Doorverbinden met *21* lukt wel maar mijn opdrachtgevers krijgen geen verbinding

• 12 juni 2016
  • 13 reacties
  • 427 x bekeken

Beste Tele2,

Ik hoop dat jullie dit bericht ontvangen, serieus nemen en snel handelen.

Sinds maandag 6 juni 2016 krijg ik de oproepen niet op het nummer waarnaar ik mijn huisnummer(Tele2) heb doorgeschakeld.
Mijn huisnummer(Tele2) is sinds januari 2016 doorgeschakeld naar mijn mobiel nummer. Tot 6 juni had ik geen problemen. De doorschakeling ging goed en ik kreeg de oproepen gewoon op mijn mobiel. Sinds 6 juni gaat er iets mis. Van de 10 oproepen worden er 2 oproepen doorverbonden. De andere 8 oproepen worden niet doorverbonden naar mijn mobiel. Dit betekent dat ik mijn werk ( telefonisch tolken) niet kan verrichten. Ik loop heel veel opdrachten mis en daarmee mis ik mijn omzet. Verder brengt dit irritatie bij mijn opdrachtgevers waardoor ik straks opdrachtgevers zal verliezen.

Ik heb op dinsdag 7 juni en donderdag 9 juni telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice. De Klantenservice vertelde mij dat er geen probleem is in het systeem. Ik heb zelf ook als extra, mijn modem aan en uit gezet, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

************************************ om dit probleem ********************** op te lossen. Indien dit probleem eind van de maandag 13 juni 2016 om 20:00 uur niet opgelost is, dan zie ik mij genoodzaakt om Tele2 aansprakelijk te stellen voor de schade(omzet derving) die ik als gevolg van dit probleem sinds 6 juni 2016 lijd.

Met vriendelijke groet,
Hamid

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste hamid,

Zoals je misschien elders op het forum zag, hebben wij vorige week een probleem gehad met doorschakelingen. Dat zou inmiddels verholpen moeten zijn. Werkt het bij jou inmiddels ook weer?

Ik kan jou hier overigens niet helpen als je een zakelijk abonnement hebt. In dat geval kun je beter contact opnemen met onze zakelijke klantenservice. Mocht je een consumentenabonnement hebben dan kun je een vergoeding aanvragen via dit formulier. Als je bijvoorbeeld 30 euro betaalt voor jouw internetabonnement en je hebt 1 dag geen internet, dan kan het zijn - als de vergoeding toegewezen wordt - dat jij maximaal 1 euro terugkrijgt. In het geval van zakelijke abonnementen, kunnen daar andere afspraken voor gelden.

Laat je nog even weten of het is opgelost?

Groetjes,
Rick

P.S. Ik heb al jouw overdadige hoofdletters ook hier weggehaald. Mocht je de huisregels willen lezen, dan kan dat door hier te klikken.
Ik heb een consumenten abonnement.
Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Wat is het adres waar ik mijn klacht brief kan sturen? Ik vind dit niet kunnen. Ik loop omzet mis. Al sinds 6 juni is er een probleem en na 3 geveld te hebben is het probleem nog steeds niet verholpen.
Geveld=gebeld
Reputatie 7
Badge +4
Gederfde omzet is zo ie zo al bijna niet te claimen en via een consumenten aansluiting al helemaal niet. Dus bespaar je die moeite. Wat natuurlijk wel goed zou zijn is om te kijken wat er dan mis gaat. Is het het deel van bellen naar jouw vaste nummer, of de doorschakeling naar je mobiel.
1) Als je geen doorschakeling erop zet, ben je dan wel 100% bereikbaar?
2) Wat horen de mensen die bellen naar jouw nummer als het misgaat?
3) Bij welke provider zit jouw mobiele nummer? Zou het niet aan de mobiele aansluiting kunnen liggen? Probeer eens door te schakelen naar een ander nummer en dan opnieuw te testen.
1. Als ik geen doorschakeling erop zet, dan werkt de telefoon wel.
2. Bij bellen naar mijn huisnummer hoor je gepiep. Piep piep piep.....soort van bezit toon maar niet echt bezit toon.
3. De doorschakeling lukt ook niet naar een ander mobiel en of vast nummer. Het ligt niet aan mijn mobiel provider. Mijn vast telefoon was al sinds januari dit jaar doorgeschakeld. Dat ging prima tot 6 juni.

Maar ik betaal voor een abonnement voor bepaalde diensten en opties en daarbij hoort ook de doorschakeling. Als deze functie het niet doet, dan hoef ik dit abonnement niet. Gaan jullie er nog wat aan doen?
Ook ik ondervind al weken problemen met doorverbinden.

Meerdere keren de klantenservice van Tele2 gebeld. Zij geven aan er aan te werken maar tot op heden nog niks gerepareerd.
Het lijkt me een storing die geen 2 weken hoeft te duren !!!!

Ik hoop dat Tele2 dit probleem serieus neemt want ik heb er veel hinder van.
Tja. Misschien moeten wij allemaal een klacht gaan indienen. Dit kan echt niet!!!!
Reputatie 4
Badge +3
Beste hamid,

Ik was op 13 juni iets te voorbarig. Een gedeelte van het probleem was toen opgelost, maar er zijn nog enkele klanten die hier hinder van kunnen ondervinden. We verwachten dat het probleem volgende week helemaal verholpen is. Als het uiterlijk vrijdag 1 juli nog niet is opgelost, hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Rick
Beste Rock,
1 juli is te laat voor mij. Vanaf 29 juni ben ik terug in mijn woning en dan hoef ik vanaf dat moment de doorschakel functie niet. Ik kan je met facturen van de voorgaanden maanden als bewijs aantonen dat ik sinds 6 juni door de uitval van doorachakel functie een omzet van ongeveer 250 euro per dag heb opgelopen. Ik zou graag het adres van Tele2 willen waar ik Tele2 schriftelijk mijn klacht kenbaar kan maken. Ik verwacht van u dat mij professioneel behandelt en dat u netjes het juiste adres geeft waar ik mijn brief kan sturen.

Met vriendelijke groet,
Hamid Jahanyar
Correctie:

1. Rock=Rick

2. Omzet heb opgelopen=omzet heb misgelopen.
Reputatie 7
Badge +4
Als je een consumenten abonnement hebt is omzetschade zo ie zo niet te claimen. Bij een zakelijke lijn met de juiste SLA zou je dat soort zaken wel kunnen hebben vastgelegd.

Hopenlijk wordt het probleem zsm opgelost. Als u voor uw werkzaamheden afhankelijk bent van de telefoon is een overstap naar een zakelijk product ook een goed idee.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Hamid,

Ik kan dit helaas niet voor je versnellen. Je kunt hier een klacht indienen als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw vraag. Voor het aanvragen van een vergoeding kun je hier terecht.
Uiteraard kun je ons ook op andere manieren bereiken. Voor meer informatie hierover verwijs ik je graag naar onze contactpagina.

Groetjes,
Rick
Ook ik ondervind al enige weken dit probleem, soms kan ik doorschakelen, maar soms lukt dat niet eens. Toen ik belde met de klantenservice kreeg ik te horen dat het snel opgelost zou zijn, maar helaas nog steeds niet het geval tot nu toe. Ik heb al jaren Tele2 en nooit klachten, maar dit wordt wel vervelend. Ik heb een fysiotherapiepraktijk, geen zakelijk abonnement (destijds op advies van jullie eigen klantenservice!) en dat was tot op heden dus ook nooit een probleem. Maar als dit nog lang gaat duren zie ik mij toch genoodzaakt naar een andere provider over te schakelen, want ook ik mis omzet inmiddels en krijg veel klachten van patiënten die een bandje te horen krijgen dat ik niet bereikbaar ben. Ook de voicemail doet het overigens niet!