beantwoord

Geen telefonie meer na upgrade abonnement!?

  • 21 March 2021
  • 23 reacties
  • 203 x bekeken

Afgelopen dinsdag kregen mijn schoonouders de mail dat de nieuwe modem geplaatst kon worden. Ik bellen maar ze waren al niet meer bereikbaar. Modem geplaatst, resultaat … internet werkt maar telefoon is buiten gebruik. 
Sinds die tijd is Tele2 “er mee bezig, zou het opgelost zijn (volgens mail), er weer mee bezig”. Hoe lang het precies gaat duren weet niemand  

Nu hebben wij het hier over mensen van 74 en 75 jaar oud met twee weken geleden een knie operatie gehad. 
Deze mensen hebben geen mobiel en zijn nu dus niet bereikbaar maar belangrijker… zij kunnen in geval van nood 🆘 niemand bellen voor hulp. 
Vanochtend was ik bij hen en ik zag twee mensen die toch wel angst hebben hierdoor! Vandaar ook dit bericht.

Daarom de vraag, “Is dat nu echt niet sneller te regelen?”. Het omzetten van het abonnement/aansluiting en dus het vergeten van de telefoon was zo gebeurt. Dan moet dat toch ook snel herstelt kunnen worden?

Groet,

Bas van Delft

icon

Beste antwoord door Grotebazz 2 April 2021, 01:16

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Op het forum praat je met andere klanten. Er is ook een moderator, maar voor de oplossing die jij zoekt zijn alle klantenservice medewerkers afhankelijk van tickets die zij naar een backoffice kunnen sturen.

Jij geeft aan dat er een upgrade is geweest. Dat is op zich wel apart aangezien Tele2 geen abonnementen meer verkoopt.  Of was dit alleen een modemupgrade van een heel oud type naar een nieuwere? 

 

Abonnement upgrade met modem switch ten gevolge. 
Vraag is feitelijk ook of meer mensen ervaring hebben en er misschien iemand van Tele2 meekijkt die aan de bel kan trekken? 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb enkele jaren geleden hetzelfde meegemaakt. Ik ben toen overgegaan van internet plus bellen naar internet basis plus bellen plus TV. Toen kreeg ik mijn nieuwe ZTE modem. Prima TV en snel internet maar vanaf dat moment werkte mijn telefoon niet meer. Ik ben toen weken lang aan de lijn gehouden met verhalen van niemand weet hoe lang het gaat duren voordat de telefoon werkt, een dag, week, maand of jaar. Dit was erg teleurstellend. Nadat ik mijn klacht hier gedropt had was het binnen enkele dagen opgelost.

Ik weet natuurlijk niet hoe en wat. Maar het was opgelost. Dus blijf er veel druk op zetten. De moderators hier hebben het enorm druk, maar zij hebben wel alternatieve mogelijkheden binnen de organisatie om veel te bereiken.

Maar vooral druk blijven uitoefenen!

Als je vaker belt krijg je ook altijd andere personen aan de lijn die de zaak misschien op een andere manier benaderen. 

Succes ermee! 

Reputatie 7

Is de upgrade een verhoging van snelheid? Dat kan alleen bij T-Mobile en dan moeten zij het nummer overnemen en activeren.

Reputatie 7
Badge +12

Abonnement upgrade met modem switch ten gevolge. 
Vraag is feitelijk ook of meer mensen ervaring hebben en er misschien iemand van Tele2 meekijkt die aan de bel kan trekken? 

Abonnement upgrade was niet meer mogelijk bij Tele2. Ben je niet overgestapt naar t-mobile thuis?

Bestaande tele2 thuis pakket kunnen nog steeds gewijzigd en uitgebreid worden. De tele2 thuis shop is niet gesloten voor bestaande klanten. Heb ik jullie laatst nog laten zien toch @pipodeclown en @eric . Zowel 60 als 100 Mb/s pakketten zijn voor bestaande klanten nog steeds beschikbaar, dus upgrade van alleen snelheid is mogelijk. Kunnen ook met verhuizing nog meegenomen worden zelfs. Alleen andere voor andere snelheden moet je naar t-mobile.

 

Bron: https://www.tele2.nl/thuis/fusie-tele2-t-mobile

 

(En volgens mij krijgen heel oude abo's van tele2 met nog oude lagere snelheden ook een telefonisch aanbod van tele2 om te upgraden naar het tele2 60Mb/s pakket als ik het goed begrepen heb)

Hadden hier nog een oude adsl aansluiting met abo Tele2 Thuis tot 20Mb met zo’n oude zwarte modem maar die begon te sputteren. 
Nu een upgrade naar hogere snelheid (ik dacht 60Mb), goedkoper en dus een nieuwe modem (ZTE?). 
Alles afgesloten bij Tele2. 
Zelf zit ik al vanaf eind jaren 90 bij Tele2 en mijn schoonouders inmiddels ook al heel wat jaren en hebben niks met T-mobile van doen. 

Nadat ik de omzettingsmail kreeg was er al geen telefoon meer. 

Reputatie 7
Badge +8

Tele2 is overgenomen door T-mobile.

Maar destijds bij mij was daar nog geen sprake van. De fysieke lijnen zijn gehuurd van KPN, dus waarschijnlijk zit daar het probleem.

Maar in ieder geval blijven klagen anders denken ze dat het opgelost is. 

Hadden hier nog een oude adsl aansluiting met abo Tele2 Thuis tot 20Mb met zo’n oude zwarte modem maar die begon te sputteren. 
Nu een upgrade naar hogere snelheid (ik dacht 60Mb), goedkoper en dus een nieuwe modem (ZTE?). 
Alles afgesloten bij Tele2. 
Zelf zit ik al vanaf eind jaren 90 bij Tele2 en mijn schoonouders inmiddels ook al heel wat jaren en hebben niks met T-mobile van doen. 

Nadat ik de omzettingsmail kreeg was er al geen telefoon meer. 

 

Hebben jullie wel de oude adsl splitter (dat kleine plastic doosje waar internet en telefoon gescheiden werd wat nog tussen het isra punt en het modem zat) er tussen uit gehaald?

Het nieuwe modem is vdsl en moet dus direct op het isra punt aangesloten worden, met de telefoon direct op het modem.  Zie ook: https://cdn.tele2.nl//wp-content/uploads/2016/07/ZTE-modem-handleiding-InternetBellen.pdf

Reputatie 7
Badge +8

@Shilka ,ik heb al jaren een wit kastje tussen mijn ZTE modem en mijn Isra punt.

 

Reputatie 7
Badge +8

 

Dat is gewoon een aansluitdoos die naast je oude isra is aangelegd theo. De aansluitdoos zoals vermeld bij type 3 in de handleiding; https://cdn.tele2.nl//wp-content/uploads/2016/07/ZTE-modem-handleiding-InternetBellen.pdf

 

Ik heb het over de ADSL splitter. In dat doosje wordt de telefonie van het internet gescheiden. Ik heb mijn oude adsl splitter nog. Bij deze een foto van mijn oude adsl splitter (die er dus niet meer tussen zit);

 

 

Mocht deze er eerst tussen gezeten hebben dan moet deze er wel tussenuit gehaald worden. Ik dacht dat dit misschien het geval was geweest omdat het al om een heel oud abonnement ging.

Is dat niet zo dan is er inderdaad iets misgegaan en hopen we dat hier een moderator langskomt of dat het inmiddels telefonisch gelukt is om tot een oplossing te komen.

Reputatie 7
Badge +12

@theocoppes 

Dit is een connectie box. @Shilka doelt op een (actieve) ADSL splitter welke analoge telefonie in combinatie met een Adsl signaal mogelijk maakte. Die splitter kan niet op VDSL.

Hier hetzelfde probleem. Bij aanpassing van Light naar Basis heeft mijn schoonmoeder GEEN VASTE TELEFONIE meer. 

Er wordt geen indicatie afgegeven wanneer het probleem opgelost is. Je wordt ook niet teruggebeld. Je moet zelf dus iedere dag bellen of er al vooruitgang is, maar dat is er niet.

Dit is de zesde dag zonder vaste telefoon. Zeer vervelend voor een dame van 80 die mede voor huisarts en de familie en sociale contacten afhankelijk is van een vaste telefoon aansluiting.

Hadden hier nog een oude adsl aansluiting met abo Tele2 Thuis tot 20Mb met zo’n oude zwarte modem maar die begon te sputteren. 
Nu een upgrade naar hogere snelheid (ik dacht 60Mb), goedkoper en dus een nieuwe modem (ZTE?). 
Alles afgesloten bij Tele2. 
Zelf zit ik al vanaf eind jaren 90 bij Tele2 en mijn schoonouders inmiddels ook al heel wat jaren en hebben niks met T-mobile van doen. 

Nadat ik de omzettingsmail kreeg was er al geen telefoon meer. 

Precies hetzelfde probleem

Ik heb enkele jaren geleden hetzelfde meegemaakt. Ik ben toen overgegaan van internet plus bellen naar internet basis plus bellen plus TV. Toen kreeg ik mijn nieuwe ZTE modem. Prima TV en snel internet maar vanaf dat moment werkte mijn telefoon niet meer. Ik ben toen weken lang aan de lijn gehouden met verhalen van niemand weet hoe lang het gaat duren voordat de telefoon werkt, een dag, week, maand of jaar. Dit was erg teleurstellend. Nadat ik mijn klacht hier gedropt had was het binnen enkele dagen opgelost.

Ik weet natuurlijk niet hoe en wat. Maar het was opgelost. Dus blijf er veel druk op zetten. De moderators hier hebben het enorm druk, maar zij hebben wel alternatieve mogelijkheden binnen de organisatie om veel te bereiken.

Maar vooral druk blijven uitoefenen!

Als je vaker belt krijg je ook altijd andere personen aan de lijn die de zaak misschien op een andere manier benaderen. 

Succes ermee! 

Bizar om te lezen dat het dus een terugkerend probleem is die pas sneller wordt opgelost als ze onder druk worden gezet.

Reputatie 7
Badge +12

Je reageert in een topic van een ander. Moderators zullen daar niet op reageren, maak dus een eigen topic aan. Daarnaast kent het forum ook de optie om bijdragen te editen (klik op de drie puntjes). Zo voorkom je dat je binnen een paar minuten allerlei posts in hetzelfde topic instuurt. Komt nogal spammerig over.

 

Dank je. 

Reputatie 7
Badge +8

Shilka, ik herinner me nu dat ik inderdaad destijds dat kastje heb omgewisseld!

 

Hadden hier nog een oude adsl aansluiting met abo Tele2 Thuis tot 20Mb met zo’n oude zwarte modem maar die begon te sputteren. 
Nu een upgrade naar hogere snelheid (ik dacht 60Mb), goedkoper en dus een nieuwe modem (ZTE?). 
Alles afgesloten bij Tele2. 
Zelf zit ik al vanaf eind jaren 90 bij Tele2 en mijn schoonouders inmiddels ook al heel wat jaren en hebben niks met T-mobile van doen. 

Nadat ik de omzettingsmail kreeg was er al geen telefoon meer. 

Precies hetzelfde probleem

 

Ter info: Het is inmiddels opgelost door de technische dienst van Tele2. Er waren zo’n 20 klanten die het zelfde probleem hadden. 

 

Inderdaad helemaal vergeten @PulpTel 

Probleem is opgelost en alles werkt weer.

Ook voor de anderen. Splitter had ik er als eerste tussen uitgehaald en de bijgeleverde stekker met draad gebruikt om de modem aan te sluiten.

Na meerdere keren contact vanuit Tele2 met de modem bleef de telefoonverbinding buiten werking. Daarop kregen wij zelfs nog een tweede modem om te zien of toch niet de modem defect zou zijn. Ook dit had geen effect. Modems bij mij thuis geplaatst en daar werkten alle drie de modems direct en correct. Nadeel hiervan was het opnieuw moeten instellen van de thuisnetwerkinstellingen zoals wifi benaming en wachtwoorden.:joy:

Uiteindelijk heeft er, naar ik begrepen heb, een gehele reset plaatsgevonden omdat er een kink in de kabel zat richting de lijn met KPN Telecom NL. Die reset heeft uiteindelijk geholpen. Helaas wordt je dan niet gebeld ter controle maar moest mijn schoonmoeder constateren dat het lampje “bellen” weer brandde.

Wel jammer dat dit een week heeft moeten duren en ik het probleem al vanaf het begin duidelijk heb aangegeven. “Na ontvangst van de mail werkte de telefoon al niet meer. Dus het moet bij Tele2 zitten. Er moet iemand een vinkje vergeten zijn.”

Aan de andere kant is dit onze eerste slechte ervaring met Tele2 in 25 jaar maar misschien juist daarom wel zo vervelend. Zeker omdat het mijn schoonouders overkomt die op mijn aanraden en advies van abo verandert zijn.

Kan deze topic ook gesloten worden?