[info] Ik ervaar problemen met mijn vaste telefoon

  • 24 juli 2020
  • 0 reacties
  • 579 x bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Je bent in dit topic beland omdat je problemen hebt met je vaste telefoon. Kan je niet meer bellen of kan je niet gebeld worden? Lukt het allebei niet? Of heb je slecht ontvangst? Geen zorgen, we gaan ermee aan de slag! Ik heb een stappenplan voor je klaar zodat het binnen no time gefixt wordt. Je kan gauw weer bellen!

Check als eerste op het actuele informatie gedeelte op onze Community of er een algemene storing is waardoor je niet kan bellen. Als dit zo is dan ben je niet de enige die niet kan bellen. We houden je up to date en zullen er alles aan doen om dit op te lossen. Je hoeft er verder niets voor te doen! Zodra het opgelost is laten wij het direct weten.

Stoorzenders

Heb je slecht ontvangst als je aan het bellen bent met je vaste telefoon? Het kan zijn het ontvangst verstoord wordt door wat apparaten die in de buurt zitten. Dit noemen wij stoorzenders. Het kan gaan om deze apparaten:

  • Draadloze vaste telefoon
  • Satellietontvanger
  • Magnetron
  • Luidsprekers en subwoofers
  • Openliggende elektronica (zoals een Home Cinema set)

Als één van deze apparaten dicht in de buurt van de telefoon en het modem staan, verplaatst of verwijder dan een van de apparaten. Je verbinding zou dan beter moeten zijn.

Heb je alleen vaste Telefonie, zonder internet?

Stap 1
Controleer de volledige aansluitsituatie. Als het mogelijk is, sluit je toestel zo dicht mogelijk aan bij het ISRA punt. Zo weet je zeker dat je een goede verbinding hebt! 

 

 

Stap 2

Check het aantal toestellen. Er kunnen tot maximaal 5 toestellen aangesloten worden op een telefoonlijn. Maar soms kunnen veel toestellen op de lijn weer zorgen voor slechte kwaliteiten of zelfs storingen veroorzaken. Dit moeten we niet hebben! Als je gebruik maakt van meerdere toestellen, probeer deze dan terug te brengen tot 1 toestel. Kan je dan wel bellen?

 

Heb je een compleet abonnement met Internet, Telefonie en/of TV?

  1. Check het modem. Het is belangrijk dat de juiste lampjes op het modem branden. Zowel het powerlampje (pwr) en het ADSL (dsl) lampje moeten groen zijn. Het status lampje (sts) moet knipperen. Als je meetelt zijn dit 3 seconden aan, 1 seconde uit. Branden de lampjes niet op deze manier? Doe dan een modem reset! Dit doe je door het modem 30 seconden van het stroom af te halen.
  2. Sluit je telefoon aan op het juiste kanaal. Is je telefoon aangesloten op TEL2, dan is dit het verkeerde kanaal. Haal de kabel uit TEL2 uit je modem en stop de kabel in TEL1 of FXS1. De poortnaam verschilt weer per modem.
  3. Controleer je kabel. Het kan zijn de kabel het probleem is. Verwissel de kabel die in de poort TEL1 of FXS1 zit. Als je de andere kabel hebt aangesloten, haal dan de hoorn van de haak.
  4. Probeer een ander toestel aan te sluiten. Heb je deze toevallig ergens liggen of kan je het misschien lenen van iemand? Zo kan je kijken of het aan je toestel ligt of dat het probleem misschien ergens anders ligt.

Kom je er met bovenstaande stappen toch niet uit, dan staat onze Community voor je klaar. Laat een reactie achter in dit topic en je wordt geholpen!

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.