Ik word ongewenst gebeld

  • 9 December 2020
  • 7 reacties
  • 580 x bekeken

Goedemiddag,

 

Ik heb dit op twitter al gevraagd.

Ik zou uit jullie bel lijst gehaald worden en ik moest me maar aanmelden bij bel me niet register?

Mijn telefoon nummer is nergens bekend behalve bij familie. Ik sta al in het bel me niet register.

Jullie bellen mij onder werk tijd en aangezien we allemaal thuis moeten werken is dit zeer hinderlijk.

Hierbij nogmaals het dringende verzoek mij uit jullie lijst te halen !

Ik ben heel modern dus als ik een aanbieding wil of wat veranderen aan mijn abonnement weet ik jullie heel prima zelf te vinden ! 

 

Alvast bedankt !


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7

In de Tele2 app onder “meer” en dan “privacy” kun je net als in Mijn Tele2 zelf instellen of Tele2 je mag bellen. Maar je kunt natuurlijk ook het nummer blokkeren.

Reputatie 1

@Dutchylady  Je kunt ook eisen dat ze ermee stoppen. Dat heet recht van verzet. Als jij dat aangeeft zijn ze verplicht je van de lijst af te halen. A la minute. Zie hieronder, van site overheid.

 

Gebruikmaken van recht van verzet

Telefonische verkopers moeten tijdens een verkoopgesprek altijd vragen of zij nogmaals mogen bellen. U kunt aangeven dat u niet meer gebeld wilt worden. De adverteerder moet uw contactgegevens uit het belbestand verwijderen. Hij moet dit direct en kosteloos doen. Dit heet het recht van verzet.

Daarna mag deze organisatie u niet meer bellen. Een ander bedrijf mag u ook niet namens deze organisatie bellen.

 

Succes.

Reputatie 7

Dat is tijdens het telefoongesprek, dan wordt je op het eind naar een bandje geleid waarin je je voorkeur kan aangeven. Hier weinig relevant omdat het telefoongesprek helemaal niet tot stand komt.

Standaard mag een bedrijf waar je een relatie mee hebt je wel bellen, tenzij je gebruikmaakt van het recht van verzet. Dat hoeft niet in het telefoongesprek, maar mag je ook op andere wijze doorgeven. Bij Tele2 kan dat dus het meest makkelijk in de mobiele app en in Mijn Tele2.

Het recht van verzet mag ook schriftelijk aangegeven worden hoor, dat hoeft niet perse tijdens het gesprek. Ook kunt u natuurlijk éénmalig opnemen en meteen zeggen dat u niet meer gebeld wilt worden, u hoeft niet tot het einde van het gesprek te wachten om uw recht van verzet duidelijk te maken.

 

https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/telemarketing/wilt-u-dat-verkopers-u-niet-meer-bellen-zo-regelt-u-het

Huh, dat is vreemd, ik zie nu pas dat dit topic 3 maanden oud was. Toch stond het in mijn rijtje van recent actieve topics. Go figure XD

Reputatie 7
Badge +8

Ik geloof niet dat dit 3 maanden oud is.

 

Reputatie 7

Ik geloof niet dat dit 3 maanden oud is.