vraag

Mijn abonnement is op slot

Ik heb een verzoek gedaan om het abonnement te wijzigen naar Bellen Zorgeloos.
Dat zou een verlaging van € 5,-- per maand in houden.

Toen werd ik terug gebeld:
Mijn abonnement is op slot. Er kan niets meer aan veranderen, ook meer er bij. Stel dat ik TV er bij wil dan kan dat niet. Ik ben vrij om een andere provider te kiezen, maar men wil mij niet kwijt. De reden zou zijn dat de infrastructuur van KPN is en volgens Tele2 gaat KPN niets aan het netwerk doen.

Alhoewel Internet erg belangrijk is en ik prijs stel op een betrouwbare leverancier kan ik me voor stellen dat Tele2 niet meer is geïnteresseerd is in mijn regio.

Daar kan ik nog mee leven.

Wat ik op zijn zachtst gezegd belachelijk vind is dat Tele2 op internet Telefonie en internet aanbiedt op mijn postcode en huisnummer inclusief Zorgeloos bellen. Dat zij dit aanbiedt voor € 30,--- per maand daar zeg ik niets van. Ik zou dan € 3,-- duurder zijn.

De wijze waarop dit is gecommuniceerd deugt van geen meter.

Groet,

JanFlorijn

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zonder alle details te weten van jouw aansluiting is het inderdaad zou dat het KPN kopernetwerk wordt gemoderniseerd. "Oude lijnen" worden opgeruimd en door het brengen van glasvezel naar straatkasten kunnen hogere snelheden worden behaald.
ALs je dus met de ontwikkelingen meewilt kun je dus je pakket veranderen/verlengen en worden de nieuwe mogelijkheden ook voor jou weer mogelijk.
eric schreef:

Zonder alle details te weten van jouw aansluiting is het inderdaad zou dat het KPN kopernetwerk wordt gemoderniseerd. "Oude lijnen" worden opgeruimd en door het brengen van glasvezel naar straatkasten kunnen hogere snelheden worden behaald.
ALs je dus met de ontwikkelingen meewilt kun je dus je pakket veranderen/verlengen en worden de nieuwe mogelijkheden ook voor jou weer mogelijk.

Dat is juist de grap. In deze regio worden de oude lijnen niet "opgeruimd".
Om die reden kan ik er twee dingen mee doen: Voortzetten zonder enige mogelijkheid van verbetering/uitbreiding of overstappen. Er wordt nog net niet gezegd: opkrassen a.u.b.

En dat is nog tot daar aan toe, maar op Internet wordt op mijn postcode huisnummer wel internet/bellen aangeboden.

Er zijn dus twee mogelijkheden:
1. Ik ben niet goed voorgelicht
2. Mensen met mijn postcode kunnen zich wel aanmelden voor internet, maar krijgen dan te horen dat het niet mogelijk is.

Ik beide gevallen: Fout!
Reputatie 4
Badge +3
Hi JanFlorijn,

Ik heb even voor je gekeken wat er nu aan de hand is. Denk dat het hierin gaat om een miscommunicatie!

Je hebt bij ons een abonnement Internet & Bellen (Eindeloos bellen). En ja je zit met dit abonnement nog in de oude prijspropositie.

Het probleem zit zich in de manier van levering. Tele2 kent 2 manieren van levering: Onnet en Offnet wat is nu het verschil?
Bij een onnet verbinding hebben wij zelf kasten in de wijkcentrale staan en maken wij alleen gebruik van de koperlijnen van KPN. Bij een offnet verbinding is dit anders, hierin kun je zeggen dat het volledig over het netwerk van KPN gaat.
(Dit is de korte versie hoor, anders krijg je een hele lap tekst met technische uitleg wat totaal niet relevant is)
Nu waren er in het verleden 2 abonnementsvormen die wij aanboden op offnet namelijk ADSL en VDSL. Sinds kort zijn wij gestopt met het aanbieden van ADSL offnet. We ondersteunen het nog wel, maar de nog actieve abonnement kunnen wij niet meer wijzigen. Daar loop jij nu tegen aan en hoe hard ik ook probeer wij gaan het niet voor elkaar krijgen om jou abonnement te wijzigen van Eindeloos bellen naar Zorgeloos.

Enige optie die er is, je abonnement upgraden naar VDSL... Daar hangt dan wel een prijsverhoging aan vast. €35,- per maand.

Groetjes,
Patrick van Tele2
Op mijn adres is de maximale snelheid 15 mb. Daar helpt geen ander abonnement aan.
In die zin kan ik het wel begrijpen: Dit is te traag voor TV.
Er zijn geen vernieuwingen aan het netwerk gepland, geen glasvezel geen verbetering.
Wil ik in de toekomst iets met smart tv dan kan ik bij Tele2 niet terecht.
Reputatie 4
Badge +3
Ah ja dat is ook zo, dat was ik even vergeten sorry!

Het klopt dat er op dit moment nog niks bekend is over een eventuele upgrades van het KPN netwerk. Normaal gesproken zou 15 Mb/s net genoeg zijn voor Internet, Bellen & TV, echter omdat wij ADSL offnet niet meer aanbieden kan ik het niet aanmelden.
Patrick van Tele2 schreef:

Normaal gesproken zou 15 Mb/s net genoeg zijn voor Internet, Bellen & TV

Ik denk dat die bewering geen recht doet aan de werkelijkheid en de actualiteit.

We hebben tegenwoordig te maken met Netflix, HD en 4K. Netflix adviseert voor 4k 25 mb. Voor HD dacht ik 5 mb. Voor Sd dacht ik 3 mb.

Volgens Netflix realiseert de gemiddelde gebruiker in ons land 4 mb.

Daar kan ik me iets bij voorstellen, want die 15mb wordt echt niet in zijn geheel voor TV gereserveerd.

Dan heb ik het nog niet over meerdere TV's op één aansluiting.

Tele2 valt niets te verwijten, de infrastructuur is er gewoon niet in onze regio en staat volgens regfiber ook niet gepland.

Wat ik Tele2 wel kwalijk neem is dat ik nu € 10,-- per maand voor telefonie blijf betalen, terwijl mijn gebruikskosten niet meer dan € 5,-- zouden bedragen. De inhoud van het telefoongesprek waar in mij dat is medegedeeld staat voor nu en de toekomst genoteerd!
Reputatie 4
Badge +3
Dat klopt, echter had ik het over tv dienst vanuit de provider.

Als je wilt dat ik voor de zekerheid nog even naar je facturen kijk, kan dat natuurlijk daarvoor wil ik je wel vragen of je mij een privé-bericht wilt sturen met onderstaande gegevens! Dit ter verificatie.
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Patrick.

Groet, Patrick
Patrick van Tele2 schreef:

Dat klopt, echter had ik het over tv dienst vanuit de provider.

De actualiteit is dat wij ook van Netflix films in 4k zouden willen zien.

De zelfde flilm in HD zal van uit alle diensten de zelfde hoeveelheid data opleveren mag ik hopen.

Begrijpelijk dat jullie mij geen uitbreiding met TV zouden kunnen bieden
Reputatie 4
Badge +3
Ongeveer de ene vraagt net wat meer dan de andere. Offnet reserveert vaak 10 Mb/s, Onnet daar in tegen zit rond de 5 Mb/s. En SD ergens tussen de 2 en 4 Mb/s.

Zouden wij het je aanbieden hou je 5 Mb/s over voor internet en bellen. Hoewel dit soms lukt bij klanten die niet veel op het internet rondneuzen is het voor de actievelingen onder ons vaak te weinig....

Reageer