr,
Julio

Groetjes,

Velma
Misschien dat er een update is geweest en het modem gereset?
Ik weet niet wat voor modem je hebt, maar bij de Davolink
kun je aanpassen wat voor Caller ID mode er gebruikt word.
(Zal bij andere modems ook wel zo zijn).
Je gaat dan naar dit adres (is het modem):
http://192.168.1.1 login=user password= user
Dan druk je links in beeld op Voice> Caller ID mode
Daar kun je de caller ID mode op FSK of DTMF zetten.
Niet vergeten om op Save/ Apply te drukken om op te slaan. :)

Gewoon een van de twee proberen en jezelf met
een mobiel effe bellen. Weet je meteen of het werkt. :D
Hi Jeroen

Bedankt voor jou bezorgdheid...ik zal straks kijken of jou oplossing waardevol zal zijn,ok?

Gr
Julio
Reputatie 4
Badge +5
Goedemorgen j.h. richards,

Balen dat de wijziging niks heeft verholpen 😞! Als je tip van Jeroen niet help dan wil ik je vragen om eens een ander toestel aan te sluiten en te kijken of de nummerweergave dan correct werkt? Zo kunnen we uitsluiten of dit probleem door het toestel wordt veroorzaakt of van buitenaf. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
Nu heb ik een heel wereldvreemde vraag, waar en welke instellingen zouden er gewijzigd zijn zonder ook maar te weten op welke verbinding je dat moet gaan doen.
Als "we" weten wat daar veranderd is kunnen "we" dit soort dingen óók uitsluiten, word anders zo'n cirkeltje met het wiel opnieuw uitvinden.We hebben nu een wijziging aangebracht aan de instellingen
Reputatie 5
Badge +3
DTMF ondersteunen veel providers niet meer (o.a. Ziggo) het modernere FSK is tegenwoordig een must.
Ik weet niet of tele2 nog DTMF ondersteund, zo niet dat vallen de 'oudere' toestellen 'buiten de boot'
Maar daar zal een moderator of expert wel de juist info over kunnen geven,.
Reputatie 7
Badge +5
Kun je op het modem instellen zoals Jeroen al vermeld.
Op vele telefoons (giga sets) kun je dat ook instellen.
Geen van beiden, dan ben je of toe aan of een nieuwer type telefoon, of je schaft een DTMF>FSK omvormer aan.

De nummerweergave is spontaan weggevallen, meest logische is dan ook een modem update geweest die de boel nu frustreert.
Reputatie 4
Badge +5
Nu heb ik een heel wereldvreemde vraag, waar en welke instellingen zouden er gewijzigd zijn zonder ook maar te weten op welke verbinding je dat moet gaan doen.
Als "we" weten wat daar veranderd is kunnen "we" dit soort dingen óók uitsluiten, word anders zo'n cirkeltje met het wiel opnieuw uitvinden.We hebben nu een wijziging aangebracht aan de instellingen

Hoi Bombarie,

Omdat j.h.Richards nog kort geleden op het forum was geholpen had ik zijn gegevens al en had ik zijn caller id veranderd vanaf hier.

Groetjes,

Velma
Reputatie 7
Badge +5
LOL, het advies om de tip van Jeroen te volgen is om te kijken of "jullie" het misschien niet goed gedaan hebben ;)

@j.h.Richards
Om wat voor merk/type phone gaat het ?
Reputatie 6
Badge +5
Mmm..:? Is nu de vraag of Velma beide geprobeerd heeft. :8 :D

Bij vage problemen wil het ook wel eens helpen om
de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Dan zijn wel je eigen instellingen weg dus. Hoe het
met opgeslagen nummers zit weet ik niet....

Balen dat de wijziging niks heeft verholpen 😞! Als je tip van Jeroen niet help dan wil ik je vragen om eens een ander toestel aan te sluiten en te kijken of de nummerweergave dan correct werkt? Zo kunnen we uitsluiten of dit probleem door het toestel wordt veroorzaakt of van buitenaf. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Velma
[quote=Bombarie]LOL, het advies om de tip van Jeroen te volgen is om te kijken of "jullie" het misschien niet goed gedaan hebben ;)

@j.h.Richards
Om wat voor merk/type phone gaat het ?[/quote ]...Het gaat om een Gigaset AS150

Gr Julio
Geen van beiden, dan ben je of toe aan of een nieuwer type telefoon, of je schaft een DTMF>FSK omvormer aan.

De nummerweergave is spontaan weggevallen, meest logische is dan ook een modem update geweest die de boel nu frustreert.

Hi Bombarie,
Ik zal het allemaal nog nakijken...heb het nu een beetje te druk om constant op de pc te zijn.
Ik laat je weten.
Alvast bedankt voor al het genomen moeite,ok?

Gr:)
Julio
Mmm..:? Is nu de vraag of Velma beide geprobeerd heeft. :8 :D

Bij vage problemen wil het ook wel eens helpen om
de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Dan zijn wel je eigen instellingen weg dus. Hoe het
met opgeslagen nummers zit weet ik niet....
Hi beste Jeroen,

Terug naar fabrieksinstellingen zal ik later checken,en ik zal je laten weten of het is geholpen,ok?

Take care
Julio
Reputatie 6
Badge +5
Best. 🙂 Als je eerst dan beide instellingen op het modem geprobeerd hebt. :8
Want het zou jammer zijn als je de telefoon naar fabrieksinstellingen zet en dat
blijkt ook niet te werken, omdat het toch een instelling op het modem was. :D
Goeie dag verder.

Jezelf niet anoniem bellen als je test hè? 😳

Groetjes,

Velma
Hi Velma,

Ik heb alles gedaan wat Jeroen en anderen hebben verteld...niets is er veranderd...:@
De fout moet gewoon bij Tele2 zijn,precies zoals mijn handleiding laat weten.
Last toen men mij had afgesloten en weer heeft aangesloten wilde de telefoon het helemaal niet doen.
Na contact met tele2 te hebben gehad deed ie het weer, en sinds heb ik geen nummerweergave dus het lijkt mij ,meer dan duidelijk ,dat de fout bij tele2 zit.
Dus hopelijk gaat u dit zuiver uitzoeken.

Gr
Julio
Best. 🙂 Als je eerst dan beide instellingen op het modem geprobeerd hebt. :8
Want het zou jammer zijn als je de telefoon naar fabrieksinstellingen zet en dat
blijkt ook niet te werken, omdat het toch een instelling op het modem was. :D
Goeie dag verder.

Jezelf niet anoniem bellen als je test hè? :$

Helaas moet ik jou vertellen dat al die advies niets heeft opgeleverd...Tele2 is de "culprit"!!!
Hopelijk zullen ze hun fout snel opsporen.
Maar bedankt voor je tijd,ok?

Keep save
Julio