beantwoord

Kan niet meer bellen of gebeld worden vaste telefoonlijn

  • 12 July 2020
  • 22 reacties
  • 2674 x bekeken

Goedendag, sinds 2 maanden hebben we al last met de vaste huistelefoonlijn.

Het begon met soms niet gebeld kunnen worden. Bellen (uit) kon wel. Nu kan dat ook niet meer. Ik hoor geen eens een kiestoon. En als ik naar mijn huislijn bel met mijn mobiel, ook helemaal geen contact.

Verschillende dingen al geprobeerd;

Modem van KPN power er af. Modem opnieuw gereset. Alles opnieuw aangesloten. Nieuwe telefoon gekocht. Alles opnieuw weer aangesloten, opnieuw gereset. Contact gehad met KPN, die zegt dat alles wel goed is aangesloten (internet van hun werkt wel goed > power en broadband branden, internet en wireless knipperen), telefoon aangesloten in telefoonpoort. KPN zegt dat ik bij Tele2 moet zijn vanwege telefoonlijn bij jullie. Chatcontact gehad met virtuele assistent, kan niet helpen, niemand beschikbaar, kan niet wachten, dus nu maar via forum.

icon

Beste antwoord door Dobbelsteen-Box 16 July 2020, 12:24

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 7

Heb je internet via KPN en vaste telefonie van Tele2?

Ja

Dan moet de telefoon niet in de KPN-modem, maar via een splitter aangesloten worden op het ISRA-punt.

Ik heb hem nu in de splitter in de poort PSTN (met telefoontje) gedaan en de KPN-modem zit in de poort DSL modem. Maar geen verschil. Nog steeds niets qua telefoon. 

Sorry maar ik ben niet zo technisch aangelegd op dit gebied.

Reputatie 7

Tele2 levert telefonie toch alleen icm vast internet?

Beide wordt geleverd over DSL (ervan uitgaande dat je KPN internet via DSL hebt en niet via glasvezel) met een eigen modem. Het zou dan over twee verschillende aderparen moeten worden geleverd en dan heb je 2 modems nodig omdat je dan 2 providers gebruikt.

Zou je een foto kunnen plaatsen van de opstelling/aansluiting?

Foto 1 zit de telefoonlijn in de modem poort telefoon 1

Foto 2 telefoonlijn uit de modem gehaald en in de splitter gedaan zie foto 3.

Foto 3 de lampjes power en broadband braden continue, wireless en internet knipperen.

Waarom is het jarenlang wel gewoon gegaan en nu sinds 2 maanden dus problemen. 

Reputatie 7

Waarom is het jarenlang wel gewoon gegaan en nu sinds 2 maanden dus problemen. 

Dat is altijd de vraag.

Heb je ooit uitsluitend telefonie van Tele2 aangevraagd? En heb je daarvoor geen modem geleverd gekregen? Dit modem werd door o.a. KPN en Telfort geleverd, maar niet door Tele2 voor zover ik weet.

Ik vraag me af welke kabels in de splitter zitten en waar deze naartoe gaan/mee verbonden zijn.

Ja, dit heeft jarenlang gefunctioneerd. Nee, nooit iets van Tele 2 (modem of zo) gehad. We hebben niets veranderd aan het pakket. In mijn Tele2abonnement staat: Vaste telefonie PSTN en Belpakket Weekend. 

Reputatie 7

Test eerst eens de telefoon als je rechtstreeks verbindt met de hoofdaansluiting, zonder modem en splitter ertussen (dus hoofdaansluiting->telefoon). Test daarna met modem er tussen (dus hoofdaansluiting->modem->telefoon).

Doet het niet. Ik heb het zowel getest met oude als nieuwe telefoon. Ik krijg helemaal geen toon. De modem heeft dus wel contact via de lijn, maar de telefoon niet?  

Rechtstreeks (hoofdaansluiting> telefoon) doet het dus ook niet.

Bestaat mijn telefoonnummer niet meer?

Wat staat er in MijnTele2? Bij mij werkt dezelfde installatie nog OK. Ik kreeg nog deze week bericht dat de factuur geheel vernieuwd is, maar dat er verder niets veranderd.

 

Aanvulling: Ik kijk naar de nieuwe factuur maar die is voor het internet abonnement, sorry.

Alleen telefonie heeft geen Mijn Tele2. Op de factuur staat gewoon nog mijn telefoonnummer.

Reputatie 7

Doet het niet. Ik heb het zowel getest met oude als nieuwe telefoon. Ik krijg helemaal geen toon. De modem heeft dus wel contact via de lijn, maar de telefoon niet?  

Dan wordt het tijd dat de klantenservice of een moderator er naar gaat (laten) kijken. Morgen zijn ze weer telefonisch bereikbaar (met aan andere/mobiele telefoon), dan heb je rechtstreeks contact. Of je wacht hier tot een Tele2 moderator reageert, daar gaat even tijd overheen totdat jouw topic aan de beurt is.

Dank je wel voor jullie hulp tot nu toe. Ik waardeer het zeer.

Ik ga morgen wel weer proberen om rechtstreeks contact te krijgen (met die virtuele assistent kom ik niet verder).

Reputatie 5

Hi @Dobbelsteen-Box , welkom op onze Community! Ik zie dat @pipodeclown en @WhTurner  al flink met je aan het brainstormen waren. Heel erg bedankt daarvoor guys, daar is de Community voor! :smile:  

Ik neem het stokje nu over en ga ervoor zorgen dat je  weer gebruik kunt maken van je thuis telefoon. Je kan mij een privébericht sturen met deze link. Ter verificatie heb ik de volgende gegevens nodig:

  • Voornaam + achternaam
  • Volledige adresgegevens
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer

Wil je het mij laten weten als ik je kan helpen? Ik duik gelijk in het systeem om het uit te zoeken voor je! :raising_hand_tone4:

Groetjes, 

Rox 

Hallo Rox,

Ik heb vandaag contact gehad met de klantenservice (wel 3 keer doorverbonden naar de goede afdeling > 22  minuten in de wacht, maar daarna teruggebeld). Degene van de klantenservice kreeg ook geen meting door van het wijkstation en zette actie in. Er staat nu een afspraak voor later in deze week dat een monteur langs komt. Ik wacht dat dus nu even af.  

Reputatie 7

Het grappige is dat als het probleem in het wijkstation zit, KPN het moet oplossen 🤡

Het is vandaag opgelost. De monteur (inderdaad van KPN) is langs geweest. Is bezig geweest bij mij thuis en in het wijkstation, was een probleem met Tele2. Waar het nu precies fout ging, snap ik nog steeds niet. We hebben een oud systeem, maar alles werkt inmiddels weer. Ik kan weer bellen en gebeld worden.

Dank voor de hulp.

*** Moderator edit: Lees meer over dit onderwerp in 👉 de Wiki ***

 

Reputatie 7

Fijn dat het nu weer werkt!

Reputatie 5

Bedankt voor de update @Dobbelsteen-Box. Goed om te horen dat ze het hebben opgelost voor je! :smile: Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden op de Community.

Groetjes, 

Rox