beantwoord

Geen vooraankondiging door Tele2?

  • 17 December 2019
  • 5 reacties
  • 343 x bekeken

Goedendag,

Op 3 september heb ik een internet en bel abonnement bij tele2 aangevraagd via de website.
Hierbij heb ik aangegeven dat ik gebruik wil maken van de overstap service van tele2.
Verder heb ik aangegeven dat telfort mijn internetprovider was en kpn mijn telefoonaanbieder.
Opgegeven als gewenste leverdatum 01-11-2019 (zodat de opzegtermijn meer dan een maand was).
(screenshots zijn beschikbaar).

Nu berekent kpn nog voor de maand november abonnementskosten.
Met als reden dat tele2 geen vooraankondiging bij hen had gedaan dat de pstn (analoge) lijn per 01-11-2019 kan worden opgeheven en tele2 het telefoonnummer per die datum overneemt.

Kunnen jullie nagaan hoe dit zit en hoe ik deze extra gemaakte kosten vergoed kan krijgen?

Met vriendelijke groet,
t2kforum

icon

Beste antwoord door eric 17 December 2019, 15:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De overstapservice is voor de internet dienst met eventueel een tv en telefonie onderdeel. Een losse analoge telefonie aansluiting van KPN opzeggen valt hier niet onder. Tele2 porteert wel het nummer naar zich toe maar die lijn moet je zelf opzeggen.

Zie de FAQ

Tele2 had een aankondiging moeten doen dat het nummer geporteert gaat worden.

Er staat bij overstappen naar Tele2 ook:

“ Tip: Wil je je vaste nummer behouden? Zeg dan je nummer niet zelf op, want dan kan Tele2 je nummer niet overnemen. “

En ik wilde mijn vaste nummer behouden, daarom heb ik niet zelf op gezegd.

Ja en wat is het nu hè,  neemt Tele2 vaste nummers over of niet.

Volgens het antwoord niet, volgens de topicstarter wel.

Zou wel fijn zijn als daar duidelijkheid in gegeven wordt.

Reputatie 3
Badge +5

@t2kforum 

 

Ik begrijp uit je verhaal dat je een losse analoge telefonieabonnement had van KPN. Voor de overstapservice kunnen wij alleen een alles in één pakket opzeggen, maar geen analoog nummer die dan bij een andere provider zit. (KPN in dit geval). Dit wordt gezien als een los telefonie abonnement. Dit staat ook in de link die eric heeft gestuurd. 

 

Is er inmiddels al wel een overname door ons ingevoerd op het telefoonnummer? Dat kan ik uiteraard nog wel in orde maken voor je. Ik hoor het graag.

 

Groeten Anton

Mijn telefoonnummer is inderdaad overgenomen.

Ik concludeer hieruit dat als je geen combinatie pakket internet/telefoon had en je nummer wilt behouden je niets anders rest dan dubbele abonnementskosten te betalen, klopt dat?

Een onwenselijke situatie en dat staat ook nergens vermeld.

Dit had bij het aanmeld proces gemeld moeten worden en niet ergens verstopt in de FAQ.

Ik heb nu zelf niets opgezegd dat heeft tele2 nu door het nummer over te nemen dus toch voor mij gedaan.

Alles wat tele2 had moeten doen is een vooraankondiging.

Nu zit ik met dubbele kosten door informatie die elkaar tegenspreekt. Daar zou ik graag een vergoeding voor krijgen.